Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pro VW nejsou plug-in hybridy řešení, míří za plnou elektromobilitou
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncepční I.D. má plně poukázat na směr, jakým Němci míří. Kvůli dojezdu přes 400 km prý nebude třeba ani tolik rychlodobíjecích stanic.
Od chvíle, kdy se svět poprvé dozvěděl o kauze Dieselgate, uplynul již více než jeden rok. Koncern VW Group přitom nepadl na dno, jak mu mnozí prorokovali a jak si asi řada lidí přála, ale naopak i nadále roste. Uplynulé měsíce lze tedy považovat za úspěšné, což se automobilka rozhodla umocnit novým reklamním sloganem „Think New“ neboli „Myslete nově“. Zároveň přitom těmito slovy odkazuje na své budoucí směřování, které je spojeno s elektromobilitou.
„Think New není projev nápravy, je to maják ukazující směr, kterým jako značka míříme. VW byl vždy znám snahou o inovace a změna od Beetlu až po Golf byla výrazná. Na autosalonu v Paříži přitom nyní prokazujeme, že se měníme směrem k elektrickým vozům. A to je rovněž výrazné,“ uvedl na adresu budoucího směřování značky její prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann.
Německá automobilka by se do roku 2025 ráda stala absolutním světovým lídrem v prodeji elektromobilů, jichž chce prodávat až milion ročně. Stranou přitom nechme fakt, zda se jedná o reálný cíl či nikoliv. Místo toho se zaměřme na způsob, jakým ho značka chce dosáhnout. Během příštích deseti let chce odhalit hned 30 novinek s alternativním pohonným ústrojím.
Povětšinou se bude jednat o elektromobily, neboť plug-in hybridní technologii vidí Volkswagen pouze jako most mezi minulostí a budoucností. „Plug-in hybridy sice budou pokračovat... ale jelikož párují hned dva typy pohonných jednotek, z dlouhodobého hlediska nejsou logickou cílovou stanicí,“ říká k budoucnosti Stackmann.
„Dojezd na elektřinu dosahující 460 kilometrů vám dává vše, co je potřeba, a k tomuto cíli míříme... elektromobilita díky němu totiž již nebude zpochybňována,“ dodává dále prodejní a marketingový šéf značek. Zmiňovaná vzdálenost podle něj nebude zejména ve velkých metropolitních oblastech problémem i kvůli prozatím nedostatečné infrastruktuře.
„Udělali jsme simulaci pro Evropu a je vcelku úžasné, že přibližně 450 rychlodobíjecích stanic dokáže pokrýt celou Evropu... dokonce i země jako Austrálie, které jsou vlastně kontinenty, mohou být pokryty omezeným množstvím stanic. Nezdá se to být jako velké číslo, ale rychlodobíjení není třeba každých 15-20 km, potřebujete je v centrech cca 150 km od sebe.“
To možná na jednu stranu je pravdivý fakt, nicméně Stackmann poněkud zapomíná na dobu, kterou je třeba i u rychlodobíjecích stanic strávit. Ta je totiž mnohem delší než u běžných benzinek. Pokud se u nich tedy nemají tvořit fronty, bude třeba velké množství stojanů a tedy i parkovací plochy. Městská centra jsou ale již nyní tak přeplněná, že se to zdá být nereálné. Uvidíme tedy časem, nakolik se slova prodejního šéfa značky vyplní.
Koncepční Volkswagen I.D. je vodítkem k dalšímu směřování značky...
...ta bude hlavně elektrická, plug-in hybridy automobilka považuje pouze za předěl mezi přítomností a budoucností
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB