Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, leden 2016: trhy letí vzhůru, Volkswagen s nimi
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle analytiků letošek nebude tak příznivý jako loňský rok. Lednové registrace to ale nenaznačují, k růstu došlo prakticky všude a skoro u všech značek.
Na prodeje aut na českém trhu za leden jsme si posvítili již na počátku února, nyní nastal čas zamířit do Evropy. Ještě než se ovšem dostaneme ke konkrétním číslům, podíváme se na odhady pro letošní rok. Loni došlo k růstu o 6,8 procenta, takové zlepšení ale již podle analytiků očekávat nelze. Reálnější je prý jednoprocentní růst, který se ovšem bude odvíjet podle politického vývoje.
Do hry má zasáhnout i zavedení nových měřicích procedur emisí WLTP a RDE. Právě ty mají podle šéfa koncernu Daimler Dr. Dietera Zetscheho „navrátit zpět důvěru zákazníků“ vůči automobilkám. Není asi třeba dodávat, že ta byla narušena především dieselovým skandálem Volkswagenu. Zetsche ovšem zároveň také varuje před přílišným optimismem, neboť „obě procedury vyžadují tu správnou implementaci“.
Podle šéfa Daimleru je tedy třeba zajistit, aby zejména výsledky procedury RDE (Real Driving Emissions neboli Emise z reálného světa) neměly negativní dopad za dodatečné zdanění automobilů, jež by zvedlo koncové ceny pro zákazníky. Vyústěním by byl pokles prodejů. Jak ale vše dopadne, to je sporné. Proto již budoucnost opusťme a vraťme se do minulosti, konkrétně do ledna, kdy růst nebyl malý, ale naopak razantní.
Za první letošní měsíc bylo na evropských trzích prodáno 1 170 220 nových aut, tedy o 10,2 % více než loni. K tomu přispěly všechny hlavní trhy, přičemž dvouciferný růst byl zaznamenán ve Francii (+10,6 %), Itálii (+10,1 %), Německu (+10,5 %) a Španělsku (+10,7 %). Rekordní je pak růst v Nizozemí (+27,1 %) a Lotyšsku (+32,7 %), pád je spojen pouze s Irskem (-1,8 %) a Slovenskem (-1,2 %).
Mnoho negativ nenajdeme ani mezi jednotlivými automobilkami, neboť dole jsou hlavně japonské značky jako Lexus (-1,2 %), Mazda (-9 %) a Honda (-7 %). O luxusní divizi Citroënu, tedy vozy s logem DS, není zájem dlouhodobě, čemuž odpovídá i další výrazný pád o 32,6 procenta. A Jeep (-5 %) nejspíše dojíždí na raketový vzestup v loňském roce, což značí, že trh se těmito vozy vcelku nasytil.
Pozitiva lze hledat všude jinde, přičemž nemalým překvapením je 10,8% růst Volkswagenu. Vzhůru zamířily i všechny ostatní koncernové značky, stejně jako francouzské či italské. Za povšimnutí stojí zařazení Lady pod alianci Renault-Nissan, v loňském roce se ruská automobilka ve statistikách nevyskytovala. Nyní ale zjevně došlo k její reálné expanzi a vidíme u ní 67,3% růst.
Zajímavý je pak také posun Suzuki, tato automobilka byla dříve spíše okrajovým hráčem. Nyní má ovšem na svém kontě 17 401 registrací, tedy více než Mazda či Honda. Tedy pro změnu značky, které bývaly prodejně úspěšné. Opomenout pak nesmíme ani zmrtvýchvstání Alfy Romeo (+29,4 %), byť na oslavy a definitivní zažehnání pádu je prozatím ještě čas.
Lednové registrace prozatím vypadají více než optimisticky, dle analytiků ale bude letošní rok náročnější než ten loňský
Volkswagen si navzdory už tak výjimečné pozici polepšil o dalších více než 10 procent. A to ještě pořádně nezačal prodávat faceliftovaný Golf
Jedním z nemalých překvapení je růst Suzuki, tento kdysi okrajový hráč totiž již předstihl Mazdu či Hondu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda