Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Průlom: Porsche s okamžitou platností ukončilo výrobu i prodej všech dieselů
20.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
To, o čem mnozí výrobci aut rádi mluví, Porsche skutečně udělalo. Bez předchozího varování ukončilo život všech svých dieselových modelů.
Neuplyne pomalu ani týden, abychom se nezmínili o osudu dieselových motorů. Není to nic divného, kvůli skandálu Volkswagenu se jejich vnímání zejména v Evropě podstatně změnilo. Navíc již za pouhé dva dny německý federální soud rozhodne, zda některé metropole budou muset zakázat „naftožroutům“ vjezd do center. Nicméně i kdyby verdikt nakonec vyzněl ve prospěch dieselů, rozjetý vlak již nejspíše nikdo nezastaví. A do stanice „Krásná naftová budoucnost” rozhodně nemíří.
I proto se už několik automobilek nechalo slyšet, že diesely v jejich nabídkách nemají dobré vyhlídky a uvažují o konci jejich výroby. Říkat podobné věci bylo hlavně krátce po vypuknutí skandálu Volkswagenu docela „in”, nikdo z těch, kteří to nejhlasitěji křičeli, ale dosud nic takového neudělal. Dnes ale jako blesk z čistého nebe přišla taková zpráva od firmy, od které jsme to úplně nečekali. A neoznámila nic ve stylu „jednou” nebo „možná”, ale „zcela a hned”.
Porsche dnes skutečně oficiálně ukončilo výrobu a prodej všech dieselových aut, které mělo v nabídce. Zní to drasticky, ale zase tak drastické to není - naftové sporťáky nedělá a Cayenne Diesel se do nabídky nové generace zatím nedostal, takže se v tuto chvíli jedná jen o Macan S Diesel a Panameru 4S Diesel. Druhý zmíněný vůz přitom v nabídce dlouho nepobyl, Porsche jej totiž již loni dočasně na nějaký ten pátek vyřadilo z prodeje kvůli nutným revizím a do nabídky jej vrátilo jen na krátký čas.
Problémy s emisemi ostatně totiž trápily naftové modely dále a Porsche zřejmě přestalo bavit je řešit. Značka dale uvádí, že součástí „konzultací s úřady“ byla i možnost „dalšího softwarové aktualizace“. Nakonec však na modifikace nedojde, neboť v případě Macanu zákazníci míří spíše za dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem a v případě Panamery za hybridním provedením.
Je navíc velmi pravděpodobné, že rozhodnutí souvisí i se změnou metodiky měření spotřeby paliva a emisí CO2, která letos pošle do hrobu spoustu motorů. Automobilka má s homologací potíže teď a v létě by se možná staly neřešitelnými. Trápení tak byl učiněn konec a naftovým Porsche zazvonil - zřejmě jednou pro vždy - zvonec.
Rozhodnutí je to beztak odvážné, neboť i když automobilka říká, že z globálního hlediska pro ni nejsou diesely tak podstatné, jedná se o 15 procent všech prodejů. To není málo a v takovém Německu či dalších dieselových baštách půjde jistě o vysoké desítky procent. Němci tak nyní musí napnout své síly, aby zájem zákazníků nasměrovali k hybridům. Nakonec sami mluví o „kulturním posunu”, který klienty firmy vede k větší preferenci elektrifikovaných modelů. Jak moc jsou tato slova obrazem reality a jak moc zbožným přáním, nedokážeme posoudit.
Lze jen dodat, že dieselová historie není u Porsche dlouhá. Vůbec poprvé se totiž „producent sazí“ objevil pod kapotou první generace modelu Cayenne v roce 2002. Ta současná však již byla odhalená pouze s benzinovými agregáty, přičemž diesel měl do nabídky dorazit později. Teď už je jasné, že nedorazí a pokud vaší noční můrou bylo Porsche 911 TDI, čeká vás nejspíše klidnější spaní...
Porsche Panamera 4S Diesel bylo, je a zřejmě navždy zůstane poslední naftovou novinkou automobilky. Zrovna to s naftovým motorem 4,0 V8 ostudu nedělalo...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 2 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 3 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 5 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 6 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova