Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů?

Vyjet skoro tisíc schodů s převýšením často až 100 procent vůz skutečně zvládl tak, jak reklama zachycovala, cestu zpět ale neukázala. Ta už probíhala o poznání méně slavně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů?

15.8.2020 | Mirek Mazal

Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů?

/

Foto: Land Rover

Vyjet skoro tisíc schodů s převýšením často až 100 procent vůz skutečně zvládl tak, jak reklama zachycovala, cestu zpět ale neukázala. Ta už probíhala o poznání méně slavně.

Land Rover propaguje svá auta promyšlenými marketingovými akcemi. Nakonec ani novinářské prezentace nebývají nudné a představované novinky je na nich možné poznat na vlastní kůži v adekvátních podmínkách. Nejvíce ale zaujmou extrémní situace, se kterými se Britové nebojí své vozy konfrontovat před objektivy kamer.

Jedním z mistrovských se kdysi stalo uvedení hybridního Range Roveru Sport P400e. V propagačním videu na tento model se auto nejprve propletlo 99 zatáčkami čínského přírodního lesoparku Tchien-men až na vrchol silnice vedoucí pod poutní místo zvané Nebeská brána. Legendární vrchol hory s nadmořskou výškou 1 518 metrů je z cesty běžně dostupný pouze pěšky po 999 schodech, Britové ale chtěli ukázat, že za volantem jejich vozu nemusíte cestou na vrchol vystupovat vůbec.

Do té doby nikoho nenapadlo pokračovat autem z asfaltové okresky po kluzkých schodech až k Nebeské bráně. Pěší výstup má až 100procentní převýšení a další překážkou je proměnlivé počasí s vrcholkem v mracích. Těžká výzva zaujala Land Rover, který s Číňany domluvil možnost natočit výjezd auta až na vrchol hory.

Volantu se ujal Ho-Pin Tung se zkušenostmi z řady závodních seriálů. Před provedením rizikového pokusu vládla nervozita, poslední část schodiště zakryla mlha, přesto se Tung odhodlal sešlápnout plyn až na podlahu. Musel držet vysoké otáčky, aby zátah hybridu nepolevil. Auto by jinak mohlo ztratit trakci a následovala by potupná cesta dolů jako nejednou během příprav celého kousku.

Zdolat příkrou stezku se nepodařilo napoprvé, ale štáb i s jezdcem nakonec vrcholu na jeden zátah dosáhli. Červené SUV o výkonu 297 kW (403 koní) a točivém momentu 640 Nm vyšplhalo do cíle v čase 22 minut a 41 sekund. „Ve své kariéře jsem zažil Formuli E i F1, zároveň jsem zvítězil ve 24hodinovém závodu v Le Mans, ale toto byla nepochybně jedna z největších výzev, jaké jsem kdy čelil,“ přiznal Tung.

Tohle z velké části známe, nezodpovězenou otázkou ale zůstalo, jak se auto dostalo zpět dolů. Představa, že vůz se stejnou lehkostí, s jakou nahoru vyjel, zvládne také sjet zpátky k silnici, je zcela iluzorní. Auto je připravené 100procentní převýšení zdolat jedním směrem, nikoli ale opačným. Kdyby se o to pokusil, nejspíše by skončil v kotrmelcích pod kopcem. Nahoře ale navěky nezůstal.

Menší záhadou se zabývala kvanta teoretiků - někteří sázeli na letecký transport, ti s veselejší povahou zmiňovali spálení auta na vrcholu. O poznání méně dramatickou pravdu ale odhalil jeden z organizátorů akce.

Jakkoli byl Range Rover za cestu nahoru oslavován jako automobilový hrdina, za cestu dolů už by mu lidé až tak netleskali. Automobilka ke sjezdu použila jistící lana, po kterých vůz dolů pomalu spustila. Video na internetu dodnes vidělo už 4,3 milionu lidí, což je velký úspěch, jistě jen málokterý z nich ale ví o tom, jak se z úspěšného výjezdu 999 schodů vůz vrátil zpět na silnici.


Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 1 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 01Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 2 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 02Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 3 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 03Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 4 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 04Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 5 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 05Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 6 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 06Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 7 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 07Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 8 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 08Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 9 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 09Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 10 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 10Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 11 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 11Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 12 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 12Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 13 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 13Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 14 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 14Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 15 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 15Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 16 - Range Rover po vyjezdu 999 schodu sjel po lanech 16
Range Rover Sport velkolepě vyjel skoro tisíc schodů až ke vstupu do Nebeské brány, dolů musel být spuštěn za pomoci lan. Foto: Land Rover

Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů? - 17 - Range Rover vyjel 999 schodu jak se dostal dolu 01
Při přípravách kaskadérského kousku nešlo vždy vše podle plánu, lana občas přišla ke slovu i zde. Foto: Land Rover

Zdroj: Motoring

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.