Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodejce tohoto auta našel řešení, jak odradit fiktivní zájemce. Může fungovat?
14.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když nabízíte na prodej výjimečný vůz, musíte se nutně potýkat s tím, že se někteří „zájemci” přijdou jen projet. Tento prodejce se s tím smířit nechtěl.
Pokud jste někdy prodávali nějaké zajímavé auto, možná jste se s nimi také setkali - s lidmi, kteří předstírají zájem, jen aby se s vaším autem mohli projet. Ostřeji, samozřejmě, protože v padesátce u většiny řidičsky zajímavých aut nic nezjistíte. Můžete si i leckdy myslet, že ten či onen zájemce je jen „projížděč”, jenže dokonale to poznat nikdy nejde a odmítnout nikoho nechcete, protože co kdyby to byl ten pravý. Co tedy dělat?
Jeden švýcarský prodejce starších zajímavých aut to vyřešil jednoduše - poplatkem za testovací jízdu. Prodává Ford Sierra 2,0i Cosworth 4x4, ovšem vůz je v dokonalém stavu i přes proběh zhruba 128 tisíc kilometrů. Cena je 16 tisíc švýcarských franků, tedy asi 359 tisíc korun, a pokud máte zájem o testovací jízdu, je třeba zaplatit 200 franků (4 476 Kč) jako zálohu. Právě se zdůvodněním, že fiktivní zájemce to odradí a ty skutečné ne.
Musí to tak ale nutně být? Zmíněná cena není zrovna nízká, prodejci by teoreticky stačilo uspořádat 80 testovacích jízd, aby auto ani nemusel prodat a měl jeho kupní cenu. To se jistě nestane, ale pro představu to poslouží dobře - účtovat skoro 1,5 procenta ceny vozu za projetí je vážně hodně. Chtít 4,5 tisíce za projížďku s nějakým cenným Ferrari či Porsche, to by byla jiná, ale za jízdu se Sierrou za necelých 360 tisíc? To se nám zdá opravdu hodně.
Prodávající tedy říká, ze pokud si pak dotyčný auto koupí, cena bude o to nižší, ale když si ho nekoupí, zaplatil za projížďku. A upřímně, pokud někdo reálně chce něco prodat, bez zkušební jízdy to dost dobře nejde. A pokud za ni někdo bude muset platit tolik peněz s nejistým výsledkem, pravděpodobně to v naprosté většině případů neudělá. Tedy pokud se vůbec na inzerát ozve. Způsob odrazování nežádoucích zájemců je to zvláštní a po našem soudu z hlediska prodeje jako takového neefektivní. Ale třeba to má tento prodejce už vyzkoušené.
I samotné auto je ovšem velmi zajímavé. Skoro celé tři dekády auto mělo jen jednoho majitele, který se o něj pečlivě staral. Samozřejmostí je kompletní servisní historie, dva klíče a třetí jako mustr pro výrobu v případě ztráty a také všechny dokumenty k vozu. Žádnou korozi nevidíme a i interiér je ve velmi dobrém stavu, takže se dá očekávat, že přeplňovaný čtyřválec má pořád svých 220 koní „jako za mlada” - tohle auto bylo vyrobeno v roce 1990.
Vínově červená barva je navíc údajně velmi vzácná, takže by tohle auto mohlo u sběratelů být ceněné. Vzniklo ale proto, aby jezdilo rallye, čemuž odpovídá i technika v útrobách, takže pokud by jen stála v garáži, byla by to velká škoda. Samozřejmě není levná, ale to dnes snad žádné zajímavé auto - ať už s poplatkem za projetí nebo bez něj...
Tahle Sierra je sběratelský kousek, fandíte-li rallye přelomu 80. a 90. let
Zdroj: Autoscout2h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan