Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Přestup Ronalda do Juventusu hýbe světem aut. I jinak, než by vás kdy napadlo
12.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že si slavný Cristiano za vyšší gáži koupí pár nových superaut? To asi ano, bezprostřední efekt jeho přestupu je ale úplně jiný a ovlivňuje dění v Jeepu a Fiatu. V dobrém i zlém.
O víkendu jsme vás informovali, že Cristiano Ronaldo nejspíše přestoupí z Realu Madrid do Juventusu Turín. Teď už je to oficiální, transfer byl potvrzen všemi zúčastněnými stranami, přičemž italský klub vyplatí tomu španělskému 105 milionů Eur (cca 2,72 mld. Kč) ve dvou splátkách. Samotný hvězdný fotbalista si pak přijde na 30 milionů Eur (777,33 milionů korun) ročně, a to minimálně po dobu následujících čtyř let.
První podstatnou souvislost se světem aut nebylo nutné hledat dlouho, předem se s ní přihlásili zaměstnanci Fiatu. Turínský velkoklub totiž z většiny patří rodině Agnelliů, která ovládá i koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Odboráři Fiatu nejsou spokojeni s tím, že dělníci továren značky léta nedostali přidáno a vedení firmy odkládá potřebné investice do nových modelů. Vedle toho přitom titíž lidé nemají problém vytáhnout miliardy na koupi jediného fotbalisty.
„Je nepřijatelné, že zatímco zaměstnanci FCA dále přináší velké ekonomické oběti, ta samá společnost utratí stovky milionů euro za nákup jednoho hráče,” stoji v prohlášení Unione Sindacale di Base. Ta proto oznámila, že v sobotu 15. července ve 22:00 zahájí stávku v továrně firmy v Melfi, která potrvá až 6:00 ráno v úterý 17. července. V Melfi se nyní vyrábí modely Fiat 500X a Jeep Renegade.
Na jedné straně lze hněv zaměstnanců a za nimi stojících odborů jistě pochopit. FCA není v kondici, která by přinášela spokojenost všem a obří investice do nákupu Ronalda jistě dráždí. Nicméně je třeba si uvědomit, že přítomnost světové celebrity prvního řádu v Juventusu může nakonec prospět FCA i jeho zaměstnancům.
Proč by tomu tak mohlo být? Jasnou odpovědí by pro vás mohl být pohled na dres italského klubu. Již šest let totiž mají hráči na prsou velké logo Jeepu. Pokud by přitom Ronaldo přivedl Juventus zpátky k vítězství v Lize mistrů, pak dle Erica Smallwooda, prezidenta firmy Apex Marketing Group, značka získá mediální pokrytí v hodnotě 58,3 milionů dolarů. To je přitom takřka třikrát větší suma, než jakou má FCA ročně Juventusu přispívat.
S tímto mediálním pokrytím a Ronaldovým vlivem na fanoušky tak především Jeep může počítat s růstem prodejů, což ostatně naznačuje i Chris Chaney, viceprezident značky pro strategické vize. Dle něj nyní veškerá ozubená soukolí ideálně zapadla do sebe. „Svoboda, dobrodružství a otevřenost, jež Jeep representuje, přitahují každého. Ale obzvláště přitažlivé se tyto věci stanou pro hispánské kupce nových aut.“
Jeep tedy již Ronalda bere jako stěžejní pilíř pro svůj další růst. Podobný názor pak nejspíše budou zastávat i firmy Adidas, Allianz či Samsung, které rovněž patří mezi sponzory Juventusu. Proti jeho přestupu jsou tak evidentně jen odbory. Kdo v tomto sporu bude tahat za delší kus provazu, ukáže až čas, už současný dopad Ronaldova přestupu na automobilový svět ale ukazuje, jak moc významnou persónou je - ať už ho milujete, nenávidíte, nebo je vám úplně ukradený...
Z přestupu Ronalda bude profitovat především Jeep, jehož logo bude hvězdný fotbalista nosit po příští čtyři roky na prsou. A jistě to nebude jediná jeho marketingová aktivita ve prospěch značky
Sám Ronaldo je vyhlášeným automobilovým fandou, v jeho garáži se najdou opravdu výjimečné stroje. FCA tak může jeho vliv použít i pro podporu jiných svých aktivit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 22 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva