Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, únor 2017: růst trhu se zpomalil, VW dokonce ztrácí
20.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje nových aut v Evropě rostly sice meziročně už jen o 2,2 %, co by za to ale takový VW dal. Opětovně se ale daří třeba Suzuki či Jaguaru.
Měsíc se s měsícem sešel a my zde máme nový report, který se týká prodejů nových aut na evropských trzích. Jenže zatímco v lednu jsme doslova sršeli optimismem, nyní se budeme držet více při zemi. Registrace totiž rostly pouze 2,2procentním tempem, načež nedošlo k překonání roků 2006 a 2008, kdy bylo pokaždé prodáno přes 1 078 490 nových aut, tedy více než letos v únoru (ve druhém zmíněném období dokonce výrazně více). A co více, tato data dle analytiků naznačují, že letos se skutečně dočkáme jen pomalého růstu či dokonce stagnace.
Prozatím ale nemalujme čerta na zeď, ostatně jeden měsíc v celkovém součtu nemusí nic znamenat a již v březnu se můžeme dočkat daleko většího růstu. Ostatně letošní únorové výsledky do značné míry ovlivnil o jeden den menší počet pracovních dní. Nejspíše i proto došlo na několika hlavních trzích k poklesu. Francouzské registrace jsou totiž dole o 2,9 procenta, německé o 2,6 % a britské o 0,3 %. Lépe na tom byly v případě větších zemí jen Itálie (+6,2 %) a Španělsko (+0,2 %).
Ještě než se přesuneme k jednotlivým značkám, musíme na moment setrvat v ostrovním království. Zde se totiž od 1. dubna chystají změny, které nemalou měrou ovlivní prodeje nových aut. Tamní zákonodárci totiž schválili nové zdanění, které výrazně zdraží jejich vlastnictví. Vysvětlit si to můžeme kupříkladu na Peugeotu 208 1,2 PureTech (82 koní), který stejně jako třeba Ford C-Max 1,5 TDCi či VW Passat 1,6 TDI patří mezi vozy, kterých se změna dotkne nejvíce.
Podle současného schématu totiž Britové platí za francouzský hatchback v průměru 20 GBP (cca 622 Kč) ročně, po 1. dubnu však tato cena naroste na 140 GBP (4 353Kč). Máme tu tedy opravdu nemalý nárůst, díky kterému se nejspíše řada lidí rozhodne pro koupi nového vozu ještě před zavedením změn. Březnové registrace tak možná budou rekordní, ty v následujících měsících ale velmi pravděpodobně zamíří dolů.
Enormně vyšší zdanění se přitom výrazně dotkne hlavně malých vozů či hybridů, u těch, jenž produkují vyšší emise CO2, zdražení překvapivě nebude až tak výrazné. Respektive se bude jednat skoro o úsporu, neboť sazba 140 GBP (4 353 Kč) platná pro veškeré další roky vlastnictví s výjimkou toho prvního je u takové Hondy CR-V 2,0 i-VTEC o 70 liber nižší (2 176 Kč), než je tomu v současnosti.
Podle britské vlády má takto dojít k narovnání poněkud pokřiveného prostředí, s čímž polovina lidí bude a druhá polovina nebude souhlasit. Rozložení sil přitom ovlivní velikost automobilu a jeho motoru, konkrétně pak míra produkovaných emisí. Jelikož přitom vozy jako CR-V jsou v globálu dražší než malé hatchbacky, může si je pořídit méně lidí a to celkový stav taktéž ovlivní.
Toliko ale k britským vodám a výhledu do nejbližší budoucnosti, nyní již zpět k únorovým registracím a jednotlivým značkám. Jak jsme přitom zmínili již v úvodu, do lednového optimismu máme daleko. Pokles je totiž spojen s celou řadou výrobců od Volkswagenu (-6,6 %) přes Peugeot (-3,7 %), DS (-36,4 %), Opel (-1,4 %) či Smart (-17,5) až po Mazdu (-8,5 %) a Hondu (-8 %).
Stejně tak ale došlo u celé řady automobilek k růstu. Skokanem měsíce je opětovně Jaguar (+51,5 %), více nás ale zaujaly výsledky Suzuki (+34,4 %). Tato značka totiž nemalou měrou rostla taktéž v lednu, jen za dva měsíce tak má na svém kontě více registrací než Jeep s Alfou Romeo dohromady. Nicméně i s těmito automobilkami je spojen růst (+0,3 %, resp. +21 %).
Více informací naleznete v níže přiložených přehledech, my tak již jen dodáme krátkou zmínku o Toyotě. Japonský gigant je totiž v plusu s oběma svými značkami, tedy nejen se svými vlastními registracemi (+21,3 %), ale rovněž v případě Lexusu (+10,2 %). Přestože tedy s těmito výrobci již není prakticky spojen dieselový motor, tento handicap evidentně nevadí ani Evropanům.
Prodeje nových aut v Evropě v únoru sice vzrostly...
...Volkswagen ovšem zamířil výrazně dolů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva