Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault chce zavést 20palcová kola jako standard pro všechny modely
27.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po Scénicu a Grand Scénicu by velké ráfky měly dostat i další novinky. Umocnit mají vzhled, zároveň ale prý zlepší spotřebu a komfort. Také kroutíte hlavou?
Říká se, že kola dělají auto. A je to pravda, stačí zvolit nevyhovující ráfky se špatným designem či o malé velikosti, a rázem se vizuální dojem z vašeho vozu může stát tragédií. Automobilky jsou si toho vědomy, a proto i s ohledem na neustále zvětšování aut nabízejí pro jednotlivé modely kola o stále větším průměru. Snad ale ještě žádná značka hlavního proudu nezašla tak daleko jako Renault, pro kterého již základem nejsou šestnáctky, sedmnáctky, osmnáctky a dokonce ani devatenáctky.
Jak se ukázalo v případě modelů Scénic a Grand Scénic, francouzská automobilka v jejich případě již s ničím jiným než s 20palcovými ráfky nepočítá. Jak nově naznačil šéfdesignér Renaultu Laurens van der Acker, tento krok je dost možná precedentem pro budoucí portfolio značky. Dvacítky dle něj na vozech nejen dobře vypadají, ale zároveň se mohou pochlubit i zlepšením efektivity provozu.
V tomto ohledu se zdá, že se u Renaultu pominuli, neboť velká kola byla vždy spojována s vyšší spotřebou. Důvodem ovšem nebyl průměr ráfku, nýbrž jeho šířka, které následně odpovídala i volba pneumatik. Čím širší gumové válce jsou, tím větší mají trakci ale současně i valivý odpor. Francouzi ale sází spíše na útlost, zmíněné dvacítky obouvají pneumatiky o rozměru 195/55.
Obdobnou či přímo stejnou kombinaci by tedy měly dostat i další modely značky, což podle van den Ackera usnadní práci inženýrům. „Namísto několikerého ladění podvozku či jednoho univerzálního kompromisu budou všechna auta optimalizována pro velká kola.“ Obávat se přitom nemáme ztráty komfortu, jenž je francouzským vozům vlastní, o to se pro změnu má postarat vysoký profil pneu, i při tak velkých ráfcích.
Budoucnost má tedy Renault nalinkovanou hezky, přičemž daný směr mu nejspíše nebude nikdo vyčítat. Tedy až do chvíle, než bude zapotřebí měnit pneumatiky či samotný ráfek. Takový rozměr 195/55 R20 totiž není zrovna obvyklým, což logicky ovlivní cenu i čekací dobu. Levná pak ostatně nebude ani výměna kol, pokud dojde kupříkladu k jejich poškrábání. Nejsme si tedy jisti, zda vidíme tolik výhod, co Renault...
Standardními 20palcovými litými koly se chlubí jak nový Renault Scénic...
...tak i poněkud větší varianta Grand Scénic, které by jakýkoliv menší rozměr definitivně neslušel
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan