Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč mají některé Opely v kufru schovaná druhá zadní světla, i když nejsou vidět?
6.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dokud neotevřete zavazadelník a něco do něj nezačnete nakládat, nikdy se o nich nedozvíte. Přesto to jsou a mají svůj smysl, jen ne u nás.
Před pár lety se nám podařilo v testovacím centru Opelu naživo nahlédnout pod pokličku tehdy nového kabrioletu Cascada. Design kolega hodnotil kladnými slovy. Vyvážené proporce vnější architektury doplňuje podobně zdařilý interiér. Jedna věc se ale vymyká konvencím. Zvláštnost zadní části vozu je zřetelná až po otevření víka kufru.
Při nakládání batožiny může člověka zmást druhá sada světel, která se nachází pod víkem kufru za těmi druhými. Cascada opravdu má dvě sady koncových svítilen, které nikdy nemohou dojít současného využit, jsou to jakási světla na světlech. Slovní hříčka tot konstrukční řešení opravdu popisuje nejlépe a je na místě se ptát, proč tu taková věc je.
Američané to budou chápat snáz. Tamní federální předpisy brání výrobcům automobilů zabudovat brzdové svítilny na pohyblivé části karoserie. Důvodem je zajištění viditelnosti brzdového znamení za každé situace, dejme tomu i s otevřenými pátými dveřmi a dlouhým nákladem uvnitř. Proto mají auta pro americký trh obvykle brzdová světla umístěná tak, aby otevření víka kufru či natahování sklopené střechy jejich pozici nezměnilo. Cascada je ale výjimkou - otevírá se celý kryt kufru i se světly.
Než aby tvůrci hyzdili design vozu jinak řešenými světly, vložili druhou sadu světel na okraj otevřeného zavazadlového prostoru. Tak se inženýři vypořádali s americkou podmínkou a mimo to zvýšili aktivní bezpečnost. V Evropě sice takové pravidlo neplatí, firma ale nechce vyrábět více verzí pro různé trhy, a tak tahle věc zůstala i evropské Cascadě, i když tu není vůbec potřeba.
Cascada v tom není sama, ani jako Opel. Podobnou věc najdeme na některých verzích Insignie, ale také na dalších vozech - jmenujme třeba Audi Q5 nebo Mini Countryman. Ne u všech ale musí být vidět i na evropských verzích, u Opelů je. Vlastně jen jako projev neochoty kdysi mateřského koncernu General Motors vyrábět pro celý svět několik různých provedení...
Chytré řešení jak vyzrát na předpisy a nenarušit provedení zadní části auta
Stejná verze se dodává na různé trhy po celém světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 2 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 3 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 6 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda