Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je nová Dacia Duster skoro stejná jako ta stará? Tady je nové vysvětlení
19.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že nový Duster není až tak nový, bylo jasné už při jeho odhalení. Proč je tomu tak, mateřský Renault párkrát zkusil vysvětlit, slova jeho šéfa zní rozumněji.
Odhalení nové Dacie Duster jistě zklamalo ty, kteří se těšili na jakkoli výraznější designovou nebo alespoň technickou proměnu. Duster prostě jiný není, i když si říká nový - změny na něm musíte hledat lupou a přesto jich nenajdete mnoho. A ani živý kontakt nedělá jiný dojem, třebaže interiér připomínající ty od Audi je zcela nový. Pokud se automobilka vydala takovým směrem záměrně, musíme se pídit pod důvodech.
Mateřský Renault se nyní vytasil s novým vysvětlením, které je alespoň o trochu méně bizarní, než ta předchozí. Jean-Christophe Kugler, viceprezident Renaultu mající pod palcem evropské aktivity firmy a tedy i celou Dacii, říká, že se rumunská automobilka ptala stávajících i potenciálních zákazníků na sociálních médiích, kde vůz vylepšit. A zákazníci prý po jakkoli podstatnějším odklonu od dosavadního řešení netoužili.
Je pochopitelné, že pokud vůz bodoval nabídkou pohonu všech kol a víc než slušnou průchodností terénem za velmi nízkou cenu, automobilka chtěla tuto atraktivitu zachovat. Musela ale nutně vůz udělat stejný skoro po všech stránkách? „Od roku 2004 jsme prodali 4,5 milionu Dacií a od zákazníků jsme se dozvěděli, že Duster je ikona s jen velmi specifickými oblastmi, kde by bylo možné ho vylepšit.,” uvádí Kugler.
„Zeptali jsme se tedy, co je důležité. Byla to příležitost ke změnám, ke zlepšením, ale se zachováním strategie nabídnutí co nejvíc muziky za málo peněz,” pokračuje. Zákazníci tedy firmě řekli o vylepšeních v několika různých oblastech, žádné ale nesahaly do podstaty vozu. Chtěli vylepšit elektrický posilovač řízení s cílem řízení zpřesnit, zlepšit komfort sedadel, snížit hluk v kabině a přemístit dotykový displej infotainmentu tak, aby se dal lépe používat. Jinak prý chtěli zachovat design, který si na nic nehraje.
Kugler dále vyzdvihl novinky jako asistent rozjezdu do kopce a sjezdu s kopce, kamery okolo auta nabízející 360° rozhled a digitální kompas, které mají Dusteru přidat na schopnostech v terénu, i takové věci prý lidé chtěli. „Geny Dusteru říkají, že musíme nabídnout nějaké schopnosti v terénu. Ty jsme, i na přání stávajících zákazníků, nyní mohli vylepšit,” konstatuje
To, co se mělo změnit, jsou opravdu detaily, a tak právě na ty Dacia sáhla. Na zbytek nikoli. A problém s tím zjevně nemá. „Naše místo v rámci aliance Renault-Nissan nám dovoluje používat nové technologie ve chvíli, kdy se to vyplatí a kdy je spolehlivost těchto technologie prověřená. Nejsou to kompromisy,” uvedl také Kugler k obecně starší technice v útrobách vozů Dacia.
Nový Duster je tedy stejný jako ten starý, jen o něco lepší, protože to tak zákazníci chtěli. Čas ukáže, jestli je to správný přistup a jestli nový-nenový vůz nezastará příliš rychle. Soudě podle dosavadní odezvy bychom ale řekli, že to bude znovu hit. Snad tentokrát i s lepší odolností proti korozi...
Tohle opravdu je nový Duster, byť to na první pohled těžko poznat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva