Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje Škody kolabují, na vině je dlouholetá bašta jejího odbytu
11.7.2019 | Petr Prokopec
Mnohokrát jsme varovali před fixací většiny významných automobilek na růst jediného trhu, který se nyní potácí v problémech. Škodě se dosud vyhýbaly, teď už čínský pokles dolehl i na ni.
Prakticky každá automobilka dnes spoléhá na Čínu, v mnoha případech na největším trhu světa končí desítky procent produkce daného výrobce. Není tedy překvapivé, že mnozí přišli s modely určenými přímo pro Čínu. Výjimkou není ani Škoda, jenž mimo jiné má v tamní nabídce vozy jako Kodiaq GT či trochu jiný Kamiq. S těmi se na evropských trzích nesetkáme, jakkoliv se jedná o SUV, která by jistě zvládla navýšit registrace také v Evropě. Zejména první stylový model by tu byl bezesporu nadmíru žádaný a ani levné SUV z opačného konce nabídky by v Evropě nemuselo vést zle.
Vraťme se ale zpět do Číny, kde se registrace nových aut propadají již víceméně rok v kuse. V prvních měsících byla Škoda vůči tomuto výkyvu ještě imunní, i díky nízkým cenám, se kterými jsou některé její vozy spojeny. Ovšem momentálně již prakticky žádná značka nedokáže nezájmu publika odolat, zvláště když vládní stimuly jsou naplánovány až na druhé pololetí. Je navíc otázkou, zda něco změní, neboť mnohé čínské provincie přijaly s ročním předstihem přísnější emisní limity, na které výrobci nebyli připraveni.
V případě Škody lze těžkosti sesumírovat stručně. Na čínském trhu prodala 125 900 aut, tedy o 23,9 procenta méně než ve stejném období loňského roku. To je opravdu strmý pád, který se podepsal i na celkových registracích značky, které kolabují jakbysmet - poklesly z 652 700 aut na 620 900 vozů, tedy o 4,9 procenta. Stojí za tím skutečnost, že na některých trzích jinde mimo Čínu si Škoda polepšila - například v Rusku byl její vzestup 9,6procentní a vyústil ve 39 800 registrací.
Zmínit pak už jen můžeme, že globálním lídrem zůstává Octavia se 185 700 prodanými vozy (-11,9 procenta vůči prvnímu loňskému pololetí). Druhá příčka patří s 97 400 registracemi (-7,5 %) Škodě Fabia, hned za ní je se 77 700 kusy (-23,4 %) Rapid. Tomu se však na dostřel přiblížil Karoq (73 700 vozů, +47,2 %), mimo to značka prodala již 7 400 exemplářů nového modelu Scala. Jak je tedy patrné, novinky frčí, zatímco stárnoucí modely padají. Je tak jen dobře, že Octavia čtvrté generace je již za rohem.
Škoda pouze v Číně nabízí třeba Kodiaq GT. I přesto ale značka není imunní vůči dlouhodobému poklesu tamního trhu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami