Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řídící jednotka Chevrovetu Corvette C7 Z06 škrtí výkon, prý kvůli životnosti
13.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří majitelé Z06 si stěžují na ztrátu výkonu po pár ostrých kolech. Podle výrobce je to záměr, kvůli životnosti. Je motor nedostatečně dimenzován?
Noví majitelé Chevroletu Corvette C7 Z06 začali své stroje dostávat teprve nedávno. Někteří dělali burnouty a jeli hned na motorovou brzdu, jiní naopak závodili s Vipery. Brzda ukázala výkony vysoko nad oficiálně udávanými, Viper však Corvette ve zrychlení pružném i s pevným startem porazil 7:0. Vypadá to jako protiklad, jenže tomu tak být nemusí.
Někteří noví majitelé Corvette Z06 údajně pociťují ztrátu výkonu například po několika ostrých kolech na trati. Nevíme, jestli to jsou ovály, Willow Springs nebo Laguna Seca a ani o kolika kolech zprávy hovoří, desítky to ale asi nebudou. A také to asi nebude jen pár koní, které mizí, ale mnohem více, pokud to jde rozeznat jen pocitem za volantem a nikoliv měřením. Přiřazovali to absorpci tepla od motoru kompresorem, což znamená, že vzduch na výstupu z něj, tedy vzduch nasávaný do motoru, je teplejší, a motor tak dává méně výkonu. Jenže realita je prý jinde.
Podle General Motors to je dáno naladěním elektroniky a není to chyba, nýbrž záměr. Řídící jednotka prý v rámci prodloužení životnosti motoru a splnění emisních nařízení motor trochu škrtí, a to pravděpodobně zejména po dosažení určité teploty jednotlivých částí - alespoň tak si lze vysvětlovat ztrátu výkonu až po pár ostrých kolech na trati.
Člověk by očekával, že to bude spíš naopak, tedy že řídící jednotka bude motor šetřit, dokud se neohřeje na provozní teplotu, protože právě při startu a těsně po něm se motor opotřebovává nejvíce a také spotřeba paliva je největší. Že ale bude mít motor auta zaměřeného na sportovní jízdu nejvíce výkonu v běžné provozní teplotě, které dosáhne při jízdě po silnici, je pozoruhodné.
Oněch 698 koní a 988 Nm tak nejspíš bylo naměřeno právě za těchto podmínek a nebylo by je možno zopakovat třeba desetkrát za sebou. Stejně tak zmíněné „závody” mezi novou Corvette a Viperem TA mohly probíhat po rychlé jízdě po dálnici nebo mnohém prudkém zrychlení, tedy v režimu, kdy měla Corvette nižší než udávaný výkon.
Něčemu takovému se moc nechce věřit, ale Chevrolet má k těmto skutečnostem jasný a nikoliv negativní postoj - nemlží, nevyvrací. „Věříme, že velká většina zákazníků bude více než spokojena se standardními výkony Z06. Ti, kteří chtějí více, mohou navštívit úpravce, kteří nemusí dodržovat ta samá pravidla jako originální výrobce,” uvedla značka v prohlášení. To v podstatě znamená, že změna nastavení řídící jednotky je možná, ale že záruka vezme za své.
Tato zjištění přinášejí zajímavé novinky. Jednak se můžeme domnívat, že Chevrolet svému výrobku i přes záruku pět let nebo 160 tisíc kilometrů na pohonné ústrojí zas tolik nevěří, když ho škrtí pro zachování životnosti. A jednak to může znamenat, že pokud nebudete lpět na záruce, můžete jen úpravou elektroniky dostat z tohoto osmiválce skutečně spoustu výkonu - ale s největší pravděpodobností za vysokou cenu kratší životnosti. Vypadá to totiž, že motor není z výroby dostatečně dimenzován na to, aby zvládl více než několik kol plného tempa na okruhu.
Corvette Z06 prý o výkon při ostré jízdě přichází schválně
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 14 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22