Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje Škody kolabují, na vině je dlouholetá bašta jejího odbytu
11.7.2019 | Petr Prokopec
Mnohokrát jsme varovali před fixací většiny významných automobilek na růst jediného trhu, který se nyní potácí v problémech. Škodě se dosud vyhýbaly, teď už čínský pokles dolehl i na ni.
Prakticky každá automobilka dnes spoléhá na Čínu, v mnoha případech na největším trhu světa končí desítky procent produkce daného výrobce. Není tedy překvapivé, že mnozí přišli s modely určenými přímo pro Čínu. Výjimkou není ani Škoda, jenž mimo jiné má v tamní nabídce vozy jako Kodiaq GT či trochu jiný Kamiq. S těmi se na evropských trzích nesetkáme, jakkoliv se jedná o SUV, která by jistě zvládla navýšit registrace také v Evropě. Zejména první stylový model by tu byl bezesporu nadmíru žádaný a ani levné SUV z opačného konce nabídky by v Evropě nemuselo vést zle.
Vraťme se ale zpět do Číny, kde se registrace nových aut propadají již víceméně rok v kuse. V prvních měsících byla Škoda vůči tomuto výkyvu ještě imunní, i díky nízkým cenám, se kterými jsou některé její vozy spojeny. Ovšem momentálně již prakticky žádná značka nedokáže nezájmu publika odolat, zvláště když vládní stimuly jsou naplánovány až na druhé pololetí. Je navíc otázkou, zda něco změní, neboť mnohé čínské provincie přijaly s ročním předstihem přísnější emisní limity, na které výrobci nebyli připraveni.
V případě Škody lze těžkosti sesumírovat stručně. Na čínském trhu prodala 125 900 aut, tedy o 23,9 procenta méně než ve stejném období loňského roku. To je opravdu strmý pád, který se podepsal i na celkových registracích značky, které kolabují jakbysmet - poklesly z 652 700 aut na 620 900 vozů, tedy o 4,9 procenta. Stojí za tím skutečnost, že na některých trzích jinde mimo Čínu si Škoda polepšila - například v Rusku byl její vzestup 9,6procentní a vyústil ve 39 800 registrací.
Zmínit pak už jen můžeme, že globálním lídrem zůstává Octavia se 185 700 prodanými vozy (-11,9 procenta vůči prvnímu loňskému pololetí). Druhá příčka patří s 97 400 registracemi (-7,5 %) Škodě Fabia, hned za ní je se 77 700 kusy (-23,4 %) Rapid. Tomu se však na dostřel přiblížil Karoq (73 700 vozů, +47,2 %), mimo to značka prodala již 7 400 exemplářů nového modelu Scala. Jak je tedy patrné, novinky frčí, zatímco stárnoucí modely padají. Je tak jen dobře, že Octavia čtvrté generace je již za rohem.
Škoda pouze v Číně nabízí třeba Kodiaq GT. I přesto ale značka není imunní vůči dlouhodobému poklesu tamního trhu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999