Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Příchod nové generace poslal dolů ceny i špičkových Golfů VII, některé vážně lákají
9.12.2019 | Mirek Mazal
Ceny ojetých aut míří v posledních letech obecně nahoru, neboť kopírují vývoj cen na trhu nových vozů. O to více zaujme, když opačným směrem zamíří žádaný Golf GTI sedmé generace.
Člověk se nemusí živit jako statistik, aby si uvědomil, že ceny aut v posledních letech rychle rostou. Dobře patrné je to na vývoji cen nové Škody Octavia, která se během několika málo let posunula o desítky procent výše ve své staré i nové generaci. A na trhu to není žádná anomálie. Jen za poslední rok nová auta v České republice zdražila o 5 procent, což nemusí znít jako vysoké číslo, pokud ale máte dát za nový vůz 525 tisíc místo 500, určitě to poznáte.
Tento stav se zrcadlí i na trhu ojetin, kde je zdražování ještě intenzivnější, meziročně se letos pohybuje okolo 8 procent. Má to více důvodů, třeba i dovoz dražších aut ze zahraničí, primární je ale právě to, že nové vozy zdražují. Když ještě před několika léty šlo koupit novou Octavii za cifru něco přes 300 tisíc a na závěr výroby už jste potřebovali skoro o 200 tisíc více, logicky to vyžene část lidí do bazarů, kde zvýší poptávku a ve výsledku i cenu dostupnějších, na trhu nových vozů dávno nedostupných verzí.
Za této situace je příjemné slyšet o tom, že ceny nějakých aut také klesají a poslední dobou se tento vývoj týká hlavně Volkswagenu Golf na německém trhu. Po odhalení osmé generace ztratila dosavadní sedmá iterace část svého lesku a jejich ceny míří zřejmě v obavách o budoucí prodejnost dolů. Kolegové z německého Auto Bildu už si dříve všimli propadů cen u dieselových verzí TDI a GTD, nyní ale informují, že pokles cen stihl také špičkové provedení GTI.
Ojetiny sportovně zaměřeného Golfu si dlouho držely hodnotu velmi slušně, ale s blížícím se příchodem nástupce už to zkrátka neplatí. Jde o obecný jev, který ale nemusí trvat věčně, neboť nikdo zatím neví, s čím přesně nové GTI přijde - pokud by například nedostal manuální převodovku, karta se pro takto specifikované verze rychle obrátí. Právě teď se tedy může vyplatit věnovat chvíli hledáním hezkého exempláře za peníze, které by vám ještě před pár měsíci na koupi vůbec nestačily.
Přiložený příklad za všechny oslavil letos teprve šesté narozeniny a má za sebou 105 tisíc ujetých kilometrů. Černé GTI vlastnil jeden šťastlivec, který se poctivě staral, i když měl vůz jen v pronájmu. Udržovaný Volkswagen s manuálem si na cestu svítí xenony s asistentem dálkových světel, k silnici přilne ještě více díky specifikům ostřejší verze Performance s elektronicky řízenou uzávěrkou diferenciálu. Vyšší verze zajistila také větší brzdy a zvýšení výkonu motoru 2,0 TSI až na 230 koní (169 kW).
Technicky spořádaný stav je to nejdůležitější, v tomto případě nejsou žádné výhrady ani k vizuální stránce vozu. Klasický Volkswagen uvnitř i vně vystupuje z řady károvanými potahy anatomických sedadel, nejlepším prvkem interiérového designu je golfový míček na vrcholu řadicí páky. Velmi hezký kus vychází na 15 445 Eur, tedy 394 tisíc Kč. To vážně láká - více můžete dát i za srovnatelnou Octavii RS, která je sice díky vnitřnímu prostoru o něco praktičtější, celkově ale kvalitativní úrovně Golfu zřetelně nedosahuje, o to už se Němci postarali.
Za méně než 400 tisíc Kč se dnes na západ od našich hranic dají koupit hezké Golfy GTI, dokonce v ostřejší verzi Performance
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 15 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:32 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22