Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr

Nová Kia Stinger dokáže ohromit svou technikou i vzhledem, reakce na její vnitřek jsou ale rozporuplné. Značka nyní říká, že to jinak udělat nechtěla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr

10.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Kia Stinger dokáže ohromit svou technikou i vzhledem, reakce na její vnitřek jsou ale rozporuplné. Značka nyní říká, že to jinak udělat nechtěla.

Kia Stinger ve své domovině už zamířila do prodeje a zakrátko by měla přijít řada i na ostatní trhy včetně toho českého. Korejská automobilka proto začíná o svém přelomovém modelu znovu mluvit. Nově o sportovně laděném sedanu prohodil pár slov Gregory Gillaume, šéfdesignér evropské divize značky. A osvětlil zejména důvod, proč agresivně stylizovaný exteriér a podobně laděnou techniku doplňuje interiér, který sám označuje za konzervativní a leckdo mu dává nálepku „nudný”.

„Podstatou věci je, že tento vůz byl pro Kiu obrovským krokem vpřed. Není to samozřejmě zcela nový typ vozu, ale my jsme si říkali, že ze zákaznického pohledu to je velká změna, kterou mohou mít problém vstřebat. Měli jsme pocit, že interiérem jim můžeme přijetí něčeho tak nového ulehčit, než abychom je šokovali nějakými vrcholnými technickými hračičkami,“ osvětluje Guillaume to, proč je interiér u Stingeru střižen podobně jako u jiných modelů značky, což o zbytku vozu neplatí ani v nejmenším.

„Měli jsme zkrátka pocit, že u prvního vozu, se kterým vstupujeme do tohoto segmentu (sportovních sedanů - pozn. red.), musíme vytvořit prostředí, ve kterém se zákazník bude cítit jako doma,“ dodává šéf evropského designového centra korejské značky. „Vezměte si, že lidé musí už takhle akceptovat, že je to Kia, že má 370 koní a že jede 270 km/h. A navrch toho všeho by měli akceptovat, že uvnitř je jako vesmírná loď?“ dodává.

„Analogová cesta” tedy dle Guillauma byla tou nejlepší cestou i proto, že moderní systémy nechtěli použít ani jednotliví designéři. A to i přes značnou pozornost, jakou jim svět věnuje. „Jsme značka, která stále používá velké množství tlačítek. Občas od vás (od médií) za to schytáváme kritiku, ale jsme jen opatrní v implementaci věcí, o kterých se sice mluví a píše, ale z nichž zákazník neprofituje.“

„Proč byste měli mávat rukama ve vzduchu, abyste ovládali klimatizaci či hlasitost rádia, když postačí jen udělat tohle? (Guillaume naznačuje klasické ruční ovládání obou systémů - pozn. red.). Nejsem si jist, že ovládání gesty je nejlepší možností. Všichni o tom mluví, jak je to skvělé, marketingové oddělení je z toho nadšené. Ale já si nejsem jist, že je to ten nejlepší systém pro zákazníky,“ říká dále a přinejmenším tímto nám mluví z duše.

Jestli mu věříte to zbylé, zvažte sami. Guillaume ostatně připouští, že s příchodem příští generace se může mnohé změnit. Je přitom pozitivní slyšet, že pro Kiu není Stinger jen ojedinělým experimentem, ale že se již nyní počítá s nástupcem - a to ve chvíli, kdy si značka ještě ani nemůže být jista možným prodejním úspěchem. Jedno ale jasné je, nový Stinger opětovně dorazí se dvěma páry bočních dveří, kupé k mání nebude.

Důvodem jsou samozřejmě prodeje, které v tomto segmentu nejen že nejsou vysoké, ale navíc klesají. „A my nechceme vyrábět vozy, o kterých již dopředu víme, že se nebudou nějak zvlášť dobře prodávat.“ Dvoudvířko je tedy skutečně venku ze hry, možná se ale dočkáme kombíku. K tomuto vozu se totiž Guillaume vyjadřuje poněkud vyhýbavě.

Tajemný je pak ostatně také v případě ještě ostřejší verze. „Mám nějaké hrubé myšlenky, ale ty s vámi opravdu nemůžu sdílet,“ dodává evropský šéfdesignér Kie. Tím jen naznačuje, že automobilka by se skutečně mohla vydat i za oněch 370 koní. Kdy a zda doopravdy se tak stane, není jisté. Dříve než za pár let to ale nebude, podobně jako v případě onoho interiéru - máte-li zájem o něco „peprnějšího”, facelift za 3 nebo 4 roky je to jediné, k čemu lze nyní vzhlížet...


Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 1 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 14Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 2 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi dopl 01Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 3 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 15Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 4 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 16Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 5 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 17Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 6 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 18Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 7 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 19Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 8 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 20Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 9 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 21Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 10 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 22Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 11 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 23Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 12 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 24Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 13 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 25Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 14 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 26Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 15 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 27Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 16 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi dopl 02Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 17 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 28Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 18 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 29Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 19 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 30Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 20 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 31Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 21 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 32Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 22 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 33Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 23 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 34Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 24 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 35Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 25 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 36Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 26 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 37Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 27 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 38Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 28 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 39Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 29 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 40Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 30 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 41Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 31 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 42Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 32 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 43Proč má agresivní Kia Stinger tak nudný interiér? Podle šéfdesignéra je to záměr - 33 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 44
Nová Kia Stinger spojuje extravagantní zevnějšek s poněkud konzervativním interiérem. Podle evropského šéfdesignéra značky to byl záměr

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.