Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč mají některé Opely v kufru schovaná druhá zadní světla, i když nejsou vidět?
6.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dokud neotevřete zavazadelník a něco do něj nezačnete nakládat, nikdy se o nich nedozvíte. Přesto to jsou a mají svůj smysl, jen ne u nás.
Před pár lety se nám podařilo v testovacím centru Opelu naživo nahlédnout pod pokličku tehdy nového kabrioletu Cascada. Design kolega hodnotil kladnými slovy. Vyvážené proporce vnější architektury doplňuje podobně zdařilý interiér. Jedna věc se ale vymyká konvencím. Zvláštnost zadní části vozu je zřetelná až po otevření víka kufru.
Při nakládání batožiny může člověka zmást druhá sada světel, která se nachází pod víkem kufru za těmi druhými. Cascada opravdu má dvě sady koncových svítilen, které nikdy nemohou dojít současného využit, jsou to jakási světla na světlech. Slovní hříčka tot konstrukční řešení opravdu popisuje nejlépe a je na místě se ptát, proč tu taková věc je.
Američané to budou chápat snáz. Tamní federální předpisy brání výrobcům automobilů zabudovat brzdové svítilny na pohyblivé části karoserie. Důvodem je zajištění viditelnosti brzdového znamení za každé situace, dejme tomu i s otevřenými pátými dveřmi a dlouhým nákladem uvnitř. Proto mají auta pro americký trh obvykle brzdová světla umístěná tak, aby otevření víka kufru či natahování sklopené střechy jejich pozici nezměnilo. Cascada je ale výjimkou - otevírá se celý kryt kufru i se světly.
Než aby tvůrci hyzdili design vozu jinak řešenými světly, vložili druhou sadu světel na okraj otevřeného zavazadlového prostoru. Tak se inženýři vypořádali s americkou podmínkou a mimo to zvýšili aktivní bezpečnost. V Evropě sice takové pravidlo neplatí, firma ale nechce vyrábět více verzí pro různé trhy, a tak tahle věc zůstala i evropské Cascadě, i když tu není vůbec potřeba.
Cascada v tom není sama, ani jako Opel. Podobnou věc najdeme na některých verzích Insignie, ale také na dalších vozech - jmenujme třeba Audi Q5 nebo Mini Countryman. Ne u všech ale musí být vidět i na evropských verzích, u Opelů je. Vlastně jen jako projev neochoty kdysi mateřského koncernu General Motors vyrábět pro celý svět několik různých provedení...
Chytré řešení jak vyzrát na předpisy a nenarušit provedení zadní části auta
Stejná verze se dodává na různé trhy po celém světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva