Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pro VW nejsou plug-in hybridy řešení, míří za plnou elektromobilitou
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncepční I.D. má plně poukázat na směr, jakým Němci míří. Kvůli dojezdu přes 400 km prý nebude třeba ani tolik rychlodobíjecích stanic.
Od chvíle, kdy se svět poprvé dozvěděl o kauze Dieselgate, uplynul již více než jeden rok. Koncern VW Group přitom nepadl na dno, jak mu mnozí prorokovali a jak si asi řada lidí přála, ale naopak i nadále roste. Uplynulé měsíce lze tedy považovat za úspěšné, což se automobilka rozhodla umocnit novým reklamním sloganem „Think New“ neboli „Myslete nově“. Zároveň přitom těmito slovy odkazuje na své budoucí směřování, které je spojeno s elektromobilitou.
„Think New není projev nápravy, je to maják ukazující směr, kterým jako značka míříme. VW byl vždy znám snahou o inovace a změna od Beetlu až po Golf byla výrazná. Na autosalonu v Paříži přitom nyní prokazujeme, že se měníme směrem k elektrickým vozům. A to je rovněž výrazné,“ uvedl na adresu budoucího směřování značky její prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann.
Německá automobilka by se do roku 2025 ráda stala absolutním světovým lídrem v prodeji elektromobilů, jichž chce prodávat až milion ročně. Stranou přitom nechme fakt, zda se jedná o reálný cíl či nikoliv. Místo toho se zaměřme na způsob, jakým ho značka chce dosáhnout. Během příštích deseti let chce odhalit hned 30 novinek s alternativním pohonným ústrojím.
Povětšinou se bude jednat o elektromobily, neboť plug-in hybridní technologii vidí Volkswagen pouze jako most mezi minulostí a budoucností. „Plug-in hybridy sice budou pokračovat... ale jelikož párují hned dva typy pohonných jednotek, z dlouhodobého hlediska nejsou logickou cílovou stanicí,“ říká k budoucnosti Stackmann.
„Dojezd na elektřinu dosahující 460 kilometrů vám dává vše, co je potřeba, a k tomuto cíli míříme... elektromobilita díky němu totiž již nebude zpochybňována,“ dodává dále prodejní a marketingový šéf značek. Zmiňovaná vzdálenost podle něj nebude zejména ve velkých metropolitních oblastech problémem i kvůli prozatím nedostatečné infrastruktuře.
„Udělali jsme simulaci pro Evropu a je vcelku úžasné, že přibližně 450 rychlodobíjecích stanic dokáže pokrýt celou Evropu... dokonce i země jako Austrálie, které jsou vlastně kontinenty, mohou být pokryty omezeným množstvím stanic. Nezdá se to být jako velké číslo, ale rychlodobíjení není třeba každých 15-20 km, potřebujete je v centrech cca 150 km od sebe.“
To možná na jednu stranu je pravdivý fakt, nicméně Stackmann poněkud zapomíná na dobu, kterou je třeba i u rychlodobíjecích stanic strávit. Ta je totiž mnohem delší než u běžných benzinek. Pokud se u nich tedy nemají tvořit fronty, bude třeba velké množství stojanů a tedy i parkovací plochy. Městská centra jsou ale již nyní tak přeplněná, že se to zdá být nereálné. Uvidíme tedy časem, nakolik se slova prodejního šéfa značky vyplní.
Koncepční Volkswagen I.D. je vodítkem k dalšímu směřování značky...
...ta bude hlavně elektrická, plug-in hybridy automobilka považuje pouze za předěl mezi přítomností a budoucností
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda