Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6

Když se dnes s požadavkem na koupi obdobného auta stejné třídy vydáte k Mercedesu, vysměje se vám, ani kdysi diesely posedlá německá značka vám už šestiválec ve voze střední třídy neprodá. Ještě v minulé dekádě byste pochodili u Renaultu, pár přežívajících důkazů se pořád dá koupit v hezkém stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6

18.10.2023 | Petr Miler

Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6

/

Foto: Daniel und Florin Ghisan GbR, publikováno se souhlasem

Když se dnes s požadavkem na koupi obdobného auta stejné třídy vydáte k Mercedesu, vysměje se vám, ani kdysi diesely posedlá německá značka vám už šestiválec ve voze střední třídy neprodá. Ještě v minulé dekádě byste pochodili u Renaultu, pár přežívajících důkazů se pořád dá koupit v hezkém stavu.

Když dnes zatoužíte po novém autě střední třídy s šestiválcem, budete muset na stůl vyskládat spoustu Palackých u drahých německých značek. A někdy ani to nebude stačit, takový Mercedes na šestiválcové motory u třídy C rezignoval zcela. Audi vás pro změnu donutí pořídit si jeho A4 ve verzích S4 nebo RS4, protože jinak též skončíte u čtyřválců, jen BMW nabízí alespoň naftové šestiválce do běžných verzí trojky. Ale všeho do času.

Ještě před pár lety - někdy i doslova - přitom byla k mání se šestiválci také řada obyčejnějších aut. A nebyla to jen ta notoricky známá jako Superb nebo Passat, ale i taková, u kterých se to z dnešního pohledu zdá být skoro neuvěřitelné - třeba Renault Laguna. Ten se ve své poslední - a myslíme tím tu úplně poslední - generaci vyráběl do roku 2015 a až do té doby byla k mání dokonce hned se dvěma šestiválci, přičemž ten druhý je z dnešního pohledu bez nadsázky fascinující.

Začněme ale u toho prvního, kterým byla benzínová 3,5 V6, která měla atmosférické plnění a dávala 238 koní výkonu a 330 Nm točivého momentu. I to je jistě zajímavé, podobný motor ale nabízelo donedávna více aut. Raritou byl ale už tehdy vznětový motor 3,0 V6 dCi o 235 koních a 450 Nm, s nímž vůz zrychloval na stovku za 7,5 sekundy a rozjel se až na 242 km/h. Neděláme si legraci, dieselový šestiválec, do Laguny, s jakoukoli karoserií.

Zmíněný Passat nebo Superb v tu dobu nenabízely dieselovou V6 už léta - ta u Superbu skončila s první generací a u Passatu s generací B5.5. Pak už byla kromě prémiových značek k mání s dieselovým šestiválcem právě jen Laguna a je to pozoruhodné o to více, když se podíváme do nabídky Renaultu z posledních let. Teď už v této třídě nenabízí absolutně nic, dříve dostupný kombík Talisman pod tíhou minimálního zájmu skončil, šestiválec ale stejně neměl pod kapotou ani omylem a loučil se alespoň s dvoulitrem. Na trh ovšem (se vší vážností) přišel s nejobjemnějším dieselem v podobě motoru 1,6 dCi. To je skoro poloviční agregát, pravda se dvěma turby a 160 koňmi, oproti 235koňové V6 to ale byl stejně legrační motůrek.

Pokud byste po Laguně s dieselovou V6 toužili, dá se stále koupit jako ojetá. Výběr šestiválcových verzí je ale dnes sakra malý, po celé Evropě se jich najdou nanejvýš desítky a pokud chcete jakkoli menší nájezd, musíte sáhnout po kupé (také pozoruhodná věc v roce 2015 této třídě, že?). Sehnat se dá s trochou snahy i kombík, sedan je spíše raritou, na většině trhů se totiž nenabízel.

Výbava je pochopitelně vždy špičková, bavíme se o vrcholu nabídky, takže automatická dvouzónová klimatizace, elektrické a vyhřívané přední sedačky nebo navigace je samozřejmostí. Jak budou aktuální mapy a jak svěže bude vypadat grafika infotainmentu, je pochopitelně trochu jiná otázka, vývoj na tomto poli je v posledních letech pořád překotný.

Níže na fotkách můžete vidět neobvykle zachovalé kupé s přijatelnými 112 tisíci najetými km, kterému byste ani takový nájezd nehádali, je opravdu v pěkném stavu. Aktuálně je k mání za mrzkých 8 900 euro (asi 219 tisíc Kč) v německém Mnichově. To je skutečně směšná cena na auto s takovou technikou, však u Mercedesu po vás dnes budou chtít víc jak 1,2 milionu Kč za Céčko s naftovým čtyřválcem, který se i této letité V6 dCi vyrovná přesně v jedné věci - v ničem. Čtyřválcový diesel je pořád služebník bez špetky noblesy, šestiválec se chová docela jinak. A v s Lagunou hýbe jede opravdu nenuceně.

Jasně, musíte s ním akceptovat poslední Lagunu, jejíž podivnou příď nespasí ani všechny peníze světa. A v tomto případě navíc kupé, které nebude po chuti každému. Na druhou stranu je to auto, do kterého můžete pravidelně usedat s láskou, už kvůli jeho motoru. Nové vozy šité na míru požadavkům EU, které nepřipouští pořádnou pohonnou jednotku ani ve sférách, ve kterých se pohybuje Mercedes, kvůli jejich motorům milovat skutečně nelze.


Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 1 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 01Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 2 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 02Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 3 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 03Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 4 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 04Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 5 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 05Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 6 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 06Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 7 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 07Poslední záchvěv vrcholné éry obyčejných naftových aut se dá pořád koupit pěkný, tento Renault má 235koňový diesel V6 - 8 - Renault Laguna Coupe GT 30 dCi 2011 hezky prodej 08
Zachovalý Renault Laguna s motorem V6 dCi je na trhu ojetin raritou, nejlépe seženete málo jeté kupé. Tohle je jedno z těch nejhezčích v nabídce, za 219 tisíc vám dá v lecčem víc než nový Mercedes za šestinásobek. Foto: Daniel und Florin Ghisan GbR, publikováno se souhlasem/small>

Zdroj: Daniel und Florin Ghisan GbR@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.