Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Realitní magnát si objednal nová auta za 398 milionů Kč, odhalil jedno po druhém
6.10.2019 | Petr Miler
Objednali jste si novou Octavii za půl milionu? Gratulujeme, Manny Khoshbin si koupil 6 aut za skoro 400 milionů. A je to jeden skvost vedle druhého.
Manny Khoshbin u nás už není neznámým jménem. Kdysi chudý Íránec se po emigraci do USA vypracoval na jednoho z nejúspěšnějších obchodníků s realitami a stal se velmi bohatým člověkem. Oficiální zdroje hovoří o jeho asi miliardovém jmění v korunách, už s ohledem na hodnotu jeho aut ale pochybujeme o tom, že tento údaj je přesný. Khoshbin jako velký automobilový nadšenec vlastní už nyní automobily v ceně asi 700 milionů Kč a světu vypráví i o tom, co se mu na nich nelíbí.
V jeho kolekci najdeme mimo jiné pět McLarenů Mercedes SLR, dvě Bugatti Veyron, McLareny Senna a P1, Koenigsegg Agera RS a spoustu dalších skvostů. Jeho jmění tak musí být o poznání větší, zvláště když se nyní pochlubil tím, že do jeho garáží míří dalších šest skvostů, z nichž by si většina nás nemohla dovolit ani sadu kol. Je to skutečně jedno superauto vedle druhého a Khoshbin nemá problém ukázat specifikace, v jakých si je objednal.
První a nejvýjimečnější z nich je unikátní Bugatti Chiron, které si nechává postavit ve spolupráci automobilky s firmou Hermès. Francouzský specialista na módní doplňky vytváří pro Khoshbina zejména jedinečný kožený světlý interiér s výplněmi s motivem koně. Protože ten odnepaměti patří jak k logu Hermès, tak k tomu, co má Chiron pod kapotou především. Kompletní specifikaci stroje a záběry z jeho příprav můžete vidět níže a Manny K. rovnou říká, abychom se ani neptali, kolik tohle všechno stálo. Jen střešní okno za 1,4 milionu Kč asi stačí pro uvěření očekávání ceny tohoto stroje přesahující 100 milionů Kč, blízko této hranice se nakonec dostávají i citelně skromnější specifikace.
Dalším na řadě je McLaren Speedtail, který bude postaven jen ve 106 exemplářích a Khoshbin dostane ten s číslem 24. Zatím zvolil verzi v kombinaci oranžové barvy a nelakovaného karbonu s bílo-oranžovým interiérem, i tady ale dojde na další individualizaci firmou Hermès, takže konečná podoba vozu může být trochu jinak. Základní cena 53 milionů korun tak jistě též poletí razantně nahoru.
Jsme u čísla tři, kterým je moderní interpretace legendárního Porsche 935. Znovu limitovaný stroj, tentokrát počtem 77 vyrobených aut, si Khoshbin nechá udělat v provedení Martini a navzdory absenci silniční homologace si do něj nechá dát na přání dvě sedadla - prý aby provezl svou ženu po okruhu. Jistě se už nemůže dočkat... Základní cena činí 19 milionů Kč.
Číslem čtyři je Mercedes-AMG Project One, tedy silniční Formule 1 od Mercedesu, kterou aktuálně stíhá jedno zpoždění za druhým. Na tohle auto si tedy nadaný obchodník ještě počká, proto ani nemá jeho finální specifikaci. Minimálně 53 milionů Kč na něj ale už připraveno má.
Dalšími dvěma přídavky do kolekce jsou nový Ford GT, který by měl být na světě každou chvíli, a také Koenigsegg Jesko v silničním provedení. Také na ten si ještě bude muset ještě chvíli počkat. V případě základních cen těchto dvou strojů se bavíme o sumě 76 milionů Kč, z nichž naprostá většina pochopitelně připadá na Koenigsegg.
Sumou základních cen a odhadu minimální ceny Bugatti se dostáváme k částce 301 milionů Kč, takže pokud Manny Khoshbin hovoří o objednávce za 398 milionů (a vážně není důvod mu nevěřit), dokážeme si asi tak představit, kolik stála jeho další zvláštní přání. Ve světe těchto aut je i 10 milionů korun něco jako nic. Podívejte se ale sami, na co všechno Manny čeká, postupně buduje jednu z nejúžasnějších kolekcí moderních superaut, která si lze představit. Jen italským strojům zjevně zatím na chuť nepřišel...
Kdysi chudý Íránec dnes pilně buduje jednu z nejúžasnějších kolekcí moderních superaut vůbec, šest nových přídavků stojí za to
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva