Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rekordní prodeje aut v ČR v srpnu byly velká party, na níž Škoda chyběla. Proč?
5.9.2018 | Petr Prokopec
Nejvíce vozů v historii českého trhu s auty bylo prodáno během letošního srpna. Z téhle party ale bude všechny zúčastněné i nezúčastněné pěkně dlouho bolet hlava, čísla nejsou reálná.
Pokud se kdokoliv podívá na srpnové registrace, rozhodně by neměl mít důvod ke smutku. Meziročně totiž došlo 31,3procentnímu růstu, na čemž kupodivu nemá největší zásluhu Škoda. Místo toho šly neuvěřitelně nahoru prodeje Volkswagenu, Hyundai, Renaultu a Kie. Druhá zmíněná korejská značka, stejně jako Francouzi, díky tomu přeskočila i Ford, který tak neklesl jen pod Dacii, ale i pod Nissan.
Celkově přitom bylo za osmý letošní měsíc prodáno 27 830 nových aut, tedy nejvíce v historii českého trhu. Škoda s „pouhými“ 6 671 registracemi sice i nadále trůní na zlaté příčce, ovšem daný počet představuje pouze 24procentní tržní podíl. Volkswagen se oproti tomu chlubí 114procentním růstem, který jeho prodeje zvedl na polovinu škodováckých, zatímco Kia se dostala tam, kde byli dříve právě Němci.
Kia dosáhla v srpnu rekordních prodejů, většina lidí přitom sáhla po výběhovém Cee'du
Mohlo by se tedy zdát, že šampaňské bouchá napříč celou republikou, krom Mladé Boleslavi, nicméně ve skutečnosti na oslavy nejspíše nikde nedošlo. Je totiž jisté, že tu máme jen klid před bouří, respektive v tomto případě spíše bouři před klidem. Již pár dní totiž platí nová metodika měření spotřeby WLTP, která si vyžádala opětovnou homologaci celého portfolia každé automobilky. Ta ovšem z velké části stále ještě nebyla dokončena a u některých vozů či verzí na ní ani nedojde.
My jsme dosud informovali hlavně o problémech u Škody a u Volkswagenu, kde jsou momentálně vaše možnosti zhruba poloviční oproti minulosti. Nejinak je tomu ovšem u Audi, kde konfigurátor zná jen pár vrcholných modelů. A to vlastně jen proto, že jde o ryzí novinky, které již byly vyvíjeny s ohledem na nová pravidla. U zbytku lze ale spíše vybírat jen mezi skladovými vozy, nebo čekat na rozšíření nabídky.
Pohled na ceníky či konfigurátory ostatních značek kupodivu žádné drastické redukce neodhalí. Mohlo by se tedy zdát, že s nákupem u Korejců, Francouzů nebo Italů žádný problém nebude. Nicméně ono razantní navýšení registrací naznačuje spíše pravý opak. Tři čtvrtě všech nově prodaných vozů je totiž spojeno s firemními zákazníky, u Volkswagenu pak jde dokonce o 90 procent. Pokud si přitom uvědomíme, že více než třetina všech aut (konkrétně 9 676 ks) připadá na Prahu, kde sídlí importéři i řada dealerů, je jasné, že došlo k hromadné registraci už vyrobených aut na dealery či importéry, které jen díky tomu budou moci ještě po nějaký čas prodávat. O to méně nově prodaných vozů bude v dalších měsících.
Volkswagen zabodoval hlavně s SUV Tiguan, jenž tvoří takřka třetinu veškerých registrací značky. I těch si ale velkou část jistě „nakoupil sám u sebe”
Je zvláštní, že Škoda se této mašinérie nezúčastnila, i když ani ona nemá pomalu co prodávat. Buď si jako automobilky může být jista, že homologace dnes nenabízených verzí budou brzy dokončeny a podobné praktiky nejsou nutné, nebo... si to jenom myslí a v dohledné době budou dealeři „na suchu”. Ať tak či onak ztratila kvůli neúčasti na té podivné srpnové party vládu nad několika segmenty, kterých je přítomna. Kupříkladu Rapid tak prohrál s Hyundai i30, zatímco mezi SUV nevládne Škoda Kodiaq ani Karoq, ale Nissan Qashqai.
Pokud vás pak zajímá dělení dle paliv, můžeme zmínit, že pád dieselů pokračuje. Ve prospěch aut spalujících motorovou naftu se totiž vyslovilo pouze 25 procent kupujících, zatímco po benzinech jich sáhlo 72 %. Prim přitom diesely hrají u Audi, BMW, Jaguaru, Land Roveru, Mercedesu či Volva, tedy u prémiových značek. V případě mainstreamu ovšem převládají vonnější výpary.
Celkové registrace aut v ČR, 2004 - 2018
Celkové registrace aut v ČR, srpen a leden až srpen 2018
Celkové registrace dle jednotlivých tříd, srpen 2018
Registrace mini vozů, srpen 2018
Registrace malých vozů, srpen 2018
Registrace v nižší střední třídě, srpen 2018
Registrace ve střední třídě, srpen 2018
Registrace ve vyšší střední třídě, srpen 2018
Registrace luxusních vozů, srpen 2018
Registrace sportovních vozů, srpen 2018
Registrace terénních vozů, srpen 2018
Registrace MPV, srpen 2018
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999