Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První SUV Maserati zavání průšvihem, nezájem znovu zastaví jeho výrobu
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídnout dnes SUV v jakékoli třídě se zdá být zárukou úspěchu na trhu, koncernu Fiat se ale nějak povedlo, že o jeho Maserati Levante není zájem.
Pro Maserati měl být příchod SUV Levante velkou vzpruhou, a to nejen v Evropě, ale rovněž v Americe i Číně. Nicméně úvodní poptávka evidentně byla nasycena a italský trojzubec začíná padat ke dnu. Koncern FCA proto v období od 22. listopadu do 7. prosince pozastaví výrobu. Nejde přitom o první krok takového druhu, v uplynulých dvou měsících montážní linky osiřely již vícekrát.
FCA zpočátku zmiňovalo jako důvod pozastavení výroby problémy s dovozem na čínský trh, kde nové regulace zakazují výrobcům navyšovat skladové zasoby. To v případě domácích značek není problém, v případě těch zahraničních ovšem nelze promptně reagovat na výkyvy nabídky a poptávky. A pokud dealeři nedokážou zákazníky obsloužit co nejrychleji, ti jednoduše zamíří ke konkurenci.
Jestli je to skutečný důvod nebo ne, výsledek pro Maserati je tragický. Zatímco v prvním pololetí letošního roku vyváželi Italové do Číny zhruba 800 exemplářů Levante měsíčně a doufali, že do konce prosince registrace navýší ještě o 47 procent, nyní musí smutně koukat na výrazný propad - v červenci a srpnu byl export na zhruba 350 vozech měsíčně, nyní míří ještě více dolů. Výhled do budoucna pak rozhodně není optimističtější.
„Jsme si ovšem jisti, že je tato situace dočasně zapříčiněna čínským trhem, nebo to povede k výraznému poklesu v rámci objemu výroby?“ ptá se zcela správně Federico Bellono, zástupce odborů italské automobilky, jenž o nové odstávce výroby informovaly. Pohled na statistiky přitom naznačuje, že daleko pravděpodobnější je druhá varianta - jak jsme zmínili v úvodu, prodeje neklesají pouze v Číně.
Kupříkladu v Evropě byl letošním absolutním vrcholem březen, kdy bylo prodáno 870 vozů. Od té doby jsme ovšem svědky pádu, jenž vyústil v 262 dodaných aut v srpnu. Americký trh je pak na tom sice lépe, neboť registrace od července do září neklesly pod 400 exemplářů, nicméně Maserati doufalo, že touto dobou bude po celém světě prodávat minimálně 2 200 kusů SUV měsíčně.
Můžeme pak jen dodat, že problémy nemá jen Maserati, ale také Alfa Romeo. Další značka z koncernu FCA totiž musela zredukovat počet vyrobených sedanů Giulia a SUV Stelvio za jednu směnu ze 300 na 265. Kromě toho byla v průběhu září továrna Cassino v každý pátek uzavřena, což vedlo ke snížení produkce o více než dva tisíce kusů.
Na základě tohoto stavu by tedy Alfa Romeo měla letos prodat něco okolo 130 tisíc nových aut. To je sice oproti minulosti čitelné více, nicméně dalece zaostává za původními firemními plány. I proto je ostatně Sergio Marchionne již opětovně pozměnil a nově očekává, že se mu podaří překonat hranici 400 000 aut až v roce 2020 místo v tom příštím. A i to je jistě plán, který se dá změnit...
Maserati Levante se ukázalo s velkou pompou i během českého debutu. Současné prodeje však původnímu očekávání zdaleka neodpovídají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch