Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond promluvil o elektrických autech, nekoupil by si ani to nejlepší
21.10.2019 | Petr Prokopec
Britský moderátor je známým milovníkem osmiválců, a tak na první pohled jeho odměřenost vůči elektromobilům nepřekvapí. Jeho vztah ale není až tak negativní.
Do diskuzí o elektromobilech se často zapojují i lidé, jimž auta obecně moc neříkají. Rozhodně je proto příjemnou změnou vyslechnout si pro jednou člověka, který auty žije. Richard Hammond na rozdíl od kolegy Jamese Maye žádný elektromobil nevlastní, naopak se spíše vyznačuje neutuchající láskou k čemukoliv, co pohání vidlicový osmiválec. Vůbec by tedy nebylo překvapivé, kdyby vozy osazené jiným než spalovacím ústrojím odsuzoval. Nic takového se ovšem neděje.
„Jsem si jistý, že jednoho dne budu elektromobil vlastnit,“ začíná optimisticky Hammond. A dodává, že je touto formou mobility nadšený. Jeho další slova ale již tak pozitivní nejsou. Populární britský novinář a moderátor tvrdí, že momentálně na celém světě neexistuje vůz, který by jej nadchnul natolik, aby zatoužil po jeho vlastnictví. Ač tedy elektromobily v rámci své práce testuje stále častěji - a ty nejdražší dokonce likviduje - jejich stávající schopnosti jej zatím nepřesvědčily.
Za největší problém Hammond považuje omezený dojezd. Jeho dům je vzdálen 217 km od jeho kanceláře, což sice na první pohled nevypadá jako nepřekonatelná vzdálenost, neboť řada dnešních elektrických aut se chlubí dojezdem přes 500 km, nicméně ten je pouze teoretický. Stačí tedy jet trochu aktivněji, nebo aby byla větší zima a posádka nechtěla na palubě mrznout a cíl vaší cesty je najednou nedosažitelný. A na rozdíl od doplnění benzinu budete takovou situaci obtížně rychle řešit.
Co naopak dle Hammonda problém není? Kupodivu absence zvuku. I přes oblibu osmiválců britský moderátor dodává, že tak jako jsme si zvykli na libozvučné soundtracky, tak si během příštích pár let zvykneme na elektrické bzučení. Zejména proto, že vysoké výkony a sportovní jízda již nebudou spojené pouze s objemnými spalovacími pohonnými jednotkami. Zatímco tedy nyní nás mrazí až do morku kostí jekot výfuku, do budoucna bude veškeré vzrušení spojené s tichem.
Stejně jako se tedy mění samotné vozy, tak se dle Hammonda mění i náš vztah k nim. Neexistuje tedy vlastně důvod, proč by si jeden takový neměl za pár let pořídit. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť pokud se elektromobily dostanou na cenově přijatelnou úroveň, nabídnou dostačující praktičnost a zároveň skutečně přispějí k ochraně životního prostředí, pak vůči nim nelze říci ani popel. Problémem však je, že něco takového je momentálně nedosažitelné
V prvé řadě je totiž třeba poukázat na skutečnost, že velká část elektřiny vzniká spalováním fosilních paliv, emise se tak jen přesouvají z jednoho místa na druhé. Kromě toho se v případě baterií velmi spoléhá na vzácné kovy, které začínají docházet. A jejich těžba nemá s ekologií pranic společného. Hammond však zjevně má pocit, že všechny tyto nesnáze se povede vyřešit. A co více, výrobci na elektromobilech začnou i vydělávat. Tak uvidíme, jak se jeho předpovědi naplní.
Richard Hammond přiznal, že si jednou koupí elektromobil. Zatím má ale problémy s jejich nedostatečnou praktičností, bydlí totiž 217 km od své kanceláře
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien