Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, léto 2017: Škoda má skalp hned několika slavných značek
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmý letošní měsíc byl nejlepším srpnem celé poslední dekády. A dařilo se v něm i Škodě, v Evropě pokořila slušnou řádku renomovaných značek.
Prázdniny v uplynulých dvou měsících neměla jen mládež, ale také organizace ACEA, která poskytuje data o prodejích nových aut v evropských zemích. Nyní jsou ale Belgičané z dovolených zpátky, můžeme se tak podávat na výsledky za červenec a srpen. Více se budeme věnovat osmému letošnímu měsíci, kdy bylo prodáno 865 047 nových aut. To je o 5,6 procenta lepší výsledek než loni a zejména nejlepší výsledek za poslední dekádu - lépe bylo naposledy v letech 2006 a 2007.
Pozitivní vývoj se týkal také července, kdy 1 155 361 registrací představuje meziroční vzestup o 2,7 procenta a nejlepší výsledek od roku 2009. Kumulované prodeje za prvních osm letošních měsíců pak dosáhly 10 232 658 nových aut, což je 4,5procentní nárůst oproti stejnému období loňského roku. Více než polovina z tohoto množství (konkrétně 6 720 649 vozů) přitom připadá na pouhé čtyři státy, na Francii, Itálii, Německo a Velkou Británii.
Všechny zmíněné země přispěly k růstu v obou měsících, výjimkou je pouze Velká Británie. Tamní registrace v červenci klesly o 9,3 procenta, v srpnu pak o 6,4 %. Příčinu lze hledat hlavně ve změně v tamním systému poplatků, kdy koupě menších vozů, jež se na prodejích podílejí především, je nově zatížena citelně vyššími daněmi. Pokud se tedy někdo snažil o jakési narovnání trhu, zabodoval možná trochu jinak, než si představoval.
Přesunout se můžeme k jednotlivým značkám, kde musíme začít se Škodou, a to zejména kvůli těm, které její existence budí ze spatní. Takoví často v diskuzích tvrdí, že jde maximálně tak o lokálního výrobce, který v Evropě nikoho nezajímavá. Třeba Fiat by podle nich měl být na našich stránkách prezentován daleko častěji, neboť jde o značku žádanější.
Aktuální statistiky ovšem ukazují něco jiného. V srpnu Škoda až na šest značek přerostla každého, kdo se zabývá výrobou a prodejem aut. Úspěšnější než tuzemská automobilka byl jen Volkswagen, Audi, Opel, Peugeot, Renault a Mercedes, nikdo víc. Nutno dodat, že Fiat prodal jen o 7 899 aut méně. V rámci celoročních výkazů jsou Italové zatím lepší, ovšem Škoda roste rychleji než oni, a tak může být jen otázkou času, než se situace změní i zde.
Srpnovým skokanem měsíce stala Alfa Romeo s 40,1procentním růstem. Registrace italské značky jsou však i nadále více než desetkrát nižší než u německé prémiové konkurence v podobě Audi, BMW a Mercedesu. Naopak největší propad (-31,9 %) překvapivě zažil Jaguar, tedy automobilka, která v poslední době obvykle dosahovala spíše rekordního růstu. Nicméně srpnové registrace jsou opravdu nízké, přičemž se můžeme jen dotazovat, zda za tím stojí propad domácího trhu či třeba nedostatečného dodávky SUV F-Pace. Tento model dnes tvoří páteř úspěchu značky, neboť v červenci na něj připadlo 2 159 z 4 319 registrací.
Další výsledky naleznete v níže přiložených tabulkách, my jen zmíníme značku, která zde uvedena není - i proto, že není členem organizace ACEA. Jde samozřejmě o Teslu, v jejímž případě zatím známe jen červencové výsledky. Ty představují 1 084 prodaných vozů, což představuje meziroční růst o 62,7 %. To je opravdu podstatný posun, nicméně je třeba dodat, že v červenci 2015 na tom Tesla byla ještě o šest aut lépe...
Evropské prodeje za srpen 2017 jsou nejlepší v poslední dekádě...
...nahoru šly ovšem souhrnně trhy také v červenci
Vzhůru stoupá především Škoda, která v srpnu překonala i takový Fiat. Pro značku je přitom stejně jako v Česku i v Evropě nejúspěšnějším modelem Octavia, která tvoří takřka dvě pětiny registrací automobilky
Zdroj: ACEA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch