Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo

Byl to nejvíce medializovaný moment z příprav nové série a dávalo by smysl s ním počkat na pozdější chvíli. Clarkson a spol. ale udělali opak, protože museli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo

11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Byl to nejvíce medializovaný moment z příprav nové série a dávalo by smysl s ním počkat na pozdější chvíli. Clarkson a spol. ale udělali opak, protože museli.

Pátečním dnem odstartovala druhá sezóna The Grand Tour. A Amazon hned zkraje přišel hned s tou nejočekávanější epizodou - tedy se soubojem tří supersportů se zcela odlišnou koncepcí pohonu, kdy Lamborghini Aventador S řízené Jeremy Clarksonem představovalo ryze benzinovou minulost. Honda NSX s Jamesem Mayem za volantem pak symbolizovala hybridní přítomnost, zatímco s budoucností je spojen elektrický Rimac Concept_One, do jehož kokpitu zamířil Richard Hammond.

Již pár měsíců samozřejmě všichni víme, že ve Švýcarsku se přihodilo cosi, co rozhodně nebylo ve scénáři. Tedy že Hammond se znovu setkal se smrtí, z těžké nehody ale vyvázl „pouze” se zlomeným kolenem. Concept_One ovšem lehl popelem, přičemž šéf chorvatské automobilky Mate Rimac později uvedl, že šlo o zákaznický vůz, který ovšem znovu vyroben nebude - značka totiž původně oznámila, že vznikne jen osm kusů, a u toho i přes jeden zcela zničený zůstalo.

Nicméně jakkoliv se Hammondova zranění život rychle ukázala být život neohrožujícími, populárního moderátora dočasně vyřadila ze hry. Původní časový harmonogram, ať se již týkal natáčení nebo následného vysílání, tak vyletěl oknem a místo toho přišel ke slovu „Plán B“. Ten již počítal s tím, že práce schopni jsou pouze Clarkson a May, respektive po chvíli také jen druhý zmíněný, neboť Clarkson byl po Hammondově nehodě hospitalizován s těžkým zápalem plic, který ze hry vyřadil i jeho.

Aby tedy vůbec mohla být druhá série zkompletována, došlo ke značným přetáčkám i přestříhávání již natočeného. Následně byla zcela změněna časová kontinuita jednotlivých epizod, kvůli čemuž nakonec ta „švýcarská“ zaujala první místo. Hammond se totiž dalšího natáčení účastnil o berlích a Clarkson s kolegy nechtěli narušit kontinuitu - bylo by podivné, kdyby Hammond nejprve poletoval před kamerou s berlemi a pak si teprve zlomil nohu. Proto přišel nejprve díl se švýcarskou nehodou, který triu rozvázal ruce pro další improvizaci.

Té má být letos obecně více, neboť sám Clarkson souběžně s odvysíláním premiérového dílu uvedl, že producenti byli po první sérii zavaleni stížnostmi na jistou „umělost“ pořadu a zjevné vystupování před kamerou podle předem domluveného scénáře. To u takové monstr-produkce samozřejmě lze pochopit, nicméně fanoušci si žádali více spontánních akcí. A těch se dle Clarksona později „ve větší či menší míře“ dočkáme - jeden díl prý bude zcela improvizovaný.

Kdy přesně dojde tato věc na řadu, teprve uvidíme, už teď ale víme, že nejbližší pokračování přinesou kupříkladu testu Bugatti Chiron, Hammondovo řádění v tanku nebo výlet do amerického Colorada a afrického Mozambiku. Toliko ale k výletu do budoucnosti, dnes se ještě chvíli vrátíme do probírané minulosti. Tedy k Hammondově havárii, respektive to, co jí předcházelo. Trojice se totiž nejprve utkala ve sprintu na letištní ranveji, než vyrazila na doprovodnou show závodu do vrchu Hemberg Bergrennen. Těsně před jízdou se přitom Richard dočkal od svých kolegů „motivačního proslovu“.

„Sedí tu opravdu velký dav, protože vědí, že zlomíš rekord,“ říká Clarkson Hammondovi. A dodává, že Rimac Concept_One je „nejrychlejším vozem, jaký jsem kdy viděl“. S tím souhlasí i May, dle kterého je elektrické kupé „tím nejvýkonnějším zde, přičemž ostatní překonává o parník“. Hammond tak záhy přiznává nervozitu, i když i jeho nejspíše láká, že zhruba 52 sekund soustředění by jej mohlo dostat na chorvatské poštovní známky.

Že se tak nejspíše nestane, to je dnes již jasné. Dokázal ovšem Hammond překonat rekord trati? To vám nebudeme prozrazovat, stejně jako nezmíníme konkrétní výsledky onoho závodu ve sprintu. V tomto případě ale můžeme dodat, že Rimac ukázal Lamborghini a Hondě záda takovým způsobem, jaký je pomalu nemyslitelný. Ve výsledku šlo tak spíše jen o to, zda se na třetím místě umístí Aventador S nebo NSX...


Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 1 - The Grand Tour S02E01 01Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 2 - The Grand Tour S02E01 02Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 3 - The Grand Tour S02E01 03Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 4 - The Grand Tour S02E01 04Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 5 - The Grand Tour S02E01 05Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 6 - The Grand Tour S02E01 06
Richard Hammond si mohl nejprve užít deklasování svých kolegů...

Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 7 - The Grand Tour S02E01 07Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 8 - The Grand Tour S02E01 08Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 9 - The Grand Tour S02E01 09Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 10 - The Grand Tour S02E01 10Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 11 - The Grand Tour S02E01 11Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 12 - The Grand Tour S02E01 12Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo - 13 - The Grand Tour S02E01 13
...než jej namotivovali i znervózněli před samotným závodem do vrchu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.