Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč jsou Dacie uvnitř tak jednoduché? Láce? Kdepak, je to záměr, říkají Rumuni
19.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že mají Dacie vcelku jednoduše pojaté interiéry, nepřekvapí už kvůli jejich cenám. Automobilka ale říká, že to není ten hlavní důvod.
Dnešní automobily začínají připomínat kde co, jen ne auta, jak jsme je po dekády znali. Součástí jejich výbavy může být skoro všechno představitelné, třeba zpětná kamera, připojení k internetu či masážní strojek. To je však jen velmi drobný výčet systémů, kterými lze vozy napěchovat od hlavy až k patě. Řada lidí přitom tyto prvky ve svých objednávkách automaticky zaškrtává (či se k takové volbě nechá přesvědčit prodejci), aniž by je pak vůbec kdy použila, jak nedávno dokázala studie společnosti J.D. Power.
Nově daný fakt dosvědčuje i průzkum, který si nechala udělat Dacia na britských ostrovech. Toho se zúčastnili dva tisíce lidí, z nichž šest osob z deseti nemá ani ponětí, jak funguje pračka. To by samozřejmě nebylo až tak neobvyklé, ve většině domácností se totiž praní věnují ženy a průzkumu se klidně mohla zúčastnit většina mužů. Nicméně stejná studie dokazuje, že jen polovina lidí užívá na mobilním telefonu většinu jeho funkcí.
Průzkum ovšem nezůstává jen u toho. Dále se z něj dozvídáme, že jeden člověk z pěti vlastní tři a více kuchyňských přístrojů, které nikdy nepoužil. Jedna třetina dotázaných si pak někdy koupila moderní techniku jako třeba dron či třídimenzionální brýle, jenž ovšem krátce po několika odzkoušeních strčila do kumbálu. To potvrzuje i autor tohoto článku, který si letos koupil VR Headset, jenž aktuálně již není přes vrstvu prachu pomalu ani vidět.
Podle studie za danými skutečnostmi stojí hlavně to, že soudobé technologie jsou až příliš překomplikované a lidé jednoduše nezvládají využít veškeré funkce daných produktů. I proto, že třeba symboly na nich zobrazené jsou příliš složité na pochopení. Minulostí je navíc intuitivnost, místo toho mnohdy potřebujete na užívání vcelku jednoduchého přístroje doktorát z raketových věd. Složité návody ale nikdo číst nechce.
Nejde však jen o produkty v domácnosti, obdobně to lidé mají také s automobily. Třeba více než dvě třetiny řidičů neví, co znamenají veškeré ikonky na palubní desce. Jeden člověk z deseti pak dokonce nezná jedinou z nich. Není pak vlastně ani divu, že takřka jedna třetina prvků, které se v dnešních automobilech mohou objevit, je zřídkady či vůbec využívána.
Pro Dacii jsou tyto informace živou půdou, vozy rumunské značky totiž nikdy nebyly na čele technologického žebříčku. A jednoduchost jejich pojetí zejména zevnitř prý není dána tím, že za něco málo přes 200 tisíc korun palubní připojení k internetu do ceny těžko vměstnáte - Dacia to tak údajně chtěla. Louise O'Sullivan, šéfka britského zastoupení rumunské automobilky, dokonce říká: „Jsme pyšní, že dáváme zákazníkům jen to, co skutečně potřebují.“ A dodává, že pro její zákazníky to nepředstavuje problém
„U Dacie věříme, že díky tomu, že zákazníkům nabídneme vše, co potřebují, a nic navíc, a to za dobrou cenu, střílíme rovnou do černého. V jednoduchosti je síla, jakkoliv také stojíme za tím, že pokud existuje prvek, ze kterého by zákazníci mohli profitovat, pak stojí za to jej přidat na palubu. Musí však jít o vskutku užitečné věci, nikoliv takové, které nikdo nežádal.“
Je tedy více než patrné, že po stránce technologické se Dacia bude posunovat dopředu hlemýždím tempem. To ale nemusí být nic špatného, právě naopak lze v tomto shledávat výhodu. Ostatně, přesvědčit se o tom můžete při nejbližším usednutí za volant svého vozu - schválně, kolik najdete systémů, jenž jste při nákupu nutně museli mít, ale dnes o ně pomalu ani nezavadíte?
Dacia si nechala udělat průzkum, dle kterého lidé neumějí a vlastně ani nechtějí užívat přetechnizované věci
I z toho důvodu jsou vozy rumunské značky uvnitř relativně jednoduché
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva