Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč fotbalisté na mistrovství světa sedí na střídačkách na sedadlech z aut?
14.7.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
A nesedí na nich jen nyní v Rusku, je to dnes obvyklé na většině stadionů. Sponzoring? Dnes často ano, tato věc má ale mnohem pozoruhodnější pozadí.
Pokud jste viděli alespoň nějaký zápas stále probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku, museli jste si toho všimnout. Hráči na střídačkách sedí přesně tak, jak ukazuje obrázek výše - na sedadlech, která vypadají, že by se ze všeho nejlépe vyjímala v nějakém sportovním automobilu. A pokud fotbal sledujete častěji než jen o mistrovství světa, patrně jste nepřehlédli, že to není nic mimořádného a ona sedadla ta automobilová jen nepřipomínají. Často je na nich k vidění logo firmy Recaro, zřejmě nejvýznamnějšího výrobce automobilových sedadel vůbec.
Sám jsem si toho všiml už dříve, po důvodu mě ale nenapadlo pátrat. Fotbal nesleduji zase tak často a považoval jsem to za za projev sponzoringu toho či onoho klubu od firmy z automobilového prostředí, což dává smysl - auta mají fotbalisté tuze rádi. Kolegové z Jalopniku ale byli zvědavější a rozhodli se pátrat po pozadí tohoto relativně moderního zvyku. A zjistili zajímavé věci.
Historie této dnes běžné úpravy střídaček se datuje do začátku 90. let, kdy majitel firmy Recaro, Ulrich Putsch, seděl také ve vedení fotbalového klubu 1. FC Kaiserslautern. Tou dobou jej jako trenér vedl Kalli Feldkamp, který si mu na schůzce vedení postěžoval na problémy se zády. A Putsche nenapadlo nic lepšího, než vzít sedadlo své firmy a dát jej Feldkampovi na střídačku, aby si jeho záda při sledování hry ulevila.
Musela to být velká úleva, protože po tomtéž začali rychle toužit i hráči sedící do té doby na jinak obyčejné lavici. Ulrich tak už pro sezónu 1994 nechal vyrobit pro Kaiserslautern kompletní střídačku vybavenou sedadly od Recara a teprve tím spustil tu pravou lavinu.
Mluvčí firmy dnes říká, že to další týmy okamžitě nadchlo a stejná sedadla chtěli mít na svých stadionech též. Tak se stalo, že po několik dalších let Recaro chystalo podobná řešení pro fotbalisty z celého světa a další výrobci se rychle přidali. Dnes je tedy docela obvyklé, když mezi sponzory fotbalového týmu patří nějaký výrobce sedadel, ne nutně jen automobilových, který svými produkty vybavuje střídačky či lóže pro diváky.
Firma Recaro je mezi nimi ale prý i dnes pravděpodobně jedničkou, je takto spojena s více jak 700 týmy z celého světa. A nejen fotbalovými, podobné věci se nyní vídají třeba také při basketbalových mačích. Důvod? Recaro v tom má jasno: „Jsou velmi komfortní a často jsou dodávána i s vyhříváním pro zimu. A vypadají skvěle,” říká mluvčí.
I když jde tedy dnes obvykle skutečně o součást sponzorských smluv mezi výrobci sedadel a fotbalovými kluby, asi bychom nic takového na stadionech nevídali, kdyby... jednoho muže na začátku 90. let nebolela záda a neměl to štěstí, že se v jeho blízkosti nacházel majitel jedné z největších firem na výrobu automobilových sedadel.
Sedačky z aut na fotbalových stadionech vypadají zvláštně, ale dávají perfektní smysl. A jejich použití má vskutku pozoruhodnou historii
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan