Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde
15.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V době, kdy mezi konkurencí zuří výkonová válka a nejrychlejší hot hatch dnes pracuje se 400 koňmi, přichází Mégane RS „jen” s 280. Proč?
Renault Mégane RS, který se představil na frankfurtském autosalonu nemá být nejsilnější, nýbrž nejrychlejší. Uvedl to šéf divize Renault Sport Patrice Ratti v reakci na narážky, že nové RS nemá dost výkonu. Konkurence je totiž už dávno výše - Golf může mít jako GTI i R až 310 koní, to samé Leon Cupra R. Nový Civic Type-R zamířil k 320 kobylám, Focus RS jich má 350 a absolutní špička segmentu je ještě jinde - A 45 AMG disponuje 381 koňmi a i to se podle srovnání všech těchto aut jeví jako málo vedle Audi RS3 disponujícím až 400 koňmi.
Novinka Renaultu vedle toho přichází s downsizingem a oproti minulé generaci má motor o dvě deci menší. Jeho přeplňovaná osmnáctistovka tak dává „jen” 280 koní a 390 Nm, tedy přibližně tolik, kolik měl jeden z úhlavních konkurentů, Leon Cupra, už před léty. Posílá je na přední kola přes klasický, puristický manuál nebo přes dvouspojkový automat s pádly pod volantem. S tou dostane launch control a další podobnou výbavu. Podle Rattiho se novinka se zrychlením na 100 km/h dostane těsně pod šest vteřin. Špička segmentu je přitom už skoro o dvě sekundy výše, i když ji, pravda, pomáhá pohon všech kol.
„V historii jsme s Méganem RS nebyli nikdy nejsilnější v segmentu, ale nejednou jsme byli nejrychlejší na okruhu,” říká Ratti na to, že 280 koní dnes není dost. „Naším cílem nebylo mít nejvyšší výkon. Zároveň však nutno říci, že dvoulitrové turbo v předchozím Méganu RS začalo na 230 koních a odešlo s výkonem 275 koní, takže naši inženýři budou po kouskách hledat cesty, jak výkon osmnáctistovky zvyšovat,” naznačil Ratti něco z budoucnosti nového motoru. Ten, jak víme, pochází z nového Alpine A110.
Už nyní je známo, že koncem příštího roku přijde verze Trophy, jejíž motor bude vyladěn na 300 koní a 400 Nm, hodnoty vyjmenované konkurenci alespoň bližší. „Naším cílem ale není být nejsilnější,” zopakoval Ratti. „Naším cílem je nabídnout nejvíce potěšení za volantem a být nejrychlejší na okruhu. Vždycky tomu tak bylo. Deset, dvanáct koní není na okruhu velký rozdíl, můžete to víc než vynahradit efektivitou v zatáčkách,” pokračoval.
Kam Renault Sport s novým Méganem RS míří, je jasné - za rekordem předokolek na Severní smyčce Nürburgringu. Ten aktuálně drží Civic Type-R s časem 7:43,8, což je opravdu úctyhodné číslo nejen na předokolku. Mégane RS tak má před sebou pokud ne Mount Everest, tak aspoň Elbrus určitě. Vzpomeňme ale, komu Civic rekord sebral.
Na rozdíl od Clia RS bylo u Méganu rozhodnuto hned zkraje, že u něj budou mít zákazníci na vybranou mezi manuálním a automatickým řazením. Manuál nebyl přidán až na poslední chvíli, počítalo se s ním od začátku, takže Renault mlžil, když to roky nechtěl potvrdit. Podobně se rovnou od začátku nepočítalo s pohonem všech kol. Podle Rattiho není směrodatný pro co nejlepší časy na okruzích a také by přidal příliš mnoho váhy platformě, která na něj není připravena.
A, pochopitelně, se čtyřkolkou by se Mégane RS nemohl ucházet o post nejrychlejší předokolky Nordschleife, rázem by byl srovnáván i s oním Audi RS3, na nějž by se 120koňovým mankem nestačil ani s veškerou efektivitou v zatáčkách na světě. Jak dopadne pokus o rekord, se zatím musíme nechat překvapit, Renault Sport ho možná bude zkoušet až se silnější verzí Trophy s lepším podvozkem. Jakou při pokusu zvolí převodovku, je asi jednoduché uhodnout, i když...
Renault Megane RS 2018 se ukázal jak naživo ve Frankfurtu...
...tak na sadě oficiálních fotek
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis