Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řídící jednotka Chevrovetu Corvette C7 Z06 škrtí výkon, prý kvůli životnosti
13.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří majitelé Z06 si stěžují na ztrátu výkonu po pár ostrých kolech. Podle výrobce je to záměr, kvůli životnosti. Je motor nedostatečně dimenzován?
Noví majitelé Chevroletu Corvette C7 Z06 začali své stroje dostávat teprve nedávno. Někteří dělali burnouty a jeli hned na motorovou brzdu, jiní naopak závodili s Vipery. Brzda ukázala výkony vysoko nad oficiálně udávanými, Viper však Corvette ve zrychlení pružném i s pevným startem porazil 7:0. Vypadá to jako protiklad, jenže tomu tak být nemusí.
Někteří noví majitelé Corvette Z06 údajně pociťují ztrátu výkonu například po několika ostrých kolech na trati. Nevíme, jestli to jsou ovály, Willow Springs nebo Laguna Seca a ani o kolika kolech zprávy hovoří, desítky to ale asi nebudou. A také to asi nebude jen pár koní, které mizí, ale mnohem více, pokud to jde rozeznat jen pocitem za volantem a nikoliv měřením. Přiřazovali to absorpci tepla od motoru kompresorem, což znamená, že vzduch na výstupu z něj, tedy vzduch nasávaný do motoru, je teplejší, a motor tak dává méně výkonu. Jenže realita je prý jinde.
Podle General Motors to je dáno naladěním elektroniky a není to chyba, nýbrž záměr. Řídící jednotka prý v rámci prodloužení životnosti motoru a splnění emisních nařízení motor trochu škrtí, a to pravděpodobně zejména po dosažení určité teploty jednotlivých částí - alespoň tak si lze vysvětlovat ztrátu výkonu až po pár ostrých kolech na trati.
Člověk by očekával, že to bude spíš naopak, tedy že řídící jednotka bude motor šetřit, dokud se neohřeje na provozní teplotu, protože právě při startu a těsně po něm se motor opotřebovává nejvíce a také spotřeba paliva je největší. Že ale bude mít motor auta zaměřeného na sportovní jízdu nejvíce výkonu v běžné provozní teplotě, které dosáhne při jízdě po silnici, je pozoruhodné.
Oněch 698 koní a 988 Nm tak nejspíš bylo naměřeno právě za těchto podmínek a nebylo by je možno zopakovat třeba desetkrát za sebou. Stejně tak zmíněné „závody” mezi novou Corvette a Viperem TA mohly probíhat po rychlé jízdě po dálnici nebo mnohém prudkém zrychlení, tedy v režimu, kdy měla Corvette nižší než udávaný výkon.
Něčemu takovému se moc nechce věřit, ale Chevrolet má k těmto skutečnostem jasný a nikoliv negativní postoj - nemlží, nevyvrací. „Věříme, že velká většina zákazníků bude více než spokojena se standardními výkony Z06. Ti, kteří chtějí více, mohou navštívit úpravce, kteří nemusí dodržovat ta samá pravidla jako originální výrobce,” uvedla značka v prohlášení. To v podstatě znamená, že změna nastavení řídící jednotky je možná, ale že záruka vezme za své.
Tato zjištění přinášejí zajímavé novinky. Jednak se můžeme domnívat, že Chevrolet svému výrobku i přes záruku pět let nebo 160 tisíc kilometrů na pohonné ústrojí zas tolik nevěří, když ho škrtí pro zachování životnosti. A jednak to může znamenat, že pokud nebudete lpět na záruce, můžete jen úpravou elektroniky dostat z tohoto osmiválce skutečně spoustu výkonu - ale s největší pravděpodobností za vysokou cenu kratší životnosti. Vypadá to totiž, že motor není z výroby dostatečně dimenzován na to, aby zvládl více než několik kol plného tempa na okruhu.
Corvette Z06 prý o výkon při ostré jízdě přichází schválně
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva