Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo
11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Byl to nejvíce medializovaný moment z příprav nové série a dávalo by smysl s ním počkat na pozdější chvíli. Clarkson a spol. ale udělali opak, protože museli.
Pátečním dnem odstartovala druhá sezóna The Grand Tour. A Amazon hned zkraje přišel hned s tou nejočekávanější epizodou - tedy se soubojem tří supersportů se zcela odlišnou koncepcí pohonu, kdy Lamborghini Aventador S řízené Jeremy Clarksonem představovalo ryze benzinovou minulost. Honda NSX s Jamesem Mayem za volantem pak symbolizovala hybridní přítomnost, zatímco s budoucností je spojen elektrický Rimac Concept_One, do jehož kokpitu zamířil Richard Hammond.
Již pár měsíců samozřejmě všichni víme, že ve Švýcarsku se přihodilo cosi, co rozhodně nebylo ve scénáři. Tedy že Hammond se znovu setkal se smrtí, z těžké nehody ale vyvázl „pouze” se zlomeným kolenem. Concept_One ovšem lehl popelem, přičemž šéf chorvatské automobilky Mate Rimac později uvedl, že šlo o zákaznický vůz, který ovšem znovu vyroben nebude - značka totiž původně oznámila, že vznikne jen osm kusů, a u toho i přes jeden zcela zničený zůstalo.
Nicméně jakkoliv se Hammondova zranění život rychle ukázala být život neohrožujícími, populárního moderátora dočasně vyřadila ze hry. Původní časový harmonogram, ať se již týkal natáčení nebo následného vysílání, tak vyletěl oknem a místo toho přišel ke slovu „Plán B“. Ten již počítal s tím, že práce schopni jsou pouze Clarkson a May, respektive po chvíli také jen druhý zmíněný, neboť Clarkson byl po Hammondově nehodě hospitalizován s těžkým zápalem plic, který ze hry vyřadil i jeho.
Aby tedy vůbec mohla být druhá série zkompletována, došlo ke značným přetáčkám i přestříhávání již natočeného. Následně byla zcela změněna časová kontinuita jednotlivých epizod, kvůli čemuž nakonec ta „švýcarská“ zaujala první místo. Hammond se totiž dalšího natáčení účastnil o berlích a Clarkson s kolegy nechtěli narušit kontinuitu - bylo by podivné, kdyby Hammond nejprve poletoval před kamerou s berlemi a pak si teprve zlomil nohu. Proto přišel nejprve díl se švýcarskou nehodou, který triu rozvázal ruce pro další improvizaci.
Té má být letos obecně více, neboť sám Clarkson souběžně s odvysíláním premiérového dílu uvedl, že producenti byli po první sérii zavaleni stížnostmi na jistou „umělost“ pořadu a zjevné vystupování před kamerou podle předem domluveného scénáře. To u takové monstr-produkce samozřejmě lze pochopit, nicméně fanoušci si žádali více spontánních akcí. A těch se dle Clarksona později „ve větší či menší míře“ dočkáme - jeden díl prý bude zcela improvizovaný.
Kdy přesně dojde tato věc na řadu, teprve uvidíme, už teď ale víme, že nejbližší pokračování přinesou kupříkladu testu Bugatti Chiron, Hammondovo řádění v tanku nebo výlet do amerického Colorada a afrického Mozambiku. Toliko ale k výletu do budoucnosti, dnes se ještě chvíli vrátíme do probírané minulosti. Tedy k Hammondově havárii, respektive to, co jí předcházelo. Trojice se totiž nejprve utkala ve sprintu na letištní ranveji, než vyrazila na doprovodnou show závodu do vrchu Hemberg Bergrennen. Těsně před jízdou se přitom Richard dočkal od svých kolegů „motivačního proslovu“.
„Sedí tu opravdu velký dav, protože vědí, že zlomíš rekord,“ říká Clarkson Hammondovi. A dodává, že Rimac Concept_One je „nejrychlejším vozem, jaký jsem kdy viděl“. S tím souhlasí i May, dle kterého je elektrické kupé „tím nejvýkonnějším zde, přičemž ostatní překonává o parník“. Hammond tak záhy přiznává nervozitu, i když i jeho nejspíše láká, že zhruba 52 sekund soustředění by jej mohlo dostat na chorvatské poštovní známky.
Že se tak nejspíše nestane, to je dnes již jasné. Dokázal ovšem Hammond překonat rekord trati? To vám nebudeme prozrazovat, stejně jako nezmíníme konkrétní výsledky onoho závodu ve sprintu. V tomto případě ale můžeme dodat, že Rimac ukázal Lamborghini a Hondě záda takovým způsobem, jaký je pomalu nemyslitelný. Ve výsledku šlo tak spíše jen o to, zda se na třetím místě umístí Aventador S nebo NSX...
Richard Hammond si mohl nejprve užít deklasování svých kolegů...
...než jej namotivovali i znervózněli před samotným závodem do vrchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva