Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodej Opelu Francouzům byl pozastaven. Může k němu nakonec nedojít vůbec?
31.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Převzetí německé firmy koncernem PSA se zdálo být hotovou věcí, jejímuž dokončení brání jen formality. Nakonec to ale není tak jednoduché, jak se zdálo.
O spolupráci Opelu a francouzského koncernu Peugeot Citroën se mluví již hezkých pár let. O poznání kratší dobu se pak mluvilo o možném odkupu německé automobilky právě Francouzi. Nejevilo se to příliš pravděpodobným, přesto se tento scénář letos v březnu do puntíku naplnil. Ze zveřejněných prohlášení se zdálo, že ruka je už v rukávu a v přesunu Opelu z područí koncernu GM do lůna francouzského konglomerátu nemůže nic bránit. Jak se ale nyní ukazuje, nemusí to být úplně pravda.
Podle zdrojů německého listu Allgemeine Zeitung byl prodej pozastaven dílem zaměstnanecké rady Opelu, která využila svého práva veta. Může se vám zdát podivné, že někdo takový má co mluvit do procesu převzetí jedné firmy druhou, ale je to tak - realizace celé operace je podmíněna naplněním rozsáhlé kolektivní dohody, ke kterému může a také nemusí dojít.
Kámenem úrazu se stalo mezinárodní technické vývojové centrum ITEZ, které aktuálně zaměstnává okolo 7 700 lidí. To je druhým největším vývojovým oddělením GM, přičemž nepracuje pouze na projektech pro Evropu, ale pro celý svět. Začleněno je opravdu hluboko do struktury americké firmy - nyní z ní má být vyňato a začleněno do struktur koncernu PSA.
PSA má ale své vývojové oddělení, pro které pracuje zhruba 13 000 lidí. Zaměstnanci Opelu se tak obávají, že po sloučení obou firem může dojít k hromadnému propouštění na německé straně. Proto společně s odbory IG Metall požadují uzavření budoucích kontraktů, a to včetně těch s GM. Dle odhadů by totiž i v roce 2020 mělo zhruba 30 procent zakázek pro ITEZ přicházet právě z Ameriky.
Podle mluvčí zaměstnanecké rady Opelu se jedná o první velký zádrhel od března, kdy byla dohoda o odprodeji oznámena, o to vážnější ale je. GM prý velmi tlačí na to, aby byl prodej Opelu realizován co nejdříve, v tomto případě ale nezmůže nic - pokud si některá ze stran dohody postaví hlavu, z prodeje může i sejít. Opel přesto doufá, že se povede dohodu uzavřít v průběhu druhé poloviny letošního roku a prodej nakonec proběhne podle původního záměru.
Strach zaměstnanců o ztrátu místa lze pochopit, na druhou stranu je ale pravděpodobné, že pokud prodej z jakéhokoli důvodu nebude realizován, GM bude u Opelu propouštět stejně. Kondice německé automobilky totiž není nejlepší a po celou dobu, co jí GM vlastní, nepřinesla Američanům žádný zisk. Prodej je ze strany Američanů ještě konstruktivním řešením, dokážeme si představit i destruktivnější...
Jablkem sváru je vývojové centrum ITEZ, které už dříve pracovalo na společných projektech Opelu a PSA
I díky němu má Opel Crossland X mnohé společné...
Zdroj: Allgemeine Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22