Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč jsou Dacie uvnitř tak jednoduché? Láce? Kdepak, je to záměr, říkají Rumuni
19.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že mají Dacie vcelku jednoduše pojaté interiéry, nepřekvapí už kvůli jejich cenám. Automobilka ale říká, že to není ten hlavní důvod.
Dnešní automobily začínají připomínat kde co, jen ne auta, jak jsme je po dekády znali. Součástí jejich výbavy může být skoro všechno představitelné, třeba zpětná kamera, připojení k internetu či masážní strojek. To je však jen velmi drobný výčet systémů, kterými lze vozy napěchovat od hlavy až k patě. Řada lidí přitom tyto prvky ve svých objednávkách automaticky zaškrtává (či se k takové volbě nechá přesvědčit prodejci), aniž by je pak vůbec kdy použila, jak nedávno dokázala studie společnosti J.D. Power.
Nově daný fakt dosvědčuje i průzkum, který si nechala udělat Dacia na britských ostrovech. Toho se zúčastnili dva tisíce lidí, z nichž šest osob z deseti nemá ani ponětí, jak funguje pračka. To by samozřejmě nebylo až tak neobvyklé, ve většině domácností se totiž praní věnují ženy a průzkumu se klidně mohla zúčastnit většina mužů. Nicméně stejná studie dokazuje, že jen polovina lidí užívá na mobilním telefonu většinu jeho funkcí.
Průzkum ovšem nezůstává jen u toho. Dále se z něj dozvídáme, že jeden člověk z pěti vlastní tři a více kuchyňských přístrojů, které nikdy nepoužil. Jedna třetina dotázaných si pak někdy koupila moderní techniku jako třeba dron či třídimenzionální brýle, jenž ovšem krátce po několika odzkoušeních strčila do kumbálu. To potvrzuje i autor tohoto článku, který si letos koupil VR Headset, jenž aktuálně již není přes vrstvu prachu pomalu ani vidět.
Podle studie za danými skutečnostmi stojí hlavně to, že soudobé technologie jsou až příliš překomplikované a lidé jednoduše nezvládají využít veškeré funkce daných produktů. I proto, že třeba symboly na nich zobrazené jsou příliš složité na pochopení. Minulostí je navíc intuitivnost, místo toho mnohdy potřebujete na užívání vcelku jednoduchého přístroje doktorát z raketových věd. Složité návody ale nikdo číst nechce.
Nejde však jen o produkty v domácnosti, obdobně to lidé mají také s automobily. Třeba více než dvě třetiny řidičů neví, co znamenají veškeré ikonky na palubní desce. Jeden člověk z deseti pak dokonce nezná jedinou z nich. Není pak vlastně ani divu, že takřka jedna třetina prvků, které se v dnešních automobilech mohou objevit, je zřídkady či vůbec využívána.
Pro Dacii jsou tyto informace živou půdou, vozy rumunské značky totiž nikdy nebyly na čele technologického žebříčku. A jednoduchost jejich pojetí zejména zevnitř prý není dána tím, že za něco málo přes 200 tisíc korun palubní připojení k internetu do ceny těžko vměstnáte - Dacia to tak údajně chtěla. Louise O'Sullivan, šéfka britského zastoupení rumunské automobilky, dokonce říká: „Jsme pyšní, že dáváme zákazníkům jen to, co skutečně potřebují.“ A dodává, že pro její zákazníky to nepředstavuje problém
„U Dacie věříme, že díky tomu, že zákazníkům nabídneme vše, co potřebují, a nic navíc, a to za dobrou cenu, střílíme rovnou do černého. V jednoduchosti je síla, jakkoliv také stojíme za tím, že pokud existuje prvek, ze kterého by zákazníci mohli profitovat, pak stojí za to jej přidat na palubu. Musí však jít o vskutku užitečné věci, nikoliv takové, které nikdo nežádal.“
Je tedy více než patrné, že po stránce technologické se Dacia bude posunovat dopředu hlemýždím tempem. To ale nemusí být nic špatného, právě naopak lze v tomto shledávat výhodu. Ostatně, přesvědčit se o tom můžete při nejbližším usednutí za volant svého vozu - schválně, kolik najdete systémů, jenž jste při nákupu nutně museli mít, ale dnes o ně pomalu ani nezavadíte?
Dacia si nechala udělat průzkum, dle kterého lidé neumějí a vlastně ani nechtějí užívat přetechnizované věci
I z toho důvodu jsou vozy rumunské značky uvnitř relativně jednoduché
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda