Je to smutné, ale i čínská vláda bere na motoristy větší ohledy, než ta česká

Je těžké smířit se s faktem, že i komunisté schopní likvidovat lidi pro jejich odlišné politické přesvědčení berou na řidiče větší ohledy než místní politici. Alespoň v případě cen benzinu a nafty zcela jistě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Je to smutné, ale i čínská vláda bere na motoristy větší ohledy, než ta česká

10.8.2019 | Petr Miler

Je těžké smířit se s faktem, že i komunisté schopní likvidovat lidi pro jejich odlišné politické přesvědčení berou na řidiče větší ohledy než místní politici. Alespoň v případě cen benzinu a nafty zcela jistě.

Člověk si zvykne na všechno, a tak jsme si na to zvykli, přesto bychom nikdy neměli zapomínat, jakou dojnou krávu si zejména evropské země z řidičů dělají. Je to až nehorázné, uvážíme-li, že auta naprostá většina z nás používá k cestám za prací či za nákupy, kdy tak či onak podporujeme místní ekonomiku. Nestačí to, řidiče je třeba sedřít, a to až do morku kosti.

Když si vyděláte peníze, pochopitelně je zdaníte. Zdanění u nás není malé, při jakkoli vyšších výdělcích odvedete na dani z příjmu a sociálním i zdravotním pojištění skoro polovinu svého příjmu. Za tyto peníze si pak jdete koupit auto, z jehož ceny necháte ve státní kase 21 % na dani z přidané hodnoty. S tímto autem pak vyrazíte na silnici, nebo nedej bože na dálnici, jejíž využití podléhá další platbě a pokud se nebudete pohybovat po silnici, kterou dobře znáte, stát vás sedře ještě o pokutu za průjezd tím či oním úsekem měřené rychlosti, na němž se bezpečnostní zájem limitně blíží nule, ale povolenou rychlost tam překračuje kde kdo.

A pak přijde vrchol korunující dílo, návštěva čerpací stanice. S každým litrem paliva, jehož skutečná cena je méně než poloviční, odvedete zbytek sumy na spotřební dani, dani z přidané hodnoty a také dani z přidané hodnoty ze spotřební daně, protože... proč nezdanit daň, když někdo dává. Osobně to považuji za hanebné a ještě více hanebné mi přijde, že v době, kdy se lidé začnou dostávat do finančních problémů kvůli slábnoucí ekonomice (na čemž obvykle nemají absolutně žádné přičinění), stát bez uzardění dál nastavuje ruku a bere si stovky korun na daních při každém tankování.

Není to nic nového, občas z toho ale znovz zabolí u srdce, když člověk pozná, že to jde i jinak. Nejnověji se dozvídáme z Číny, že už počtvrté v letošním roce snížila cenu benzinu a nafty, aby podpořila tamní slábnoucí ekonomiku. Čínští politici mají pochopitelně nad těmito věcmi větší přímou moc než ti čeští, ale v momentě, kdy u nás většinu ceny paliva tvoří daň, mají ji dost velkou i u nás.

Čína tedy svým posledním krokem zařídila, že na stanicích státem vlastněné sítě benzinek PetroChina klesla cena 93oktanového paliva na 6,69 yuanu (21,80 Kč) za litr, 97oktanového na 7,13 yuanu (23,30 Kč) na litr a nafty na 6.26 yuanu (20,50 Kč) na litr. K tomu snížila 16% sazbu DPH na 13 % a 10% na 9 %. Zlevní tedy i další artikly, které lidé dennodenně používají.

Čínští komunističtí politici zjevě pochopili, že slábnoucí ekonomiku je možné oživit snížením zdanění a ušetřením řidičů části výdajů na nezbytné cestování a čeští si myslí, že ideální bude řidiče odírat, dokud budou s to něco zaplatit? Není těžké mít z podoby dnešního světa skutečně zvláštní pocity.


Je to smutné, ale i čínská vláda bere na motoristy větší ohledy, než ta česká - 1 - Cina zlevnila benzin a diesel 2019 01Je to smutné, ale i čínská vláda bere na motoristy větší ohledy, než ta česká - 2 - Cina zlevnila benzin a diesel 2019 02Je to smutné, ale i čínská vláda bere na motoristy větší ohledy, než ta česká - 3 - Cina zlevnila benzin a diesel 2019 03
Ceny benzinu a nafty šly letos v Číně už čtyřikrát dolů ve snaze pomoci lidem oživit tamní ekonomiku - u nás by to nikoho nenapadlo ani kdyby blaničtí rytíři začali sedlat oře

Zdroj: Xinhua New Agency

Petr Miler

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama