Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč nová Grand Tour začala nehodou Hammonda? Tady je i to, co jí předcházelo
11.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Byl to nejvíce medializovaný moment z příprav nové série a dávalo by smysl s ním počkat na pozdější chvíli. Clarkson a spol. ale udělali opak, protože museli.
Pátečním dnem odstartovala druhá sezóna The Grand Tour. A Amazon hned zkraje přišel hned s tou nejočekávanější epizodou - tedy se soubojem tří supersportů se zcela odlišnou koncepcí pohonu, kdy Lamborghini Aventador S řízené Jeremy Clarksonem představovalo ryze benzinovou minulost. Honda NSX s Jamesem Mayem za volantem pak symbolizovala hybridní přítomnost, zatímco s budoucností je spojen elektrický Rimac Concept_One, do jehož kokpitu zamířil Richard Hammond.
Již pár měsíců samozřejmě všichni víme, že ve Švýcarsku se přihodilo cosi, co rozhodně nebylo ve scénáři. Tedy že Hammond se znovu setkal se smrtí, z těžké nehody ale vyvázl „pouze” se zlomeným kolenem. Concept_One ovšem lehl popelem, přičemž šéf chorvatské automobilky Mate Rimac později uvedl, že šlo o zákaznický vůz, který ovšem znovu vyroben nebude - značka totiž původně oznámila, že vznikne jen osm kusů, a u toho i přes jeden zcela zničený zůstalo.
Nicméně jakkoliv se Hammondova zranění život rychle ukázala být život neohrožujícími, populárního moderátora dočasně vyřadila ze hry. Původní časový harmonogram, ať se již týkal natáčení nebo následného vysílání, tak vyletěl oknem a místo toho přišel ke slovu „Plán B“. Ten již počítal s tím, že práce schopni jsou pouze Clarkson a May, respektive po chvíli také jen druhý zmíněný, neboť Clarkson byl po Hammondově nehodě hospitalizován s těžkým zápalem plic, který ze hry vyřadil i jeho.
Aby tedy vůbec mohla být druhá série zkompletována, došlo ke značným přetáčkám i přestříhávání již natočeného. Následně byla zcela změněna časová kontinuita jednotlivých epizod, kvůli čemuž nakonec ta „švýcarská“ zaujala první místo. Hammond se totiž dalšího natáčení účastnil o berlích a Clarkson s kolegy nechtěli narušit kontinuitu - bylo by podivné, kdyby Hammond nejprve poletoval před kamerou s berlemi a pak si teprve zlomil nohu. Proto přišel nejprve díl se švýcarskou nehodou, který triu rozvázal ruce pro další improvizaci.
Té má být letos obecně více, neboť sám Clarkson souběžně s odvysíláním premiérového dílu uvedl, že producenti byli po první sérii zavaleni stížnostmi na jistou „umělost“ pořadu a zjevné vystupování před kamerou podle předem domluveného scénáře. To u takové monstr-produkce samozřejmě lze pochopit, nicméně fanoušci si žádali více spontánních akcí. A těch se dle Clarksona později „ve větší či menší míře“ dočkáme - jeden díl prý bude zcela improvizovaný.
Kdy přesně dojde tato věc na řadu, teprve uvidíme, už teď ale víme, že nejbližší pokračování přinesou kupříkladu testu Bugatti Chiron, Hammondovo řádění v tanku nebo výlet do amerického Colorada a afrického Mozambiku. Toliko ale k výletu do budoucnosti, dnes se ještě chvíli vrátíme do probírané minulosti. Tedy k Hammondově havárii, respektive to, co jí předcházelo. Trojice se totiž nejprve utkala ve sprintu na letištní ranveji, než vyrazila na doprovodnou show závodu do vrchu Hemberg Bergrennen. Těsně před jízdou se přitom Richard dočkal od svých kolegů „motivačního proslovu“.
„Sedí tu opravdu velký dav, protože vědí, že zlomíš rekord,“ říká Clarkson Hammondovi. A dodává, že Rimac Concept_One je „nejrychlejším vozem, jaký jsem kdy viděl“. S tím souhlasí i May, dle kterého je elektrické kupé „tím nejvýkonnějším zde, přičemž ostatní překonává o parník“. Hammond tak záhy přiznává nervozitu, i když i jeho nejspíše láká, že zhruba 52 sekund soustředění by jej mohlo dostat na chorvatské poštovní známky.
Že se tak nejspíše nestane, to je dnes již jasné. Dokázal ovšem Hammond překonat rekord trati? To vám nebudeme prozrazovat, stejně jako nezmíníme konkrétní výsledky onoho závodu ve sprintu. V tomto případě ale můžeme dodat, že Rimac ukázal Lamborghini a Hondě záda takovým způsobem, jaký je pomalu nemyslitelný. Ve výsledku šlo tak spíše jen o to, zda se na třetím místě umístí Aventador S nebo NSX...
Richard Hammond si mohl nejprve užít deklasování svých kolegů...
...než jej namotivovali i znervózněli před samotným závodem do vrchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 18 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:18 - Truck Daškam
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry