Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo
11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Byl to nejvíce medializovaný moment z příprav nové série a dávalo by smysl s ním počkat na pozdější chvíli. Clarkson a spol. ale udělali opak, protože museli.
Pátečním dnem odstartovala druhá sezóna The Grand Tour. A Amazon hned zkraje přišel hned s tou nejočekávanější epizodou - tedy se soubojem tří supersportů se zcela odlišnou koncepcí pohonu, kdy Lamborghini Aventador S řízené Jeremy Clarksonem představovalo ryze benzinovou minulost. Honda NSX s Jamesem Mayem za volantem pak symbolizovala hybridní přítomnost, zatímco s budoucností je spojen elektrický Rimac Concept_One, do jehož kokpitu zamířil Richard Hammond.
Již pár měsíců samozřejmě všichni víme, že ve Švýcarsku se přihodilo cosi, co rozhodně nebylo ve scénáři. Tedy že Hammond se znovu setkal se smrtí, z těžké nehody ale vyvázl „pouze” se zlomeným kolenem. Concept_One ovšem lehl popelem, přičemž šéf chorvatské automobilky Mate Rimac později uvedl, že šlo o zákaznický vůz, který ovšem znovu vyroben nebude - značka totiž původně oznámila, že vznikne jen osm kusů, a u toho i přes jeden zcela zničený zůstalo.
Nicméně jakkoliv se Hammondova zranění život rychle ukázala být život neohrožujícími, populárního moderátora dočasně vyřadila ze hry. Původní časový harmonogram, ať se již týkal natáčení nebo následného vysílání, tak vyletěl oknem a místo toho přišel ke slovu „Plán B“. Ten již počítal s tím, že práce schopni jsou pouze Clarkson a May, respektive po chvíli také jen druhý zmíněný, neboť Clarkson byl po Hammondově nehodě hospitalizován s těžkým zápalem plic, který ze hry vyřadil i jeho.
Aby tedy vůbec mohla být druhá série zkompletována, došlo ke značným přetáčkám i přestříhávání již natočeného. Následně byla zcela změněna časová kontinuita jednotlivých epizod, kvůli čemuž nakonec ta „švýcarská“ zaujala první místo. Hammond se totiž dalšího natáčení účastnil o berlích a Clarkson s kolegy nechtěli narušit kontinuitu - bylo by podivné, kdyby Hammond nejprve poletoval před kamerou s berlemi a pak si teprve zlomil nohu. Proto přišel nejprve díl se švýcarskou nehodou, který triu rozvázal ruce pro další improvizaci.
Té má být letos obecně více, neboť sám Clarkson souběžně s odvysíláním premiérového dílu uvedl, že producenti byli po první sérii zavaleni stížnostmi na jistou „umělost“ pořadu a zjevné vystupování před kamerou podle předem domluveného scénáře. To u takové monstr-produkce samozřejmě lze pochopit, nicméně fanoušci si žádali více spontánních akcí. A těch se dle Clarksona později „ve větší či menší míře“ dočkáme - jeden díl prý bude zcela improvizovaný.
Kdy přesně dojde tato věc na řadu, teprve uvidíme, už teď ale víme, že nejbližší pokračování přinesou kupříkladu testu Bugatti Chiron, Hammondovo řádění v tanku nebo výlet do amerického Colorada a afrického Mozambiku. Toliko ale k výletu do budoucnosti, dnes se ještě chvíli vrátíme do probírané minulosti. Tedy k Hammondově havárii, respektive to, co jí předcházelo. Trojice se totiž nejprve utkala ve sprintu na letištní ranveji, než vyrazila na doprovodnou show závodu do vrchu Hemberg Bergrennen. Těsně před jízdou se přitom Richard dočkal od svých kolegů „motivačního proslovu“.
„Sedí tu opravdu velký dav, protože vědí, že zlomíš rekord,“ říká Clarkson Hammondovi. A dodává, že Rimac Concept_One je „nejrychlejším vozem, jaký jsem kdy viděl“. S tím souhlasí i May, dle kterého je elektrické kupé „tím nejvýkonnějším zde, přičemž ostatní překonává o parník“. Hammond tak záhy přiznává nervozitu, i když i jeho nejspíše láká, že zhruba 52 sekund soustředění by jej mohlo dostat na chorvatské poštovní známky.
Že se tak nejspíše nestane, to je dnes již jasné. Dokázal ovšem Hammond překonat rekord trati? To vám nebudeme prozrazovat, stejně jako nezmíníme konkrétní výsledky onoho závodu ve sprintu. V tomto případě ale můžeme dodat, že Rimac ukázal Lamborghini a Hondě záda takovým způsobem, jaký je pomalu nemyslitelný. Ve výsledku šlo tak spíše jen o to, zda se na třetím místě umístí Aventador S nebo NSX...
Richard Hammond si mohl nejprve užít deklasování svých kolegů...
...než jej namotivovali i znervózněli před samotným závodem do vrchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda