Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ram schoval do fotek své klíčové novinky šifru, svět si jí všiml až po týdnu
23.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už minulé pondělí si užil premiéru nový Ram 1500, jedno z nejprodávanějších aut USA. Až začátkem tohoto týdne se ale mluví o tom, co také naznačil.
Digitální doba nás sice ochudila o jistá překvapení, na druhé straně však umožňuje daleko větší interakci automobilek a jejich fanoušků. Ve výsledku to možná povede ke konci klasických dealerů, o tom ale dnes řeč nebude. Místo toho si posvítíme na tzv. Easter Eggs. Tedy ne na velikonoční vajíčka, nýbrž na vtípky, jenž jsou ukryté třeba v oficiálních fotogaleriích. Naposledy o tom byla řeč včera v případě Fordu a jeho schovávajících se monster, podobnou kulišárnu si ale na své příznivce přichystal také Ram.
Další americká automobilka odhalila na autosalonu v Detroitu nový pick-up, tentokráte jde o Ram 1500, tedy jedno z vůbec nejprodávanějších aut USA. Ten se objevuje v páté generaci, která dostala do vínku citelně aerodynamičtější karoserii. V případě čelního nárazníku je tak kupříkladu možné počítat s automaticky výsuvným spoilerem. Značka se těmito kroky snažila redukovat spotřebu, s čímž napomáhá také vzduchový podvozek, který se při jízdě po dálnici automaticky přibližuje více vozovce.
Při pohledu na prozatímní výčet pohonných jednotek pak sice Ram 1500 příliš úsporně nevypadá, nicméně nesmíme zapomínat na skutečnost, že jsme v Americe. Tedy v zemi, kde prim hrají velkoobjemové jednotky. Proto by nás nemělo překvapit, že základem je verze osazená 3,6litrovým šestiválcem Pentastar, který produkuje 309 koní. Nad ním pak stojí 5,7litrový osmiválec Hemi naladěný na 400 koní.
Obě pohonné jednotky je přitom možné doplnit příplatkovým systémem eTorque, což je označení automobilky pro implementaci 48voltového elektrického okruhu. Z mohutného pick-upu se tak rázem může stát mild hybrid, který může u šestiválcové verze počítat s extra 122 Nm točivého momentu, respektive se 177 Nm u osmiválce. Není to ale zřejmě jediné posílení, kterého se novinka dočká.
Tím se dostáváme k oné šifře, která je tentokrát velmi, velmi nenápadná. Najdeme ji totiž jen v kabině na středovém displeji v podobě času na hodinách na několika fotografiích. Ty totiž ukazují čas 7:07, což na první pohled není nic zásadního, proto tomu také nikdo nevěnoval pozornost. Až skoro po týdnu začalo na fórech kolovat přesvědčení, že tohle je výkon v koních (707), kterým disponuje 6,2litrový osmiválec Hemi, který svou práci odvádí ve vozech Dodge Charger a Challenger Hellcat.
Náhoda? Ale jděte. Na tom samém záběru je zároveň vidět i zřejmě skutečný čas focení 10:28 a ten 7:07 je tedy uměle vytvořený. A vzpomeňte si na dobu, kdy sesterský Dodge začal lákat publikum na dnes už notoricky známé „pekelné kočky“. Tehdy zveřejnil snímek multimediálního systému, kde byla naladěna fiktivní radiová stanice 70's on 7. Značka tedy nejspíše znovu vstupuje do stejné řeky, výsledkem čehož by mohl být nejvýkonnější pick-up světa.
Kdy se tak stane, zjistíme časem. Momentálně se proto vrátíme k již odhaleným verzím, jenž jsou obě nabízeny pouze s osmistupňovým automatem. Kromě něj pak lze uvnitř nalézt také elektronickou parkovací brzdu či již zmíněná multimédia, jenž mohou disponovat až 12palcovým displejem. Do přístrojového štítu pak byla pro změnu zakomponována 7palcový obrazovka.
Ram zákazníkům nabídne šest úrovní výbavy, 12 barev karoserie, 15 designů litých kol a tři různé styly kabiny a délky korby. Na vrchol se přitom usadí provedení Rebel, které se chlubí 33palcovými off-roadovými pneumatiky, zvýšeným podvozkem Bilstein, zadním diferenciálem nebo paketem Off-Road. Ten je zde přitom součástí standardu, u ostatních výbav pak za příplatek.
Pokud vám to ovšem nestačí nebo míříte jiným směrem než do náročného terénu, budete moci sáhnout po doplňcích divize Mopar. Její katalog přitom zahrnuje zhruba 200 položek, mezi něž patří třeba 20palcová litá kola, grafické polepy, větší koncovka výfuku, kryt korby nebo vysouvací schůdek, kterým se na ložnou plochu snáze dostanete.
Nový Ram 1500 se ukázal ve verzi Limited...
...a Rebel. Právě snímky jejího interiéru naznačují, že očekávat můžeme ještě větší extrém
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda