Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě nabraly nečekaný směr, Škoda i s končící Octavií válí jako nikdy
20.11.2019 | Petr Prokopec
Symbolicky krátce po 30. výročí sametové revoluce přichází prodejní výsledky automobilek v Evropě, v nichž si ta česká vede velmi dobře. Je již druhou největší značkou koncernu VW, který vystřelila k nejvyšším prodejům od října 2009.
Na evropských trzích dochází k nečekanému vývoji. Dle mnohých prognóz jsme v tuto dobu měli být svědky pádu, který věštil blížící se Brexit, oslabení řady evropských firem vývojem v Číně i nálada ve společnosti spojená obavami z budoucího vývoje. Navzdory tomu všemu ale prodeje auta dále šplhají vzhůru, a to opravdu razantně. Zatímco zářijový posun do černých čísel byl 14,5procentní, v říjnu trh narostl o 8,7 %. Minulý měsíc pak zaznamenal nejlepší říjnové prodeje od roku 2009.
Registrace vzrostly na 1 177 746 aut, vymazán tak byl loňský 7,3procentní propad, za kterým stál příchod nové metodiky měření spotřeby a s tím spojených opětovných homologací. K danému stavu přispěly veškeré trhy kromě dvou výjimek, z nichž jednou je Kypr a tou druhou Velká Británie. Kdysi neochvějná bašta automobilek se začíná opravdu výrazně propadat, v říjnu tak bylo na ostrovech prodáno méně aut než v Itálii, jakkoliv ještě loni byla situace opačná.
Německo se naopak odpoutalo od zbytku pelotonu, přičemž tamní zákazníci favorizují hlavně domácí značky jako Audi či Porsche, jejichž nabídka loni po zavedení WLTP značně prořídla. Nemělo by nás tedy překvapit, že u našich sousedů dochází v jejich případě k extrémnímu růstu. To se projevilo i na celoevropské úrovni, čtyři kruhy jsou letos v říjnu nahoře o 65,5 procenta, automobilka z Zuffenhausenu si polepšila dokonce o 424,1 procenta.
Ještě než se ovšem přesuneme k jednotlivým výrobcům, je třeba zmínit celoroční stav. Ten již tak optimistický není, neboť oproti prvním deseti měsícům loňského roku tu máme 0,7procentní propad. Německo je jedinou zemí, která se i v tomto případě drží nad vodou, všude jinde došlo k poklesu. Ten je nejvýraznější v Itálii (-6,3 %), dobře na tom ovšem není ani Velká Británie (-2,9 %). Itálie (-0,8 %) a Francie (-0,3 %) ale mohou doufat v lepší zítřky.
O Audi a Porsche již byla řeč, u koncernu VW však ještě na moment zůstaneme. Zmínit je třeba hlavně úspěch Škody, ze které se začíná stávat jeden z nejvýznamnějších evropských hráčů. Značka v říjnu prodala 57 942 aut, což je nejen o 5,9 procenta více než loni, ale zároveň také daleko vyšší cifra než u mnohé konkurence. V to nepočítáme jen Fiat, ale rovněž Opel, Citroën, Dacii, Hyundai či Kiu. O takovém Nissanu a Hondě ani nemluvě. Existuje už jen pár slavných značek, které škodovku překonávají.
Česká značka jde navíc jako jedna z mála nahoru také v rámci celého roku, jakkoliv 3,2procentní posun na první pohled nevypadá tak impozantně. Ovšem je třeba zmínit, že mladoboleslavská automobilka má aktuálně na kontě druhý nejvyšší počet prodaných aut v rámci celého koncernu po Volkswagenu, což je v době končícího výrobního cyklu stěžejní Octavie obdivuhodné.
Z ostatních značek stojí za pozornost již zmiňovaný Opel, jehož 27,3procentní propad je opravdu hrozivý. Přiblížit se mu dokázal pouze Jaguar (-26 %), který spolu s Land Roverem (-5,5 %) nezažívá dobré časy. Bude tedy zajímavé sledovat, zda se mateřská firma Tata Motors domluví na spolupráci a možná i na něčem víc s Geely či BMW. Mnichovská automobilka problémy nemá, místo toho se může chlubit zlepšením o 5,3 procenta.
Registrace za říjen jsou překvapivě nejvyšší od roku 2009
Škoda Octavia se i v závěru životního cyklu prodává nadmíru dobře, mladoboleslavská automobilka tak šplhá stále výše
Zdroj: ACEA
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva