Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde
15.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V době, kdy mezi konkurencí zuří výkonová válka a nejrychlejší hot hatch dnes pracuje se 400 koňmi, přichází Mégane RS „jen” s 280. Proč?
Renault Mégane RS, který se představil na frankfurtském autosalonu nemá být nejsilnější, nýbrž nejrychlejší. Uvedl to šéf divize Renault Sport Patrice Ratti v reakci na narážky, že nové RS nemá dost výkonu. Konkurence je totiž už dávno výše - Golf může mít jako GTI i R až 310 koní, to samé Leon Cupra R. Nový Civic Type-R zamířil k 320 kobylám, Focus RS jich má 350 a absolutní špička segmentu je ještě jinde - A 45 AMG disponuje 381 koňmi a i to se podle srovnání všech těchto aut jeví jako málo vedle Audi RS3 disponujícím až 400 koňmi.
Novinka Renaultu vedle toho přichází s downsizingem a oproti minulé generaci má motor o dvě deci menší. Jeho přeplňovaná osmnáctistovka tak dává „jen” 280 koní a 390 Nm, tedy přibližně tolik, kolik měl jeden z úhlavních konkurentů, Leon Cupra, už před léty. Posílá je na přední kola přes klasický, puristický manuál nebo přes dvouspojkový automat s pádly pod volantem. S tou dostane launch control a další podobnou výbavu. Podle Rattiho se novinka se zrychlením na 100 km/h dostane těsně pod šest vteřin. Špička segmentu je přitom už skoro o dvě sekundy výše, i když ji, pravda, pomáhá pohon všech kol.
„V historii jsme s Méganem RS nebyli nikdy nejsilnější v segmentu, ale nejednou jsme byli nejrychlejší na okruhu,” říká Ratti na to, že 280 koní dnes není dost. „Naším cílem nebylo mít nejvyšší výkon. Zároveň však nutno říci, že dvoulitrové turbo v předchozím Méganu RS začalo na 230 koních a odešlo s výkonem 275 koní, takže naši inženýři budou po kouskách hledat cesty, jak výkon osmnáctistovky zvyšovat,” naznačil Ratti něco z budoucnosti nového motoru. Ten, jak víme, pochází z nového Alpine A110.
Už nyní je známo, že koncem příštího roku přijde verze Trophy, jejíž motor bude vyladěn na 300 koní a 400 Nm, hodnoty vyjmenované konkurenci alespoň bližší. „Naším cílem ale není být nejsilnější,” zopakoval Ratti. „Naším cílem je nabídnout nejvíce potěšení za volantem a být nejrychlejší na okruhu. Vždycky tomu tak bylo. Deset, dvanáct koní není na okruhu velký rozdíl, můžete to víc než vynahradit efektivitou v zatáčkách,” pokračoval.
Kam Renault Sport s novým Méganem RS míří, je jasné - za rekordem předokolek na Severní smyčce Nürburgringu. Ten aktuálně drží Civic Type-R s časem 7:43,8, což je opravdu úctyhodné číslo nejen na předokolku. Mégane RS tak má před sebou pokud ne Mount Everest, tak aspoň Elbrus určitě. Vzpomeňme ale, komu Civic rekord sebral.
Na rozdíl od Clia RS bylo u Méganu rozhodnuto hned zkraje, že u něj budou mít zákazníci na vybranou mezi manuálním a automatickým řazením. Manuál nebyl přidán až na poslední chvíli, počítalo se s ním od začátku, takže Renault mlžil, když to roky nechtěl potvrdit. Podobně se rovnou od začátku nepočítalo s pohonem všech kol. Podle Rattiho není směrodatný pro co nejlepší časy na okruzích a také by přidal příliš mnoho váhy platformě, která na něj není připravena.
A, pochopitelně, se čtyřkolkou by se Mégane RS nemohl ucházet o post nejrychlejší předokolky Nordschleife, rázem by byl srovnáván i s oním Audi RS3, na nějž by se 120koňovým mankem nestačil ani s veškerou efektivitou v zatáčkách na světě. Jak dopadne pokus o rekord, se zatím musíme nechat překvapit, Renault Sport ho možná bude zkoušet až se silnější verzí Trophy s lepším podvozkem. Jakou při pokusu zvolí převodovku, je asi jednoduché uhodnout, i když...
Renault Megane RS 2018 se ukázal jak naživo ve Frankfurtu...
...tak na sadě oficiálních fotek
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 55 minutami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 2 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB