Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde
15.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V době, kdy mezi konkurencí zuří výkonová válka a nejrychlejší hot hatch dnes pracuje se 400 koňmi, přichází Mégane RS „jen” s 280. Proč?
Renault Mégane RS, který se představil na frankfurtském autosalonu nemá být nejsilnější, nýbrž nejrychlejší. Uvedl to šéf divize Renault Sport Patrice Ratti v reakci na narážky, že nové RS nemá dost výkonu. Konkurence je totiž už dávno výše - Golf může mít jako GTI i R až 310 koní, to samé Leon Cupra R. Nový Civic Type-R zamířil k 320 kobylám, Focus RS jich má 350 a absolutní špička segmentu je ještě jinde - A 45 AMG disponuje 381 koňmi a i to se podle srovnání všech těchto aut jeví jako málo vedle Audi RS3 disponujícím až 400 koňmi.
Novinka Renaultu vedle toho přichází s downsizingem a oproti minulé generaci má motor o dvě deci menší. Jeho přeplňovaná osmnáctistovka tak dává „jen” 280 koní a 390 Nm, tedy přibližně tolik, kolik měl jeden z úhlavních konkurentů, Leon Cupra, už před léty. Posílá je na přední kola přes klasický, puristický manuál nebo přes dvouspojkový automat s pádly pod volantem. S tou dostane launch control a další podobnou výbavu. Podle Rattiho se novinka se zrychlením na 100 km/h dostane těsně pod šest vteřin. Špička segmentu je přitom už skoro o dvě sekundy výše, i když ji, pravda, pomáhá pohon všech kol.
„V historii jsme s Méganem RS nebyli nikdy nejsilnější v segmentu, ale nejednou jsme byli nejrychlejší na okruhu,” říká Ratti na to, že 280 koní dnes není dost. „Naším cílem nebylo mít nejvyšší výkon. Zároveň však nutno říci, že dvoulitrové turbo v předchozím Méganu RS začalo na 230 koních a odešlo s výkonem 275 koní, takže naši inženýři budou po kouskách hledat cesty, jak výkon osmnáctistovky zvyšovat,” naznačil Ratti něco z budoucnosti nového motoru. Ten, jak víme, pochází z nového Alpine A110.
Už nyní je známo, že koncem příštího roku přijde verze Trophy, jejíž motor bude vyladěn na 300 koní a 400 Nm, hodnoty vyjmenované konkurenci alespoň bližší. „Naším cílem ale není být nejsilnější,” zopakoval Ratti. „Naším cílem je nabídnout nejvíce potěšení za volantem a být nejrychlejší na okruhu. Vždycky tomu tak bylo. Deset, dvanáct koní není na okruhu velký rozdíl, můžete to víc než vynahradit efektivitou v zatáčkách,” pokračoval.
Kam Renault Sport s novým Méganem RS míří, je jasné - za rekordem předokolek na Severní smyčce Nürburgringu. Ten aktuálně drží Civic Type-R s časem 7:43,8, což je opravdu úctyhodné číslo nejen na předokolku. Mégane RS tak má před sebou pokud ne Mount Everest, tak aspoň Elbrus určitě. Vzpomeňme ale, komu Civic rekord sebral.
Na rozdíl od Clia RS bylo u Méganu rozhodnuto hned zkraje, že u něj budou mít zákazníci na vybranou mezi manuálním a automatickým řazením. Manuál nebyl přidán až na poslední chvíli, počítalo se s ním od začátku, takže Renault mlžil, když to roky nechtěl potvrdit. Podobně se rovnou od začátku nepočítalo s pohonem všech kol. Podle Rattiho není směrodatný pro co nejlepší časy na okruzích a také by přidal příliš mnoho váhy platformě, která na něj není připravena.
A, pochopitelně, se čtyřkolkou by se Mégane RS nemohl ucházet o post nejrychlejší předokolky Nordschleife, rázem by byl srovnáván i s oním Audi RS3, na nějž by se 120koňovým mankem nestačil ani s veškerou efektivitou v zatáčkách na světě. Jak dopadne pokus o rekord, se zatím musíme nechat překvapit, Renault Sport ho možná bude zkoušet až se silnější verzí Trophy s lepším podvozkem. Jakou při pokusu zvolí převodovku, je asi jednoduché uhodnout, i když...
Renault Megane RS 2018 se ukázal jak naživo ve Frankfurtu...
...tak na sadě oficiálních fotek
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 11 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva