Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde

V době, kdy mezi konkurencí zuří výkonová válka a nejrychlejší hot hatch dnes pracuje se 400 koňmi, přichází Mégane RS „jen” s 280. Proč?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde

15.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V době, kdy mezi konkurencí zuří výkonová válka a nejrychlejší hot hatch dnes pracuje se 400 koňmi, přichází Mégane RS „jen” s 280. Proč?

Renault Mégane RS, který se představil na frankfurtském autosalonu nemá být nejsilnější, nýbrž nejrychlejší. Uvedl to šéf divize Renault Sport Patrice Ratti v reakci na narážky, že nové RS nemá dost výkonu. Konkurence je totiž už dávno výše - Golf může mít jako GTI i R až 310 koní, to samé Leon Cupra R. Nový Civic Type-R zamířil k 320 kobylám, Focus RS jich má 350 a absolutní špička segmentu je ještě jinde - A 45 AMG disponuje 381 koňmi a i to se podle srovnání všech těchto aut jeví jako málo vedle Audi RS3 disponujícím až 400 koňmi.

Novinka Renaultu vedle toho přichází s downsizingem a oproti minulé generaci má motor o dvě deci menší. Jeho přeplňovaná osmnáctistovka tak dává „jen” 280 koní a 390 Nm, tedy přibližně tolik, kolik měl jeden z úhlavních konkurentů, Leon Cupra, už před léty. Posílá je na přední kola přes klasický, puristický manuál nebo přes dvouspojkový automat s pádly pod volantem. S tou dostane launch control a další podobnou výbavu. Podle Rattiho se novinka se zrychlením na 100 km/h dostane těsně pod šest vteřin. Špička segmentu je přitom už skoro o dvě sekundy výše, i když ji, pravda, pomáhá pohon všech kol.

„V historii jsme s Méganem RS nebyli nikdy nejsilnější v segmentu, ale nejednou jsme byli nejrychlejší na okruhu,” říká Ratti na to, že 280 koní dnes není dost. „Naším cílem nebylo mít nejvyšší výkon. Zároveň však nutno říci, že dvoulitrové turbo v předchozím Méganu RS začalo na 230 koních a odešlo s výkonem 275 koní, takže naši inženýři budou po kouskách hledat cesty, jak výkon osmnáctistovky zvyšovat,” naznačil Ratti něco z budoucnosti nového motoru. Ten, jak víme, pochází z nového Alpine A110.

Už nyní je známo, že koncem příštího roku přijde verze Trophy, jejíž motor bude vyladěn na 300 koní a 400 Nm, hodnoty vyjmenované konkurenci alespoň bližší. „Naším cílem ale není být nejsilnější,” zopakoval Ratti. „Naším cílem je nabídnout nejvíce potěšení za volantem a být nejrychlejší na okruhu. Vždycky tomu tak bylo. Deset, dvanáct koní není na okruhu velký rozdíl, můžete to víc než vynahradit efektivitou v zatáčkách,” pokračoval.

Kam Renault Sport s novým Méganem RS míří, je jasné - za rekordem předokolek na Severní smyčce Nürburgringu. Ten aktuálně drží Civic Type-R s časem 7:43,8, což je opravdu úctyhodné číslo nejen na předokolku. Mégane RS tak má před sebou pokud ne Mount Everest, tak aspoň Elbrus určitě. Vzpomeňme ale, komu Civic rekord sebral.

Na rozdíl od Clia RS bylo u Méganu rozhodnuto hned zkraje, že u něj budou mít zákazníci na vybranou mezi manuálním a automatickým řazením. Manuál nebyl přidán až na poslední chvíli, počítalo se s ním od začátku, takže Renault mlžil, když to roky nechtěl potvrdit. Podobně se rovnou od začátku nepočítalo s pohonem všech kol. Podle Rattiho není směrodatný pro co nejlepší časy na okruzích a také by přidal příliš mnoho váhy platformě, která na něj není připravena.

A, pochopitelně, se čtyřkolkou by se Mégane RS nemohl ucházet o post nejrychlejší předokolky Nordschleife, rázem by byl srovnáván i s oním Audi RS3, na nějž by se 120koňovým mankem nestačil ani s veškerou efektivitou v zatáčkách na světě. Jak dopadne pokus o rekord, se zatím musíme nechat překvapit, Renault Sport ho možná bude zkoušet až se silnější verzí Trophy s lepším podvozkem. Jakou při pokusu zvolí převodovku, je asi jednoduché uhodnout, i když...


Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 1 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 01Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 2 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 02Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 3 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 03Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 4 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 04Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 5 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 05Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 6 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 06Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 7 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 07Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 8 - Renault Megane RS 2018 novy IAA 2017 zive 08
Renault Megane RS 2018 se ukázal jak naživo ve Frankfurtu...

Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 9 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 01Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 10 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 02Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 11 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 03Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 12 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 04Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 13 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 05Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 14 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 06Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 15 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 07Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 16 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 08Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 17 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 09Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 18 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 10Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 19 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 11Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 20 - renault megane rs 2018 dalsi ofic 01Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 21 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 12Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 22 - Renault Megane RS 2018 oficialni sada 13Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 23 - renault megane rs 2018 dalsi ofic 02Proč je nový Mégane RS tak slabý? Šéf Renault Sportu se tváří, že na tom nesejde - 24 - renault megane rs 2018 dalsi ofic 03
...tak na sadě oficiálních fotek

Zdroj: Car Advice

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše