Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou
15.8.2019 | Mirek Mazal
Řešení sporů se zákazníky už stálo firmu miliardy a další desítky miliard stát může. Ani to ale není vše. Ford nově rozšířil záruku asi 560 tisícům postižených a to bude nepochybně znovu drahé.
Automatická převodovka Fordu s interním označením DPS6 proslula u zákazníků především Focusů a Fiest pod obchodním názvem PowerShift, v dobrém slova smyslu to ale není. Dvouspojkové ústrojí bylo po léta nabízeno kupujícím navzdory známým problémům s prokluzováním, zasekáváním rychlostí nebo samovolným vyřazováním během jízdy.
Výrobce rizika nedostatečného vývoje od počátku znal, interní informace z přelomu dekády hovoří o poddimenzované konstrukci. Přesto Ford tuto převodovku poslal do prodeje a několik let se tvářil, že je všechno v pořádku. Byl to přitom průšvih hned od prvního okamžiku a pozdější odškodnění v rámci soudních sporů a záruční opravy nemalé části z celkového počtu asi milionu aut vyšly Ford už na miliardy. A lépe nebude.
Firma se nejnověji rozhodla provést řadu preventivních kroků, aby si zlepšila reputaci a předešla dalším soudním přím. Zejména prodloužila záruku dvouspojky z 5 let a 60 tisíc kilometrů na 7 let a 100 tisíc kilometrů pro vozy Ford Focus vyrobené v letech 2014 až 2016 a Ford Fiesta z 2014 až 2015. Každé autorizované dealerství provede zákazníkům výše uvedených skupin aut nezbytné opravy spojené s neduhy řazení, pochopitelně zadarmo.
Tento krok se týká statisíců lidí, dalším opatřením je oslovení menší části postižených vlastníků (asi 165 000 majitelů, tj. 16 % ze všech), kterým bude nabídnuta možnost získat důležitou bezplatnou aktualizaci softwaru, která řeší část problémů. Nová verze obsahuje vylepšené algoritmy varování, pokud selže modul řazení. Preventivní systém už používá 84 % procent postižených aut, zbylých 16 tedy chce Ford aktualizovat též.
Prodloužení záruky Fordu nepochybně přinese další vysoké výdaje a je dalším dějstvím v tomto pro něj katastrofickém příběhu. Počet dotčených zákazníků s prodlouženou garancí se odhaduje na 560 tisíc. Firma tak bude ještě několik let draze doplácet na prodej nedokonale vyvinutého zařízení, i když ji všichni klienti odpustí a nebude se muset potýkat s jediným dalším soudním sporem.
Veškeré další náklady jsou a budou bolestivým mementem jednoho více než 8 let starého rozhodnutí a je otázkou, zda nebude značku doprovázet i do dalších let. PowerShift DPS6 je stále k mání v současné Fiestě modelového roku 2019 a ačkoli Ford tvrdí, že všechny problémy byly už vyřešeny, až čas ukáže, zda je tomu tak i ve skutečnosti.
Automaty PowerShift se kazily od začátku a Ford na to nebyl schopen či spíše ochoten reagovat. Pozdní řešení stálo miliardy a účet ještě není konečný - už jen nejnovější rozšíření záruk a svolání asi 16 % aut bude stát další miliardy
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami