Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi

Objemy motorů míří dolů skoro u všech aut, málokteré ale prošlo tak extrémní proměnou jako Renaulty střední třídy. Pamatujete, co nabízely ještě před dvěma léty?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi

27.10.2017 | Marek Bednář | 19 příspěvků

Objemy motorů míří dolů skoro u všech aut, málokteré ale prošlo tak extrémní proměnou jako Renaulty střední třídy. Pamatujete, co nabízely ještě před dvěma léty?

Když dnes chcete auto střední třídy s šestiválcem, musíte na stůl vyskládat spoustu Palackých za vůz značek jako jsou Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Ještě před pár lety - někdy i doslova - však byla k mání se šestiválcem i řada obyčejnějších aut. A nebyla to jen ta notoricky známá jako Superb nebo Passat, ale i taková, u kterých se to z dnešního pohledu zdá být skoro neuvěřitelné - třeba Renault Laguna.

Laguna poslední generace se vyráběla do roku 2015 a až do té doby byla k mání hned se dvěma šestiválci. Jednak s benzínovou 3,5 V6, která měla atmosférické plnění a dávala 238 koní a 330 Nm. I to je jistě zajímavé, podobný motor ale nabízelo donedávna více aut. Raritou už ale byl vznětový motore 3,0 V6 dCi o 235 koních a 450 Nm, s nímž vůz zrychloval na stovku za 7,5 sekundy a rozjel se až na 242 km/h.

Zmíněný Passat nebo Superb v tu dobu nenabízely dieselovou V6 už léta - ta u Superbu skončila s první generací a u Passatu s generací B5.5. Pak už byl kromě prémiových značek k mání s dieselovým šestiválcem právě jen Laguna a je to pozoruhodné o to více, když se podíváme do dnešní nabídky Renaultu. Ten nyní ve stejné třídě nabízí Talisman a šestiválec nemá pod kapotou už žádný. Skok byl u nafty o to větší, že nejobjemnějším dieselem Talismanu je 1,6 dCi, to je skoro poloviční motor. Pravda, s dvěma turby, 160 koňmi a 380 Nm, ale oproti 235koňové V6 je skoro legrační motůrek.

Pokud byste po mainstreamovém sedanu, kupé či kombi střední třídy s dieselovou V6 toužili, Laguna V6 dCi se jako ojetá dá stále koupit. Výběr šestiválcových verzí není velký, na Mobile.de je jich ale několik desítek a většinou na tři čtyři roky staré auto budete potřebovat mezi 300 a 350 tisíci Kč. Obvykle je s V6 dCi k mání kupé, docela dobře lze sehnat i kombík, sedan je spíše raritou, na většině trhů se nenabízel.

Výbava je samozřejmě špičková, bavíme se o vrcholu nabídky, takže automatická dvouzónová klimatizace, elektrické a vyhřívané přední sedačky nebo navigace je samozřejmostí. Jak budou aktuální mapy a jak svěže bude vypadat grafika infotainmentu, je samozřejmě trochu jiná otázka, ale vývoj na tomto poli je v posledních letech překotný.

Níže na fotkách můžete vidět kombík a sedan, prahnete-li po kupé, je shánění relativně snadné a už pod 200 tisíc korun najdete první rozumně vyhlížející kousky. Za největší minus všech karosářských verzí lze označit příď, na kterou si leckdo bude hodně těžko zvykat, řekněme eufemisticky, ale... třeba se právě vám líbí.

Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 1 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 01Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 2 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 02Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 3 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 03Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 4 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 04Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 5 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 05Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 6 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 06Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 7 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 07Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 8 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 08Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 9 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 09Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 10 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 10Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 11 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 11
Kombík Renault Laguna s V6 dCi lze sehnat relativně dobře...

Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 12 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 12Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 13 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 13Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 14 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 14Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 15 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 15Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 16 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 16Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 17 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 17Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 18 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 18Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 19 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 19Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 20 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 20Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 21 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 21Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 22 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 22Renault Laguna ještě nedávno nabízel diesel 3,0 V6. Nástupce končí u 1,6 dCi - 23 - Renault Laguna V6 dCi vzpominka 23
...sedan je spíše raritou. Kupé je naopak na trhu dost a dost

Zdroje: Mobile.de, Autotrader.nl

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 19 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše