Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond si kupuje nové auto, prosí o pomoc s jeho specifikací
7.11.2019 | Petr Prokopec
Žijeme v docela zajímavé době, kdy jsou si lidé vzdálenější i bližší než kdy dříve. Jen tak se může stát, že blízké vídáme často jen přes Skype, ale současně se můžeme zapojit do specifikace auta světové celebrity.
Hvězdy pořadu The Grand Tour se zjevně rozhodly, že doplní svůj vozový park. Zatímco James May se už ani netají tím, že propadl elektromobilitě, Richard Hammond zůstává věrný klasice. Jeho nové auto tedy i nadále počítá se spalovacím ústrojím, postaveno navíc bude ručně. Něco takového se dnes již příliš často nevidí, o to sympatičtější je, že nás Richard na novém videu protáhne továrnou Morganu, kam dorazil jako „zcela obyčejný zákazník“. Jen u toho ale nejmladší z populárního tria moderátorů nezůstává, neboť vám dokonce hodlá umožnit, abyste se na specifikaci jeho nového vozu podíleli.
Hammond si totiž není jist, jaký interiér by měl jeho nový Morgan Plus Six dostat. Ve hře jsou dvě varianty, kdy první počítá s červenou kůží a diamantovým prošíváním, zatímco v druhém případě je čalounění modré a švy podélné. Vše ostatní ale zůstává neměnné, což platí jak o černé karoserii, tak o hnacím ústrojí. To přitom tvoří třílitrový šestiválec od BMW, který používá také Toyota Supra a jenž stejně jako v japonském kupé dává také v tomto případě 340 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.
Zajímavé přitom je, že Morgan tak jako Toyota momentálně nabízí pouze provedení osazené osmistupňovým automatem. S tím tedy stoprocentně může počítat také Hammond, který se rozhodl nečekat na manuální provedení, jenž by se na rozdíl od japonského kupé nakonec mělo objevit, a to dokonce jako oficiální produkt. Kdy ovšem Britové dokončí jeho vývoj a pustí jej do prodeje, zatím není jisté. Aktuálně je tedy k mání pouze automat od ZF, se kterým dorazila i pádla pod volantem.
Jakkoliv přitom Plus Six vypadá jako vůz, který v nabídce Morganu figuruje již léta, ve skutečnosti jde o naprostou novinku, která byla představena letos v Ženevě. Oproti předchůdcům přichází vybavena novou platformou CX-Generation, jenž využívá lepeného hliníku. Nicméně na některé část rámu je stále používáno dřevo. To však nemá žádný negativní vliv na hmotnost, při 1 075 kilogramech je ostatně nový Plus Six lehčí o sto kilo než vozy značky postavené na předchozí struktuře.
Morgan přitom uvádí, že novinka je tím nejdynamičtějším vozem, jaký kdy stvořila, což mají doložit data o sprintu a nejvyšší rychlosti. Počítat lze totiž s 4,2sekundovou akcelerací a maximálkou 267 km/h, mimo to se však hnací ústrojí má chlubit také nemalou efektivitou. Spotřeba v reálném světě by proto měla činit 7,4 l/100 km. Jak tomu ale bude ve skutečnosti, záleží jen na Richardovi a jeho touze seznamovat jeden ze dvou pedálů s červeným či modrým koberečkem.
Lze pak už jen dodat, že nový Morgan Plus Six dostal do vínku dva jízdní režimy Sport a Sport Plus, které sice upravují odezvu motoru nebo čas řazení, na takový adaptivní podvozek či adaptivní řízení však v jeho případě zapomeňte. Co ovšem Britové nabízí, to je třeba příplatkový sportovní výfuk. Zda si ovšem ten Hammond objednal, momentálně nevíme. Stejně jako není jisté, na kolik Richarda jeho nová hračka přišla. Ceníkově ale startuja na 77 995 GBP, tedy více jak 2,3 milionu Kč.
Richard Hammond si pořídil nový Morgan Plus Six, zatím však není rozhodnut o interiéru. Hlasovat o něm můžete na odkazu níže
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda