Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte

Je to drobný detail, kterého jste si možná ani nevšimli. A pokud ano, mohli jste jej považovat za žertovnou úpravu majitele. Realita je jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte

3.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to drobný detail, kterého jste si možná ani nevšimli. A pokud ano, mohli jste jej považovat za žertovnou úpravu majitele. Realita je jiná.

Nedávno jsme probírali, proč mají auta na okrajích skel černé tečky. Těch je těžké si nevšimnout, ať už zevnitř nebo zvnějšku vozu. Mnohem snazší je přehlédnout nenápadný detail, kterým v posledních letech začali zdobit čelní skla někteří výrobci aut.

Například u Jeepu Wrangler modelového roku 2018 najdeme na skle siluetu starého vojenského Jeepu, který jede kolem rámu skla. Stylový obrázek ve výhledu má třeba také nový Dodge Challenger SRT Demon - v rohu jeho okna pálí gumy napodobenina modelu. Vypadá to jako nálepka, jako domácí tuning, ale ani jedno není pravda - jde o originální součást skla vyrobenou ze stejného materiálu, jako ony černé tečky.

Tato drobnost rozveselila spoustu majitelů, kteří nás na přítomnost úsměvné grafiky upozornostili. A tak jsme se začali pídit, proč některé značky po takovém doplňku sahají. Jak už asi tušíte, „jen tak” nebo „pro legraci” není ta správná odpověď.

Udělat radost tu svým způsobem bylo smyslem, ale ne samoúčelným. Jak jistě víte, čelní skla se často rozbíjí a musí být měněna, což vzhledem k cenám přivádí majitele nezřídka ke koupi neoriginálních skel od alternativních dodavatelů. Některé značky se tak rozhodly svá skla ozvláštnit, a protože na nich používají patentově chráněné prvky, jiné firmy totéž udělat nemohou. Zní to banálně, ale podle koncernu FCA to funguje - lidé mají tyto obrázky rádi a podle dat automobilky zhruba třikrát zvyšují šanci, že zákazník při výměně čelního skla sáhne po originálním dílu.

Je to chytré řešení, které nenásilně apeluje na vlastníky aut, aby výměnu okna provedli v autorizovaném servisu často za vyšší peníz, jinak přijdou o originální potisk. Kdo by si někdy myslel, že malá grafika v rohu čelního skla se může skutečně stát způsobem, jak něčeho takového docílit.

My se jen musíme ptát, jak dlouho tohle chování zákazníkům vydrží. I když v tuto chvíli jsou ony malůvky v naprosté většině případů součástí samotného skla, na trhu už se začaly objevovat nálepky, které ony obrázky imitují. Rozdíl od originálu je na první pohled patrný, ale pokud někomu jde jen o to mít tam podobný obrázek...


Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte - 1 - Chrysler lepi grafiky aut na predni sklo 01Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte - 2 - Chrysler lepi grafiky aut na predni sklo 02Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte - 3 - Chrysler lepi grafiky aut na predni sklo 03Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte - 4 - Chrysler lepi grafiky aut na predni sklo 04
Náhradní díly jsou pro automobilky důležitým zdrojem příjmů. Malá grafika s chráněným designem na předním okně kupodivu výrazně pomáhá tomu, aby se lidé pro nové sklo vrátili do autorizovaného servisu

Proč mívají auta na čelních sklech takovéto obrázky? Mají větší smysl, než si myslíte - 5 - Chrysler lepi grafiky aut na predni sklo 05
Neoriginální nálepky na přední okna z druhovýroby se pokouší toto řešení levněji imitovat, ale nedělají úplně stejný dojem

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.