Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitelé nejlepšího Fordu dneška jsou svobodní, léta „otroctví“ si ale nechají řádně zaplatit
25.9.2019 | Petr Prokopec
První exempláře vyrobené v roce 2017 mohou konečně legálně měnit vlastníky. Cena tohoto kusu ovšem mezitím narostla na trojnásobek.
Prakticky celý loňský rok jsme mapovali osud jednoho vozu. Modře lakovaný Ford GT si v původně pořídil John Cena, který jej převzal v září 2017. Nicméně již o měsíc později americký supersport změnil majitele, přičemž slavný herec a wrestler každému na počkání tvrdil, že automobilka s tím nemůže vůbec nic dělat. Klauzule o zákazu prodeje se totiž na něj neměla vztahovat. To se ukázalo být mýlkou, Cena tak nakonec zjihl, začal se omlouvat a byl rád, když za pomoci blíže nespecifikované sumy vše urovnal mimo soudní síň.
Proč ale tento případ znovu vytahujeme na světlo světa? Především kvůli zelenému exempláři, který nyní můžete koupit v dealerství Elite Autos. Jeho majiteli ani vám přitom již nehrozí žádný postih ze strany Fordu, a to proto, že stejně jako v Cenově případu jde o vůz vyrobený v roce 2017. Aktuálně ovšem máme konec září 2019, což znamená, že dvouletá klauzule, která zaměstnala právníky hollywoodské hvězdy, již vypršela. Stávající vlastník přitom za tu dobu ujel pouze 538 mil (866 km).
Tak nízký nájezd víceméně jen dokazuje, že první majitel si kupé koupil spíše jako investici než potěšení, které si bude dennodenně užívat na silnicích i okruzích. Vlastně proto není překvapivé, že za GT požaduje neskutečných 1 299 980 USD (cca 30,6 milionu Kč). Původně přitom kupé startovalo na 450 tisících dolarech (cca 10,6 milionu Kč), byť první vlastník zaplatil daleko více díky řadě příplatků. Mezi ně patří i neobvyklý zelený odstín Atlas Green, který kolegy z Jalopniku přiměl k zamyšlení.
Automobilka si totiž za zakázkovou barvu naúčtovala 30 tisíc dolarů (705 240 Kč), tedy sumu, která by šla využít i mnohem smysluplněji. Pořídit byste si za ni mohli třeba Lotus Elise, a to včetně barvy. Stejně jako by vám stačila na ojetý Aston Martin V8 Vantage či na výstup na Mount Everest. Či případně byste si za pouhý zlomek této částky mohli pořídit fólii, kterou by byl Ford GT potažen a působil by naprosto stejně jako nyní. Jen by vám v kapse zůstalo hezkých pár set tisíc.
Na druhou stranu, výjimečnost se mezi boháči cení především, a skutečnost, že žádné jiné GT není oním odstínem Atlas Green lakováno, se bezesporu podílí na navýšení hodnoty tohoto exempláře. Stejně jako třeba karbonová kola s titanovými matkami nebo stříbrné brzdové třmeny. Dovnitř se pak nastěhovaly závodní pásy, které však dosavadní majitel při tak malém nájezdu jen stěží mohl pořádně ocenit či dokonce ošoupat. To platí také o černém koženém čalounění.
Lze už jen dodat, že Ford celkově vyrobí pouze tisíc exemplářů GT. Mimo onu klauzuli jsou však zatím jen první kusy z roku 2017, jakkoliv pohonná jednotka zůstává stejná napříč celou produkcí. Jde o uprostřed umístěný 3,5litrový šestiválec twin-turbo, který byl naladěn na 656 koní. O jejich přenos na zadní nápravu se pak stará sedmistupňový automat, relativně nízké hmotnosti 1 521 kg Ford dosáhl i třeba využitím skel Gorilla Glass.
Zda tato kombinace stojí za více než 30 milionů korun, necháme pouze na vás. My již jen zmíníme, že součástí prodeje je i ochranná plachta či dobíječka baterie. Na vlastní oči si pak zelené kupé můžete prohlédnout v Jonesboro v Arkansasu, přičemž společnost Elite Autos nabízí i pomoc při transportu po celém světě.
Tento Ford GT si již můžete pořídit legálně, ovšem za trojnásobek původní ceny
Zdroj: Elite Autos přes Jalopnik
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch