Prodeje aut Německo, duben 2014: trh dále padá, Golf mu ale vládne neochvějně

Za uplynulý měsíc u našich západních sousedů poklesly prodeje meziročně o 3,6 procenta, více než polovinu prodejů tvoří vozy s benzinovým motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Německo, duben 2014: trh dále padá, Golf mu ale vládne neochvějně

15.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Prodeje aut Německo, duben 2014: trh dále padá, Golf mu ale vládne neochvějně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za uplynulý měsíc u našich západních sousedů poklesly prodeje meziročně o 3,6 procenta, více než polovinu prodejů tvoří vozy s benzinovým motorem.

Výpravu za taji německých prodejů nových vozů jsme naposledy vydali v srpnu loňského roku, kdy jsme museli konstatovat, že utrpěl meziroční pokles a to dokonce o 5,5 procenta. To v řeči konkrétní čísel znamenalo, že do showroomů tamních dealerů zamířilo o 214 044 méně zájemců než ve stejném období roku 2012. Po ústupu snad nejtěžších chvil většiny evropských ekonomik, které německý trh s auty beztak přestával bez větších propadů a lehkém růstu v celé Evropě se od našich západů čekaly povzbudivé zprávy, avšak ty nedorazily. Prodeje podle nejnovějších zpráv stále klesají.

V průběhu dubna bylo totiž prodáno 274 097 nových vozů, což oproti loňskému - relativně bídnému - výsledku představuje pokles o 3,6 procenta. V probíraném měsíci se přesto některým značkám dařilo a u některých bychom to nečekali. Jako pozitivní se duben ukázal být pro Jeep, který prodal meziročně o 28,2 procenta více aut, či pro Mazdu, jejíž prodeje vzrostly o celých 35 procent. Vůbec špatně si nevedl Nissan s pětinovým nárůstem ani Porsche se skokem 21,8 procenta, jehož úspěch vynesl dokonce mezi dvacet nejprodávanějších značek. Škoda pak na německé půdě avizuje nárůst prodaných vozů o 12,4 procenta.

Spíše než lahev šampaňského si tvrdého alkoholu připila Honda kvůli poklesu 22,8 procenta či dožívající Lancia s poklesem 38,1 procenta. Dobře na tom nebyl zdaleka ani Jaguar (- 21,8 %) nebo Lexus (- 20 %). Mezi dalšími již méně překvapivými propady jsou automobilky Mitsubishi (- 37,6 %), Smart (- 24 %) a Subaru (- 65,5 %). Z Evropy se postupně klidící Chevrolet utrpěl pokles dokonce o 86,2 procenta.

Zajímavostí je, že z celých 50,5 procenta tvořily tamní prodeje vozy s benzinovým motorem a ze 48 pak auta jezdící na naftu. O zbývající dílek se rozdělila auta jezdící na elektřinu, která zaznamenala nárůst o čtvrtinu na 599 kusů, hybridy s počtem 2 309 (z toho 302 plug-in) vozů, dále 765 aut na CNG a 425, které vozí v nádrži LPG. Z hlediska průměrných emisí CO2 došlo k poklesu o 1,6 procenta na hodnotu 135 gramů na ujetý kilometr.

Poměrně velkou kuriozitou je fakt, že populární černý lak karoserie dostal v Německu silnou konkurenci v podobě šedé, která se vyskytovala na větším počtu aut. Šedých vozů se totiž prodalo 75 886 (černých 75 851). Na třetím místě je stále módní bílá (50 915 vozů) a zbytek jako modrá, hnědá a červená se o nové vozy podělily v rozmezí 16 a 23 tisíc karosérií.

Nejprodávanější značky v Německu, duben 2014

1. VW - 60 523
2. Audi - 25 796
3. Mercedes - 25 717
4. BMW - 20 284
5. Opel - 19 741
6. Ford - 19 271
7. Škoda - 14 337
8. Renault - 10 027
9. Hyundai - 8 175
10. Fiat - 7 719
11. Seat - 7 156
12. Toyota - 5 730
13. Kia - 5 536
14. Peugeot - 5 372
15. Nissan - 4 626
16. Citroën - 4 409
17. Dacia - 4 292
18. Mazda - 3 796
19. Porsche - 2 770
20. Suzuki - 2 701
21. Volvo - 2 526
22. Mini - 2 517
23. Smart - 2 318
24. Honda - 1 964
25. Mitsubishi - 1 662
26. Land Rover - 1 315
27. Jeep - 663
28. Subaru - 407
29. Chevrolet - 387
30. Jaguar - 362
31. Alfa Romeo - 272
32. Infiniti - 143
33. Ferrari - 116
34. Maserati - 103
35. Lexus - 100
36. SsangYong - 92
37. Lada - 88
38. Lancia - 78
39. Alpina - 65
40. Iveco - 56
41. Tesla - 48
42. Bentley - 41
43. Aston Martin - 33
44. Chrysler - 24
45. Lamborghini - 20
46. Morgan - 15
47. Rolls Royce - 14
48. Lotus - 8
49. Cadillac - 6
50. Wiesmann - 1

Pořadí jednotlivých modelů se příliš nezměnilo a naprosto dominantními vozy jsou ty, které mají německou krev. Nejprodávanějším zůstává nadále s obrovským náskokem Golf, kterého následuje sourozenecké kompaktní SUV Tiguan. Ten si tak užívá poslední měsíce na trhu. Velice se daří také třetímu Audi A3, desáté Octavii a rovněž na platformě MQB postavenému Leonu od Seatu (ten je na 21. místě a předstihl už i Mercedes třídy A). Velký pokrok prý registruje také Renault u Clia, který dotahuje Škodu Fabia. Největším překvapením je úspěch nového modelu Porsche, kterým je Macan, i když ani jeho, na poměry Porsche vysoký odbyt na nejlepší čtyřicítku modelů nestačil.

Pokud se někomu v tomto měsíci spíše nedařilo, pak musí na prvním místě zaznít Yeti, absolutně zastíněný dvojčetem od Volkswagenu, dále se prý nedaří Twingu ani modelu Audi A5. V žebříčku také trochu začíná ztrácet BMW řady 5, Opel Insignia a Audi A6. Z toho je patrné, že lidé před limuzínami dávají přednost jiným kategoriím a pokud vsadíte na prémiová SUV, mýlit se rozhodně nebudete.

Nejprodávanější modely v Německu, duben 20014

1. VW Golf - 21 856
2. VW Tiguan - 6 869
3. Audi A3 - 6 834
4. VW Passat - 6 419
5. Mercedes C - 5 542
6. VW Polo - 5 380
7. VW Touran 5 179
8. BMW řady 3 - 5 067
9. Audi A4 - 4 807
10. Škoda Octavia - 4 770
11. Ford Focus - 4 557
12. Ford Fiesta - 4 493
13. Mercedes E - 4 450
14. Opel Corsa - 4 404
15. Opel Astra - 4 278
16. BMW řady 1 - 3 921
17. Mercedes B - 3 788
18. BMW řady 5 - 3 642
19. Audi A6 - 3 606
20. VW Up! - 3 567
21. Seat León - 3 202
22. Mercedes A - 3 089
23. Škoda Fabia - 2 895
24. Renault Clio - 2 718
25. Audi A1 - 2 516
26. Opel Insignia - 2 468
27. Fiat 500/500L - 2 388
28. Nissan Qashqai - 2 333
29. Smart ForTwo - 2 318
30. Audi Q3 - 2 139
31. BMW X1 - 2 075
32. Seat Ibiza - 2 072
33. Opel Adam - 2 066
34. Audi A5 - 2 058
35. Hyundai i30 - 2 052
36. Škoda Yeti - 2 034
37. Ford Kuga - 2 025
38. Renault Twingo - 1 971
39. Audi Q5 - 1 944
40. Opel Mokka - 1 924


Prodeje aut Německo, duben 2014: trh dále padá, Golf mu ale vládne neochvějně - 1 - Prodeje Nemecko duben 2014 01Prodeje aut Německo, duben 2014: trh dále padá, Golf mu ale vládne neochvějně - 2 - Prodeje Nemecko duben 2014 02Prodeje aut Německo, duben 2014: trh dále padá, Golf mu ale vládne neochvějně - 3 - Prodeje Nemecko duben 2014 04
Nejvíce Němci prahnou už tradičně po vlastních automobilech, stále rostoucí zájem o kompaktní SUV je patrný i zde

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.