Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První šéf velké značky otevřeně promluvil o autosalonech. Byl zcela nekompromisní
25.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho byly neodmyslitelnou součástí toho, jak se automobilky prezentovaly veřejnosti, v posledních letech ale jejich atraktivita uvadá. Šéf VW nyní konečně otevřeně řekl, co je čeká.
Už delší dobu se ukazuje, že věk autosalonů se chýlí ke konci. Již loni se jeden z největších autosalonu světa ve Frankfurtu musel obejít bez účasti devíti hlavních výrobců. Kromě toho byla motor show v hesenské metropoli dokonale zastíněna premiérou nového iPhonu X, jež sice probíhala na druhé straně Atlantiku, ovšem její produkt do té doby nikdo mimo Apple neviděl. Na rozdíl od řady automobilových debutů, které ale vlastně byly jen debuty výstavními.
Odliv výrobců ovšem není spojen pouze s Frankfurtem, svatá již není ani Ženeva a do Paříže letos pomalu ani nebude mít smysl jezdit. Nakonec i my se zpravodajství z autosalonů věnujeme stále méně intenzivně, protože přináší stále méně zajímavých novinek. Vlastně proto ani není divu, že zde máme další hřebíček do rakve, a tím je Detroit. Americká motor show má problémy již od ekonomické krize v roce 2008, nad vodou jí zatím držely evropské značky. Jenže Audi, BMW a Mercedes-Benz momentálně ohlásily, že příští rok vynechají. Stejně jako třeba Jaguar, Mazda, Volvo nebo Porsche.
Z toho důvodu se pořadatelé rozhodli, že ročník 2020 přesunou z tradičního lednového termínu na červen. Hodlají přitom navázat na závod série IndyCar a vše korunovat ohňostrojem. S ohledem na teplé venkovní počasí pak bude možné uspořádat i řadu doprovodných akcí, jež by návštěvníky měly vtáhnout více do dění. Léto by tak mělo dodat hřejivou atmosféru festivalů a okořenit poněkud nudné a sterilní prostředí detroitských hal.
Zda tento krok pomůže či nikoliv, to je otázka. Vše samozřejmě bude záviset na zájmu publika i automobilek. Koncern VW ale nejspíše Detroit už definitivně hodil přes palubu. Jeho šéf Herbert Diess jako první z velkých „hlavounů“ vyřkl nahlas pravdu, kterou nejspíše již všichni manažeři dávno znají, ovšem prozatím ji odmítali veřejně připustit. „Autosalony jsou mrtvé. Časy spoléhání se na tradice jsou pryč,“ řekl doslova Diess v rozhovoru pro australský Motoring.
Tato slova vypustil do světa minulý týden, a to ne náhodou na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zároveň dodal, že motor show „jsou produktem 60. let minulého století, a proto dnes již nejsou relevantní. Nepřináší to, co my chceme a nepřináší ani to, co chtějí zákazníci.“ Míněna je tím mnohem větší interakce s daným produktem, kterou ostatně dnes lidé očekávají.
„Jsou to události jako Festival rychlosti v Goodwoodu, které nám ukazují moderní způsob představování aut lidem,“ uvedl Diess s tím, že dny, kdy se spoléhalo na tradiční schéma, jsou definitivně pryč. Jeho slova pak potvrdil i Doug North, prezident asociace detroitských dealerů. Také dle něj jsou tradice přežité je potřeba nový směr, který by vlil autosalonům čerstvou krev do žil. Tak uvidíme, zda to klapne, evropská dostaveníčka tohoto typu jsou i přes dílčí změny jejich formátu zatím hluboko ve svých historických zákopech a dobře jim to nedělá...
Ještě před třemi lety Herbert Diess v Tokiu pyšně představoval nové koncepční SUV. V současnosti už Volkswagen pro autosalony tak nehoří a do budoucna lze očekávat totéž, co stihne jeho účast v letošní Paříži - žádná nebude
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 3 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 4 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 6 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 7 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 20:48 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova