Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje Škody kolabují, na vině je dlouholetá bašta jejího odbytu
11.7.2019 | Petr Prokopec
Mnohokrát jsme varovali před fixací většiny významných automobilek na růst jediného trhu, který se nyní potácí v problémech. Škodě se dosud vyhýbaly, teď už čínský pokles dolehl i na ni.
Prakticky každá automobilka dnes spoléhá na Čínu, v mnoha případech na největším trhu světa končí desítky procent produkce daného výrobce. Není tedy překvapivé, že mnozí přišli s modely určenými přímo pro Čínu. Výjimkou není ani Škoda, jenž mimo jiné má v tamní nabídce vozy jako Kodiaq GT či trochu jiný Kamiq. S těmi se na evropských trzích nesetkáme, jakkoliv se jedná o SUV, která by jistě zvládla navýšit registrace také v Evropě. Zejména první stylový model by tu byl bezesporu nadmíru žádaný a ani levné SUV z opačného konce nabídky by v Evropě nemuselo vést zle.
Vraťme se ale zpět do Číny, kde se registrace nových aut propadají již víceméně rok v kuse. V prvních měsících byla Škoda vůči tomuto výkyvu ještě imunní, i díky nízkým cenám, se kterými jsou některé její vozy spojeny. Ovšem momentálně již prakticky žádná značka nedokáže nezájmu publika odolat, zvláště když vládní stimuly jsou naplánovány až na druhé pololetí. Je navíc otázkou, zda něco změní, neboť mnohé čínské provincie přijaly s ročním předstihem přísnější emisní limity, na které výrobci nebyli připraveni.
V případě Škody lze těžkosti sesumírovat stručně. Na čínském trhu prodala 125 900 aut, tedy o 23,9 procenta méně než ve stejném období loňského roku. To je opravdu strmý pád, který se podepsal i na celkových registracích značky, které kolabují jakbysmet - poklesly z 652 700 aut na 620 900 vozů, tedy o 4,9 procenta. Stojí za tím skutečnost, že na některých trzích jinde mimo Čínu si Škoda polepšila - například v Rusku byl její vzestup 9,6procentní a vyústil ve 39 800 registrací.
Zmínit pak už jen můžeme, že globálním lídrem zůstává Octavia se 185 700 prodanými vozy (-11,9 procenta vůči prvnímu loňskému pololetí). Druhá příčka patří s 97 400 registracemi (-7,5 %) Škodě Fabia, hned za ní je se 77 700 kusy (-23,4 %) Rapid. Tomu se však na dostřel přiblížil Karoq (73 700 vozů, +47,2 %), mimo to značka prodala již 7 400 exemplářů nového modelu Scala. Jak je tedy patrné, novinky frčí, zatímco stárnoucí modely padají. Je tak jen dobře, že Octavia čtvrté generace je již za rohem.
Škoda pouze v Číně nabízí třeba Kodiaq GT. I přesto ale značka není imunní vůči dlouhodobému poklesu tamního trhu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda