Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault chce zavést 20palcová kola jako standard pro všechny modely
27.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po Scénicu a Grand Scénicu by velké ráfky měly dostat i další novinky. Umocnit mají vzhled, zároveň ale prý zlepší spotřebu a komfort. Také kroutíte hlavou?
Říká se, že kola dělají auto. A je to pravda, stačí zvolit nevyhovující ráfky se špatným designem či o malé velikosti, a rázem se vizuální dojem z vašeho vozu může stát tragédií. Automobilky jsou si toho vědomy, a proto i s ohledem na neustále zvětšování aut nabízejí pro jednotlivé modely kola o stále větším průměru. Snad ale ještě žádná značka hlavního proudu nezašla tak daleko jako Renault, pro kterého již základem nejsou šestnáctky, sedmnáctky, osmnáctky a dokonce ani devatenáctky.
Jak se ukázalo v případě modelů Scénic a Grand Scénic, francouzská automobilka v jejich případě již s ničím jiným než s 20palcovými ráfky nepočítá. Jak nově naznačil šéfdesignér Renaultu Laurens van der Acker, tento krok je dost možná precedentem pro budoucí portfolio značky. Dvacítky dle něj na vozech nejen dobře vypadají, ale zároveň se mohou pochlubit i zlepšením efektivity provozu.
V tomto ohledu se zdá, že se u Renaultu pominuli, neboť velká kola byla vždy spojována s vyšší spotřebou. Důvodem ovšem nebyl průměr ráfku, nýbrž jeho šířka, které následně odpovídala i volba pneumatik. Čím širší gumové válce jsou, tím větší mají trakci ale současně i valivý odpor. Francouzi ale sází spíše na útlost, zmíněné dvacítky obouvají pneumatiky o rozměru 195/55.
Obdobnou či přímo stejnou kombinaci by tedy měly dostat i další modely značky, což podle van den Ackera usnadní práci inženýrům. „Namísto několikerého ladění podvozku či jednoho univerzálního kompromisu budou všechna auta optimalizována pro velká kola.“ Obávat se přitom nemáme ztráty komfortu, jenž je francouzským vozům vlastní, o to se pro změnu má postarat vysoký profil pneu, i při tak velkých ráfcích.
Budoucnost má tedy Renault nalinkovanou hezky, přičemž daný směr mu nejspíše nebude nikdo vyčítat. Tedy až do chvíle, než bude zapotřebí měnit pneumatiky či samotný ráfek. Takový rozměr 195/55 R20 totiž není zrovna obvyklým, což logicky ovlivní cenu i čekací dobu. Levná pak ostatně nebude ani výměna kol, pokud dojde kupříkladu k jejich poškrábání. Nejsme si tedy jisti, zda vidíme tolik výhod, co Renault...
Standardními 20palcovými litými koly se chlubí jak nový Renault Scénic...
...tak i poněkud větší varianta Grand Scénic, které by jakýkoliv menší rozměr definitivně neslušel
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda