Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První SUV Maserati zavání průšvihem, nezájem znovu zastaví jeho výrobu
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídnout dnes SUV v jakékoli třídě se zdá být zárukou úspěchu na trhu, koncernu Fiat se ale nějak povedlo, že o jeho Maserati Levante není zájem.
Pro Maserati měl být příchod SUV Levante velkou vzpruhou, a to nejen v Evropě, ale rovněž v Americe i Číně. Nicméně úvodní poptávka evidentně byla nasycena a italský trojzubec začíná padat ke dnu. Koncern FCA proto v období od 22. listopadu do 7. prosince pozastaví výrobu. Nejde přitom o první krok takového druhu, v uplynulých dvou měsících montážní linky osiřely již vícekrát.
FCA zpočátku zmiňovalo jako důvod pozastavení výroby problémy s dovozem na čínský trh, kde nové regulace zakazují výrobcům navyšovat skladové zasoby. To v případě domácích značek není problém, v případě těch zahraničních ovšem nelze promptně reagovat na výkyvy nabídky a poptávky. A pokud dealeři nedokážou zákazníky obsloužit co nejrychleji, ti jednoduše zamíří ke konkurenci.
Jestli je to skutečný důvod nebo ne, výsledek pro Maserati je tragický. Zatímco v prvním pololetí letošního roku vyváželi Italové do Číny zhruba 800 exemplářů Levante měsíčně a doufali, že do konce prosince registrace navýší ještě o 47 procent, nyní musí smutně koukat na výrazný propad - v červenci a srpnu byl export na zhruba 350 vozech měsíčně, nyní míří ještě více dolů. Výhled do budoucna pak rozhodně není optimističtější.
„Jsme si ovšem jisti, že je tato situace dočasně zapříčiněna čínským trhem, nebo to povede k výraznému poklesu v rámci objemu výroby?“ ptá se zcela správně Federico Bellono, zástupce odborů italské automobilky, jenž o nové odstávce výroby informovaly. Pohled na statistiky přitom naznačuje, že daleko pravděpodobnější je druhá varianta - jak jsme zmínili v úvodu, prodeje neklesají pouze v Číně.
Kupříkladu v Evropě byl letošním absolutním vrcholem březen, kdy bylo prodáno 870 vozů. Od té doby jsme ovšem svědky pádu, jenž vyústil v 262 dodaných aut v srpnu. Americký trh je pak na tom sice lépe, neboť registrace od července do září neklesly pod 400 exemplářů, nicméně Maserati doufalo, že touto dobou bude po celém světě prodávat minimálně 2 200 kusů SUV měsíčně.
Můžeme pak jen dodat, že problémy nemá jen Maserati, ale také Alfa Romeo. Další značka z koncernu FCA totiž musela zredukovat počet vyrobených sedanů Giulia a SUV Stelvio za jednu směnu ze 300 na 265. Kromě toho byla v průběhu září továrna Cassino v každý pátek uzavřena, což vedlo ke snížení produkce o více než dva tisíce kusů.
Na základě tohoto stavu by tedy Alfa Romeo měla letos prodat něco okolo 130 tisíc nových aut. To je sice oproti minulosti čitelné více, nicméně dalece zaostává za původními firemními plány. I proto je ostatně Sergio Marchionne již opětovně pozměnil a nově očekává, že se mu podaří překonat hranici 400 000 aut až v roce 2020 místo v tom příštím. A i to je jistě plán, který se dá změnit...
Maserati Levante se ukázalo s velkou pompou i během českého debutu. Současné prodeje však původnímu očekávání zdaleka neodpovídají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 2 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva