Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitelé nejlepšího Fordu dneška jsou svobodní, léta „otroctví“ si ale nechají řádně zaplatit
25.9.2019 | Petr Prokopec
První exempláře vyrobené v roce 2017 mohou konečně legálně měnit vlastníky. Cena tohoto kusu ovšem mezitím narostla na trojnásobek.
Prakticky celý loňský rok jsme mapovali osud jednoho vozu. Modře lakovaný Ford GT si v původně pořídil John Cena, který jej převzal v září 2017. Nicméně již o měsíc později americký supersport změnil majitele, přičemž slavný herec a wrestler každému na počkání tvrdil, že automobilka s tím nemůže vůbec nic dělat. Klauzule o zákazu prodeje se totiž na něj neměla vztahovat. To se ukázalo být mýlkou, Cena tak nakonec zjihl, začal se omlouvat a byl rád, když za pomoci blíže nespecifikované sumy vše urovnal mimo soudní síň.
Proč ale tento případ znovu vytahujeme na světlo světa? Především kvůli zelenému exempláři, který nyní můžete koupit v dealerství Elite Autos. Jeho majiteli ani vám přitom již nehrozí žádný postih ze strany Fordu, a to proto, že stejně jako v Cenově případu jde o vůz vyrobený v roce 2017. Aktuálně ovšem máme konec září 2019, což znamená, že dvouletá klauzule, která zaměstnala právníky hollywoodské hvězdy, již vypršela. Stávající vlastník přitom za tu dobu ujel pouze 538 mil (866 km).
Tak nízký nájezd víceméně jen dokazuje, že první majitel si kupé koupil spíše jako investici než potěšení, které si bude dennodenně užívat na silnicích i okruzích. Vlastně proto není překvapivé, že za GT požaduje neskutečných 1 299 980 USD (cca 30,6 milionu Kč). Původně přitom kupé startovalo na 450 tisících dolarech (cca 10,6 milionu Kč), byť první vlastník zaplatil daleko více díky řadě příplatků. Mezi ně patří i neobvyklý zelený odstín Atlas Green, který kolegy z Jalopniku přiměl k zamyšlení.
Automobilka si totiž za zakázkovou barvu naúčtovala 30 tisíc dolarů (705 240 Kč), tedy sumu, která by šla využít i mnohem smysluplněji. Pořídit byste si za ni mohli třeba Lotus Elise, a to včetně barvy. Stejně jako by vám stačila na ojetý Aston Martin V8 Vantage či na výstup na Mount Everest. Či případně byste si za pouhý zlomek této částky mohli pořídit fólii, kterou by byl Ford GT potažen a působil by naprosto stejně jako nyní. Jen by vám v kapse zůstalo hezkých pár set tisíc.
Na druhou stranu, výjimečnost se mezi boháči cení především, a skutečnost, že žádné jiné GT není oním odstínem Atlas Green lakováno, se bezesporu podílí na navýšení hodnoty tohoto exempláře. Stejně jako třeba karbonová kola s titanovými matkami nebo stříbrné brzdové třmeny. Dovnitř se pak nastěhovaly závodní pásy, které však dosavadní majitel při tak malém nájezdu jen stěží mohl pořádně ocenit či dokonce ošoupat. To platí také o černém koženém čalounění.
Lze už jen dodat, že Ford celkově vyrobí pouze tisíc exemplářů GT. Mimo onu klauzuli jsou však zatím jen první kusy z roku 2017, jakkoliv pohonná jednotka zůstává stejná napříč celou produkcí. Jde o uprostřed umístěný 3,5litrový šestiválec twin-turbo, který byl naladěn na 656 koní. O jejich přenos na zadní nápravu se pak stará sedmistupňový automat, relativně nízké hmotnosti 1 521 kg Ford dosáhl i třeba využitím skel Gorilla Glass.
Zda tato kombinace stojí za více než 30 milionů korun, necháme pouze na vás. My již jen zmíníme, že součástí prodeje je i ochranná plachta či dobíječka baterie. Na vlastní oči si pak zelené kupé můžete prohlédnout v Jonesboro v Arkansasu, přičemž společnost Elite Autos nabízí i pomoc při transportu po celém světě.
Tento Ford GT si již můžete pořídit legálně, ovšem za trojnásobek původní ceny
Zdroj: Elite Autos přes Jalopnik
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999