Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje Škody kolabují, na vině je dlouholetá bašta jejího odbytu
11.7.2019 | Petr Prokopec
Mnohokrát jsme varovali před fixací většiny významných automobilek na růst jediného trhu, který se nyní potácí v problémech. Škodě se dosud vyhýbaly, teď už čínský pokles dolehl i na ni.
Prakticky každá automobilka dnes spoléhá na Čínu, v mnoha případech na největším trhu světa končí desítky procent produkce daného výrobce. Není tedy překvapivé, že mnozí přišli s modely určenými přímo pro Čínu. Výjimkou není ani Škoda, jenž mimo jiné má v tamní nabídce vozy jako Kodiaq GT či trochu jiný Kamiq. S těmi se na evropských trzích nesetkáme, jakkoliv se jedná o SUV, která by jistě zvládla navýšit registrace také v Evropě. Zejména první stylový model by tu byl bezesporu nadmíru žádaný a ani levné SUV z opačného konce nabídky by v Evropě nemuselo vést zle.
Vraťme se ale zpět do Číny, kde se registrace nových aut propadají již víceméně rok v kuse. V prvních měsících byla Škoda vůči tomuto výkyvu ještě imunní, i díky nízkým cenám, se kterými jsou některé její vozy spojeny. Ovšem momentálně již prakticky žádná značka nedokáže nezájmu publika odolat, zvláště když vládní stimuly jsou naplánovány až na druhé pololetí. Je navíc otázkou, zda něco změní, neboť mnohé čínské provincie přijaly s ročním předstihem přísnější emisní limity, na které výrobci nebyli připraveni.
V případě Škody lze těžkosti sesumírovat stručně. Na čínském trhu prodala 125 900 aut, tedy o 23,9 procenta méně než ve stejném období loňského roku. To je opravdu strmý pád, který se podepsal i na celkových registracích značky, které kolabují jakbysmet - poklesly z 652 700 aut na 620 900 vozů, tedy o 4,9 procenta. Stojí za tím skutečnost, že na některých trzích jinde mimo Čínu si Škoda polepšila - například v Rusku byl její vzestup 9,6procentní a vyústil ve 39 800 registrací.
Zmínit pak už jen můžeme, že globálním lídrem zůstává Octavia se 185 700 prodanými vozy (-11,9 procenta vůči prvnímu loňskému pololetí). Druhá příčka patří s 97 400 registracemi (-7,5 %) Škodě Fabia, hned za ní je se 77 700 kusy (-23,4 %) Rapid. Tomu se však na dostřel přiblížil Karoq (73 700 vozů, +47,2 %), mimo to značka prodala již 7 400 exemplářů nového modelu Scala. Jak je tedy patrné, novinky frčí, zatímco stárnoucí modely padají. Je tak jen dobře, že Octavia čtvrté generace je již za rohem.
Škoda pouze v Číně nabízí třeba Kodiaq GT. I přesto ale značka není imunní vůči dlouhodobému poklesu tamního trhu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 50 minutami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 2 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB